باید ونباید های بیماری های کلیوی بیماران های کلیوی در خوردن خوراکی ها دقت کنید

باید ونباید های بیماری های کلیوی بیماران های کلیوی در خوردن خوراکی ها دقت کنید

باید ونباید های بیماری های کلیوی ,  بیماران های کلیوی در خوردن خوراکی ها دقت کنید, رعایت باید ونباید های بیماری های کلیوی , تغذیه در بیماران های کلیوی , رژیم غذایی بیماران کلیوی

?‍⚕اگر بیماری های کلیوی دارید در خوردن خوراکی های زیر دقت کنید

?آجیل های شور
?نوشابه
? شیرینی
?ترشی
? سوسیس و کالباس

باید ونباید های بیماری های کلیوی ,  بیماران های کلیوی در خوردن خوراکی ها دقت کنید, رعایت باید ونباید های بیماری های کلیوی , تغذیه در بیماران های کلیوی , رژیم غذایی بیماران کلیوی

در واقع عدم پاک‌سازی کامل سموم مورد استفاده در دفع آفات گیاهی یا نگهداری مواد غذایی مانند گندم باعث ابتلا به نارسایی کلیوی می‌شود. سیر روند این بیماری به گونه‌ای است که با گذشت زمان بیماری نمایان می‌شود.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از ظروف آلومینیومی هم که باعث ترکیب آلومینیوم با مواد غذایی داخل آن می‌شود در ابتلا به نارسایی کلیوی موثر است.

مصرف خودسرانه داروها به خصوص مسکن و آنتی‌بیوتیک‌ها و برخی از داروها بدون نسخه پزشک در وهله اول به کبد و سپس به کلیه آسیب می‌رساند.

توصیه می‌شود افراد مبتلا به فشارخون رژیمی کم‌نمک بگیرند و به اندازه کافی مایعات بنوشند.

مصرف پروتئین را هم کاهش بدهند. دریافت مواد غذایی پرپروتئین باعث افزایش کارکرد کلیه و تشدید بیماری می‌شود.

از زیاده‌روی در مصرف گروه مواد غذایی چرب و چربی‌ها و گوشت پرهیز کنند. بهتر است بدانید محافظت از کلیه در سلامت قلب هم موثر است.

اگر دیابت دارید از کلیه‌هایتان مراقبت کنید و وزن خود را کاهش دهید. بیماران کلیوی باید از سبزی‌ها و میوه‌های کم‌پتاسیم مانند سیب، نارنگی، لیمو، گریپ‌فروت، گیلاس، توت‌فرنگی، هلو، آناناس، هندوانه، تمشک و زغال‌اخته استفاده کنند.

موز، خرما، کیوی، گلابی، آلو، شلیل، زردآلو، طالبی و خربزه دارای پتاسیم بالا هستند. موز میوه‌ای است که قند و پتاسیم بالایی دارد و در بیماران مبتلا به دیابت و کلیوی منع مصرف دارد. کدو حلوایی هم جزو سبزی‌ها به حساب می‌آید که هم نشاسته بالا (مضر برای دیابتیک) و هم پتاسیم بالایی دارد (مضر برای کلیوی).

ارسال شده در تاریخ 10 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 2,149
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.