روش هایی برای براق کردن کفش , کیف و وسیله های چرم به همراه نکات کلیدی

روش هایی برای براق کردن کفش , کیف و وسیله های چرم

روش هایی برای براق کردن کفش , از روش هایی برای براق کردن کفش , تمیز کردن کیف و وسیله های چرم   , براق کردن کیف و کفش , تمیز کردن و نگه داری کفش ,برق انداختن کفش ,

روش هایی برای براق کردن کفش , از روش هایی برای براق کردن کفش , تمیز کردن کیف و وسیله های چرم , براق کردن کیف و کفش , تمیز کردن و نگه داری کفش ,برق انداختن کفش ,

?برای براق کردن کفش?
می توانید سطح خارجی کفش را مرتبأ با سطح داخلی پوست موز مرطوب کنید که یک لایه شیرۀ موز روی آن می بندد وآن رها کنید تا خشک شود این روش هم نیجه بخش است.

برق انداختن کیف و کفش

 واکس: ابتدا تمام لکه‌ها را پاک کنید. اغلب برای این منظور کفش را با آب و صابون می‌شویند ولی این کار موجب خشک شدن کفش می‌شود شما می‌توانید از سرکه و آب به نسبت مساوی استفاده کنید و با حوله نرم کفشتان را خشک کنید. بعد از گذشت یک ساعت، از واکس می‌توانید برای براق کردن کفش استفاده کنید.

 وازلین: می‌توانید وازلین و یا روغن کتان را به مقدار کم به کفش بمالید و با دستمال نرم پاک کنید. با مخمل براق کنید. این گونه برق انداختن بیشتر برای کفش‌های چرمی استفاده می‌شود.

پوست موز: می‌توانید سطح خارجی کفش را مرتبأ با سطح داخلی پوست موز مرطوب کنید که یک لایه شیره موز روی آن می‌بندد و آن را رها کنید تا خشک شود. این روش هم نتیجه‌بخش خواهد بود.

پوست پرتقال: اگر می‌خواهید کیف یا کفش و یا دستکش چرمی ‌خود را براق کنید یک تکه پوست پرتقال را به آن بمالید و بعد با پارچه نرم و لطیفی آن را پاک کنید. نتیجه کار فوق‌العاده است.

تمیز کردن کفش‌های چرمی که براق هستند خیلی راحت است. اگر کفش‌ها بندی هستند، اول آن‌ها را خارج کنید. سپس از یک برس نرم استفاده کرده و تمام سطح کفش را با آن برس کنید. این باعث جداشدن گرد و خاک و گل‌های خشک‌شده روی کفش می‌شود. پس از آن، دو فنجان آب با دمای اتاق را در یک کاسه ریخته و مقداری صابون مایع دست با PH خنثی در آن بریزید. به آرامی صابون را هم بزنید. یک تکه پارچه برداشته، آن را در مخلوط فرو برده، و آب اضافی را با فشار از آن خارج کنید تا فقط کمی مرطوب باشد. با استفاده از بخش تمیز پارچه، تمام قسمت‌های روی کفش را تمیز کنید. در صورت نیاز، مجدداً همانند قبل آن ‌را در مایع غوطه‌ور کنید تا گرد و خاک و آلودگی‌های آن پاک شود. زمانی که تمام کفش را با پارچه کشیدید، با یک تکه پارچه جدید که با آب تازه خیس کرده‌اید، صابون را از روی کفش پاک‌کنید. در نهایت با یک تکه پارچه دیگر، کفش را خشک‌کنید. زمانی که کفش خشک شد، حتماً با استفاده از واکس و پولیش، چرم را مجدد نوسازی کنید.

 

ارسال شده در تاریخ 28 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,867
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.