رژیم غذایی قبل از بارداری **⁣رژیم غذایی ایده آل قبل از بارداری چیست؟

رژیم غذایی قبل از بارداری **⁣رژیم غذایی ایده آل قبل از بارداری چیست؟

رژیم غذایی قبل از بارداری, ⁣رژیم غذایی ایده آل قبل از بارداری, رژیم غذایی متعادل ,⁣رژیم غذایی ایده آل قبل از بارداری چیست؟ , تصمیم دارید باردار شوید , رژیم غذایی باروری

شما چه قصد کاهش وزن داشته باشید و چه افزایش وزن، یک رژیم غذایی متعادل  رژیم غذایی قبل از بارداری کمک‌تان خواهد کرد. یعنی اجتناب از غذاهای فرآوری شده تا حد ممکن و مصرف میوه‌ها و سبزیها و پروتئین و چربیهای سالم به مقدار کافی.
حالا که تصمیم دارید باردار شوید، وقت آن نیست که گروهی از مواد غذایی را حذف کنید، و لازم نیست تغییرات بزرگ و عجیب در رژیم غذایی‌تان ایجاد کنید.
از غذاهایی برای  یک رژیم غذایی قبل از بارداری میتوان بهره برد  که ویتامین B12، اسید فولیک و آهن فراوان دارند مصرف کنید. غلات غنی شده ممکن است ترکیبی از تمام این مواد مغذی را داشته باشند. در مورد ویتامین B12، بهترین منابع غذاهای دریایی، گوشت گوساله و بره، محصولات لبنی و تخم مرغ هستند. اسید فولیک را هم می‌توانید در غذاهایی چون سبزیجات برگدار، پرتقال، عدس و لوبیا پیدا کنید. غذاهای دریایی، مغزها و دانه‌ها، گوشت گوساله و بره، حبوبات و غلات کامل نیز آهن دارند.

رژیم غذایی قبل از بارداری, ⁣رژیم غذایی ایده آل قبل از بارداری, رژیم غذایی متعادل ,⁣رژیم غذایی ایده آل قبل از بارداری چیست؟ , تصمیم دارید باردار شوید , رژیم غذایی باروری

وقتی قرار است باردار شوید، به آنچه می خورید و رژیم غذایی تان خوب فکر کنید. آنچه که شما می خورید از خون تا سلول های بدن و تا هورمون هایتان تاثیر می گذارد. یادتان باشد که بین ۳ ماه تا ۱ سال قبل از بارداری باید رژیم غذایی تان را اصلاح کنید. داشتن رویه زندگی سالم در طی بارداری بسیار ضروری است.

پزشک در مورد اهمیت داشتن رژیم غذایی قبل از بارداری رژیم غذایی سالم ورزش منظم و تحت کنترل داشتن استرس برایتان صحبت خواهد کرد. اگر اضافه وزن دارید یا دچار کاهش وزن هستید، باید قبل از بارداری وزن تان را به محدوده طبیعی برسانید. نوشیدن الکل را فراموش کنید و سیگارتان را ترک کنید.

کربوهیدرات ها هم مهم و هم مضرکربوهیدرات ها باید جزء اصلی غذای شما باشد اما نه اینکه هر چقدر دلتان خواست از این گروه مواد غذایی مصرف کنید. برنج، ماکارونی و نان گندم به طور مستقیم به کاهش قدرت باروری شما منجر نمی شود اما می تواند با افزایش وزنتان آثار بدی روی باروری شما داشته باشد.

اگر مبتلا به نشانگان تخمدان پر از کیست هستید حتما باید درمان شوید چرا که این از جمله دلایل اصلی ناباروری زنان است. نشانگان تخمدان پر از کیست به عدم تعادل هورمونی منجر می شود که وقتی سطح انسولین در خون بالا برود بدتر می شود. یکی از عواملی که به افزایش انسولین در خون منجر می شود مصرف زیاد کربوهیدرات ها است وقتی خانم هایی که دچار تخمدان پلی کیستیک هستند کربوهیدرات زیاد می خورند انسولین به خون ترشح شده و روی تخمدان ها اثر کرده و به تخمک گذاری نامنظم منجر می شود.

تقویت کننده هابرخی موادغذایی هستند که باروری را در شما تقویت می کند، از میان این مواد می توان به آنتی اکسیدان ها، ویتامین خانواده B و آهن اشاره کرد. خانمی که سعی دارد بارور شود باید رژیم غذایی اش سرشار از مواد مغذی باشد. غلات کامل شروع خوبی است.روزانه برای صبحانه یک کاسه غلات صبحانه بخورید.

یک تکه نان گندم، ماکارونی تهیه شده از گندم برای شام.ماهی به اندازه بخورید، علاوه بر آن اسفناج، دانه های روغنی گیاهی مثل آفتاب گردان و بذرکتان سرشار از امگا۳ است.گوشت قرمز را هرگز از رژیم غذایی خود حذف نکنید. ممکن است حین بارداری یا قبل از آن احساس نکنید اما ممکن است بعد از زایمان دچار کم خونی شوید.سبز و قرمز و زرد، رنگ های مغذی اندپیش از رفتن به سراغ مواد مصنوعی به سراغ مولتی ویتامین های طبیعی بروید.

ارسال شده در تاریخ 24 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,874
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.