علائم کلاسیک آپاندیسیت *نشانه ها * علائم * بهبود و خطرات آپاندیسیت

علائم کلاسیک آپاندیسیت *نشانه ها * علائم * بهبود و خطرات آپاندیسیت

علائم کلاسیک آپاندیسیت ,نشانه ها و خطرات آپاندیسیت ,روش تشخیص علائم کلاسیک آپاندیسیت ,نشانه ها و علائم آپاندیسیت , آپاندیسیت ,بهبود و درمان آپاندیسیت ,علائم آپاندیسیت ,نشانه های بهبود  آپاندیسیت

♦️علائم کلاسیک آپاندیسیت:

?درددور ناف وناحیه راست شکم
?ناتوانی در دفع گاز
?تهوع و یا استفراغ
? تورم شکم
?کاهش اشتها
?تب

علائم کلاسیک آپاندیسیت ,نشانه ها و خطرات آپاندیسیت ,روش تشخیص علائم کلاسیک آپاندیسیت ,نشانه ها و علائم آپاندیسیت , آپاندیسیت ,بهبود و درمان آپاندیسیت ,علائم آپاندیسیت ,نشانه های بهبود آپاندیسیت

آپاندیسیت یک جراحی اورژانسی است که نیاز به عمل جراحی فوری دارد.داروهای آنتی بیوتیک به طور کلی در درمان آپاندیسیت موثر نیست زیرا خطرعفونت ابتلا به پریتونیت و یا عوامل پیچیده دیگر بسیار بالا است.راه تشخیص با معاینه بالینی برای تعیین درد آغاز می شود. نشانه های کلیدی آپاندیسیت در معاینه شامل واکنش حساسیت (افزایش درد زمانی که دکتر به آرامی به سمت پایین شکم فشار می آورد و سپس به طور ناگهانی فشار منتشرمیشود) و درد شدید با فشار مستقیم بر روی محل آپاندیس احساس میشود .

دلایل ایجاد بیماری : دلیل ابتلا به آپاندیسیت ، انسداد دهانه آپاندیس می باشد. این انسداد به هر علتی که ایجاد شود، باعث بالا رفتن فشار داخل آپاندیس شده و همچنین باعث ایجاد التهاب و اختلال در جریان خون آن می شود. در صورت عدم درمان ، انسداد باعث سیاه شدن عضو و پاره شدن آن می شود.

علائم و نشانه ها
مهمترین علائم بیماری عبارتند از :
– درد شکم : ابتدا در اطراف ناف بوده و پس از مدتی به ناحیه راست پائین شکم جابجا می شود.
– کاهش اشتها، تهوع ، استفراغ، اسهال یا یبوست، تب خفیف که پس از سایر علائم ایجاد می شود، عدم توانائی دفع گاز تورم شکم از سایر علائم همراه می توانند باشند .

توجه داشته باشید که فرد مبتلا به آپاندیسیت تمام علائم فوق را ممکن است نداشته باشد. درد شکم با حرکت ، تنفس عمیق ، سرفه و یا عطسه تشدید می شود. علاوه بر دردی که بیمار حس می کند، فشار دادن ناحیه درگیر شکم (اغلب طرف راست و پائین)باعث ایجاد درد می شود.

افراد بیمار با علائم غیر معمول : بعضی افراد نیاز به توجه ویژه برای تشخیص آپاندیست دارند. این افراد دارای شرایط خاص هستند که ممکن است علائم کلاسیک بیماری را که در بالا گفته شد نداشته باشند و گاهی تنها علامت آنها یک احساس ناخوشی می باشد. این افراد شامل:
راد سالمند نیز بعلت تشابه علائم بیماری با شرایط خاص آنها، نیازمند توجه ویژه می باشند.

ارسال شده در تاریخ 3 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,594
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.