درمان و رفع ریزش مو روشهای مختلف و کم هزینه درمان ریزش مو

درمان و رفع ریزش مو روشهای مختلف و کم هزینه درمان ریزش مو

درمان و رفع ریزش مو ,روشهای مختلف و کم هزینه درمان ریزش مو ,روش درمان و رفع ریزش مو ,روشهای  درمان ریزش مو,درمان ریزش مودر منزل ,درمان خانگی ریزش مو

#درمان_ریزش_مو

✍️سبوس برنج را مانند چای دم کرده و پس از شستشوی کامل سر و آب گیری موهاپوست سر رابا مقداری دم کرده سبوس ماساژ دهید،توجه داشته باشید که ازشستشوی مجدد موها بپرهیزید

درمان و رفع ریزش مو ,روشهای مختلف و کم هزینه درمان ریزش مو ,روش درمان و رفع ریزش مو ,روشهای درمان ریزش مو,درمان ریزش مودر منزل ,درمان خانگی ریزش مو

بدن برای حفظ سلامت مو ها و رویش مو های جدید نیازمند مقادیری از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و سایر مواد مغذی می باشد، عدم توازن میزان این مواد در بدن موجب افزایش ریزش مو و کاهش رویش موهای جدید می گردد و از اصلی ترین علل ریزش مو هم در زنان و هم در مردان می باشد.

ریزش مو و کم پشت بودن مو ها هم برای آقایان و هم برای خانم ها ناراحت کننده است و برخی با هزینه های سنگین به کاشتن مو اقدام می کنند. اما به تازگی روش جدید و ساده ای برای درمان ریزش مو کشف شده است.

چی چیانگ چن، دراماتولوژیست که سرپرستی نگارش این مقاله تحقیقی منتشر شده در ژورنال Cell را بر عهده داشته است، می گوید که این گروه با آگاهی قبلی از تأثیر آسیب های فولیکول مو در محیط اطرافش، در آزمایشگاه چونگ به این نتیجه رسیده اند که این محیط می تواند به نوبه خود در نوزایی مو مؤئر باشد و می توان از این محیط برای فعال سازی فولیکول های بیشتر استفاده کرد. چن و سایر افراد گروه در الگوهای مختلف 200 تار مو را یک به یک با موچین از پشت موش ها کنده و با هم مقایسه کرده اند. آنها به این نتیجه رسیده اند که چیدن 200 فولیکول مو در الگوی با تراکم کم در سطحی به قطر بیش از 6 میلیمتر موجب نوزایی مو نمی شود اما چیدن موها در تراکم بیشتر در سطوح دایره ای شکل به قطر 3 تا 5 میلیمتر موجب نوزایی 450 تا 1300 تار مو می شود که تعدادی از این تارهای مو در خارج از ناحیه چیده شده قرار دارند.

تخم مرغ

گرچه ممکن است این روش اندکی غیر جذاب به نظر برسد، اما ماسک موی تخم‌مرغی یکی از درمان‌های طبیعیِ ریزش مو است که واقعاً جواب می‌دهد. تخم‌مرغ به دلیل سطح بالای پروتئینی که دارد، به رشد مو کمک می‌کند. هفتاد درصد مو از کراتینِ پروتئین تشکیل‌شده است، بنابراین تعجبی نیست که چرا این‌قدر تخم‌مرغ برای رشد مو مفید است. یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را به هم مخلوط‌کنید. بعد از شستن سر با شامپو، ماسک را به موهای خیس خود بزنید و حداقل ده دقیقه صبر کنید. زمانی که کاملاً خیس خورد و جذب شد، با شامپو نرم‌کننده بشورید و شستشو دهید.

روغن جوجوبا

پوست سری که خشکی سخت و طولانی‌مدتی را تجربه کرده معمولاً شوره می‌زند، درخشش موها کم می‌شود و ریزش مو افزایش می‌یابد. یکی از راه‌های طبیعی برای درمان ریزش، روغن جوجوباست تا فولیکول‌های مو را مرطوب کرده و موها سالم‌تر و قوی‌تر شوند. این روغن به بازسازی سریع سلول‌های مو کمک می‌کند و خوشبختانه پس از شستن سر چربی‌اش در سر باقی نمی‌ماند. چند قطره از روغن را روی دستتان بریزید و ریشه موها را با آن ماساژ دهید. بعد از ده تا پانزده دقیقه سرتان را با شامپو یا نرم‌کننده بشورید.

ارسال شده در تاریخ 9 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 3,012
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.