موبایل و اثرات مخرب آن بر کودک **تبلت یا موبایل برای کودکان مناسب نیست

موبایل و اثرات مخرب آن بر کودک **تبلت یا موبایل برای کودکان مناسب نیست

موبایل و اثرات مخرب آن بر کودک ,  موبایل برای کودکان مناسب نیست ,تاثیرات منفی تلفن همراه روی کودکان ,اثرات موبایل بر کودک ,تبلت برای کودکان مناسب نیست , موبایل و  بروز مشکلات عصبی در کودکان

گاهی والدین برای سرگرمی موبایل را به عنوان اسباب‌بازی در اختیار کودک قرارمیدهند
غافل ازاینکه این امرعلاوه بر آثار مخرب امواج، باعث انتقال انواع میکروب ازطریق موبایل به کودکان میشود

موبایل و اثرات مخرب آن بر کودک , موبایل برای کودکان مناسب نیست ,تاثیرات منفی تلفن همراه روی کودکان ,اثرات موبایل بر کودک ,تبلت برای کودکان مناسب نیست , موبایل و بروز مشکلات عصبی در کودکان

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

تاثیرات منفی تلفن همراه روی کودکان

امروزه بچه ها در محیط رادیویی رشد می کنند که قبلا در تاریخ زندگی بشر اینگونه نبوده است.امواج رادیویی خارج شده از تلفن و دکل های تلفن همراه می تواند اثرات سوء بر کودکان داشته باشد. برخی از آن ها شامل:

۱-خطر سلامتی:

در سالهای اخیر، فرضیه های بسیاری راجع به تاثیر امواج موبایل بر بدن وجود داشت. مطالعه انجام شده توسط مجله انجمن پزشکی آمریکا از عواقب تلفن همراه روی فعالیت های مغز بحث کرده است. خطرات سلامتی که گوشی موبایل می تواند بر کودکان داشته باشد

ضعف بینایی

بررسی‌های جدید دانشمندان اروپایی نشان می‌دهد کار زیاد با تبلت به چشم کودکان آسیب‌های جدی وارد می‌کند و می‌تواند برای سیستم عصبی و چشمی کودکان بسیار مضر باشد.

بروز مشکلات عصبی در کودکان

یکجانشینی و غافل شدن از بازی‌های کودکانه موجب بروز مشکلات عصبی در آنها می‌شود. کار زیاد با رایانه، تبلت، گوشی و حتی تماشای زیاد تلویزیون از فاصله نزدیک و مواجهه بیش از حد با منابع نوری باعث بروز این مشکل می‌شود.

چاقی کودکان

محققان آمریکایی با بررسی داده‌های بیش از هزار کودک چاق اظهار کردند: «با فراگیر شدن تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند چاقی کودکان بیش از قبل شیوع پیدا کرده است که در پی آن بیماری‌های متعدد دیگری نیز شکل می‌گیرند».

محدود شدن یادگیری

متخصصان در دانشگاه سوئیس یادآوری می‌کنند که مغز کودک در طول دوره یک سالگی با سرعت بالایی در حال توسعه و رشد است. کودکان در سن پایین از تعامل با محیط بسیار بیشتر و بهتر یاد می‌گیرند تا محدود شدن دنیایشان به یک صفحه نمایشگر.
لازم است کودکان در تعامل با دیگران درگیر شوند و حتی نکات جزئی مثل برقرار کردن تماس چشمی را در این تعاملات بیاموزند. یادگیری این مسائل در این سن ضروری است و بعدها نمی‌توان آن را جبران کرد.

ارسال شده در تاریخ 28 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 1,978
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.