خواص گوجه فرنگی ؛ گوجه فرنگی خواص درمانی و دارویی بسیاری دارد

خواص گوجه فرنگی ؛ گوجه فرنگی خواص درمانی و دارویی بسیاری دارد

خواص گوجه فرنگی , گوجه فرنگی خواص درمانی و دارویی بسیاری دارد,خواص گوجه فرنگی, خواص درمانی و دارویی گوجه فرنگی , تقویت دستگاه گردش خون از خواص گوجه فرنگی

?کسانی که هفته‌ای دوبار گوجه فرنگی بخورند ۴۶درصد کمتر از دیگران به افسردگی دچار می‌شوند.
کلم، پیاز و کدو هم بر سلامت روانی افراد موثرند اما تاثیر هیچ یک به اندازه گوجه فرنگی نیست.

خواص درمانی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌کننده ضعف و خستگی، تقویت‌کننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌کنند. در ضمن گوجه‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است. در ضمن با توجه به اینکه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.

خواص گوجه فرنگی , گوجه فرنگی خواص درمانی و دارویی بسیاری دارد,خواص گوجه فرنگی, خواص درمانی و دارویی گوجه فرنگی , تقویت دستگاه گردش خون از خواص گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دشمن سرطان

 گوجه فرنگی نیز مانند هر میوه و سبزی دیگری باید رسیده باشد و ظاهری بدون لک و سالم داشته باشد و برای نگهداری کوتاه‌مدت آن حتی تا 15 الی 20 روز نیز یخچال بهترین مکان است ولی برای زمان بیشتر از آن می‌توان روش فریز کردن را انتخاب کرد. اگرچه در سال‌های اخیر گوجه فرنگی در تمام فصول سال یافت می‌شود ولی به لحاظ طعم و رنگ با انواع تابستانه آن متفاوت است. بنابراین برای استفاده از طعم گوجه فرنگی‌های تابستانه در پخت و پز زمستانی، شما می‌توانید آنها را ابتدا به صورت ریز خرد کرده یا رنده کنید، سپس بدون روغن در تابه‌ای ریخته و روی اجاق گاز بپزید. پس از آنکه آب آن بخار شد و گوشت رنده شده آن غلظت نسبی‌ای پیدا کرد، آن را در یک ظرف یا کیسه فریزر بسته‌بندی کرده و در فریزر نگهداری کنید.

ارزش غذایی یک عدد گوچه‌فرنگی تازه

یک گوجه فرنگی متوسط حاوی 22 کالری – 0 گرم چربی – 5 گرم کربوهیدرات – 1 گرم پروتئین است. گوجه فرنگی منبع غنی از ویتامین A  C و فولیک اسید است. گوجه فرنگی دارای دامنه ی گسترده ای از فواید تغذیه ای است و معروف به داشتن آنتی اکسیدان – لیکوپن – لیپوئیک اسید – فولیک اسید و لوتین است.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A ، اسیدفولیک یا بتا کاروتن و مقدار کمی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی نیز هست.

این مواد چه فوایدی دارند؟

 تقویت بدن برای تبدیل کلوگر به انرژی مفید برای فعالیت های بدنی

کنترل کلوگز خون و در نتیجه افزایش سیستم مقاومت علیه بیماری های هم چون دیابت و تقویت سیستم عصبی و مغز

آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی سدی محکم در برابر بیماری های عفونی است

فراهم کردن خوابی راحت و بهبود حرکت عضله ها

افزایش قدرت یادگیری و حافظه

ارسال شده در تاریخ 8 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,293
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.