رفع عفونت لوزه چگونه عفونت ورم و التهاب لوزه ها را از بین ببریم ؟

رفع عفونت لوزه چگونه عفونت لوزه را از بین ببریم ؟

رفع عفونت لوزه , چگونه عفونت لوزه را از بین ببریم , ورم و التهاب لوزه ها بر اثر عفونت,  از بین بردن ورم حلق و لوزه ها, چرک گلو , عفونت التهابی لوزه‌ها ,ورم و التهاب لوزه ها

⭕️ اگر احساس ضعف همیشگی دارید و مرتب دچار عفونت سینه وسرماخوردگی می شوید ، پشت لوزه شما غذا مانده و فاسد و عفونی شده ،حتما سرکه یا آب نمک غرغره کنید تا از بین برود به رفع عفونت لوزه کمک می کند.

رفع عفونت لوزه , چگونه عفونت لوزه را از بین ببریم , ورم و التهاب لوزه ها بر اثر عفونت, از بین بردن ورم حلق و لوزه ها, چرک گلو , عفونت التهابی لوزه‌ها ,ورم و التهاب لوزه ها

عفونت لوزه کودک
لوزه‌ها در حالت طبیعی به یک اندازه و تمام سطح آنها صورتی است. روی سطح لوزه‌ها، فرورفتگی‌های عمیقی وجود دارد که محلی برای به دام افتادن سنگ‌های لوزه می‌شود.

در واقع، وظیفه لوزه ها تولید آنتی بادی در بدن است. البته این عملکرد تنها در یک سال نخست زندگی است و در سال های بعد نقش موثری در ایمنی بدن ندارد.

مطالعات پزشکی نشان می دهد کودکانی که لوزه های آنها به هر دلیلی خارج شده، در سنین بالاتر از نظر ایمنی مشکلی پیدا نکرده اند و توانایی خود را در مبارزه با عفونت ها از دست نمی دهند.

عفونت التهابی لوزه ها علائمی دارد: از قبیل گلودرد، تب، تنفس دشوار، احتقان یا آبریزش بینی، قرمزی و تورم لوزه ها همراه با نقاط سفیدرنگ، کاهش حجم صدا یا صدای گرفته، سردرد، درد شکمی، استفراغ خون آلود، تنفس با دهان بویژه در کودکان، تنفس صدادار در طول روز و خرخر کردن هنگام خواب شبانه، تودماغی صحبت کردن، اشکال در بلع همراه با درد و تورم و در این میان شایع ترین علامت آن گلودرد است.

التهاب و بزرگ شدن لوزه ها باعث انسداد راه های تنفسی و در نتیجه خرخر، اختلال خواب، اشکال در بلع غذا و حتی مشکلات دندانی می شود.

علائمی چون احتقان، گرفتگی، آبریزش بینی، عطسه و سرفه نشان می دهد منشأ بیماری، ویروسی است که معمولا بدون نیاز به درمان خاصی پس از گذشت دو هفته بهبود می یابد.

راههای رفع عفونت لوزه

بهتر است تا حد امکان در منزل استراحت کرده، آهسته و کمتر صحبت کنید تا لوزه ها تحریک نشوند. ترکیبی از آبلیمو و عسل مسکن خوبی است که درد شما را کاهش می دهد.

تا جایی که می توانید مایعات بنوشید و غذاهای نرمی مصرف کنید که راحت تر بلعیده شوند.

تا می توانید آب بنوشید، زیرا مانع خشکی لوزه ها و کم آبی گلو می شود.

کسانی که به عفونت لوزه مبتلا هستند (که با درد همراه است)، لازم است جهت رفع عفونت لوزه هنگام خوردن غذا از آب استفاده کنند. مخصوصا کسانی که احساس تشنگی دارند، اگر به میزان لازم از مایعات استفاده نکنند، احساس درد در ناحیه سر و خستگی شدید می کنند.

ارسال شده در تاریخ 9 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 5,310
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.