خواص زرشک و آب زرشک طبیعی برای سلامتی و شادابی

خواص زرشک و آب زرشک طبیعی برای سلامتی و شادابی

خواص زرشک و آب زرشک , زرشک طبیعی برای سلامتی و شادابی, خواص شگفت انگیز زرشک قرمز , خواص زرشک  برای پوست و مو و لاغری,  فواید آب زرشک طبیعی برای سلامتی , خواص درمانی چای و دمنوش زرشک برای کبد و دیابت

?خواص آب زرشک

خواص زرشک و آب زرشک

ضدقند
کاهش فشار خون
شستشودهنده مثانه وکلیه
کوچک کردن شکم
تقویت قلب
باز کردن رگ‌ها
نابود کردن سنگ‌های کلیه ومثانه
تسکین دهنده روح و روان واعصاب
ضدچربی

زرشک به علت داشتن آلکالوئیدی به نام بربرین اثرات آنتی بیوتیکی برای باکتری ها دارد. همچنین سولفات موجود در این گیاه علیه سیستم های توموری قابل استفاده است. شاید به همین دلیل است که بعضی زرشک را عامل ضد تومور یا سرطان می شناسند.

خواص زرشک و آب زرشک , زرشک طبیعی برای سلامتی و شادابی, خواص شگفت انگیز زرشک قرمز , خواص زرشک برای پوست و مو و لاغری, فواید آب زرشک طبیعی برای سلامتی , خواص درمانی چای و دمنوش زرشک برای کبد و دیابت

استفاده از زرشک و آب زرشک به  قدیم  الایام می رسد که پزشکان سنتی گذشته به دلیل  توصیه خود به اشخاص آن زمان سعی در معالجه بسیاری از امراض داشته اند که انسانها امروزه نیز از خواص زرشک و آب زرشکبی بهره نیستند.

وقتی با دقت به برچسب که باید نشانگر سلامت محصول باشد دقت کنیم متوجه می شویم که محصولی که قرار است مصرف کنیم طبیعی نبوده و حتی حاوی نگهدارنده های شیمیایی که خود آنها برای دستگاه گوارش مضر هستند می باشد.

وقتی صحبت از طبیعی بودن محصولی به میان می آید باید خود دست به کار شد و آن را آماده و مصرف کرد.

نکاتی که باید در مورد آب زرشک توجه کرد این است که ابتدا باید زرشک مخصوص آبگیری که ازخانواده زرشک قرمز (زرشک پلویی) است را انتخاب کرد، این نوع زرشک دارای مشخصاتی است مانند جثه ای نسبتاً بزرگتر از زرشک قرمز ، دارای رنگ آلبالویی تیره و حاوی هسته که معمولاً این نوع زرشک به “زرشک سیاه” معروف است، زرشک سیاه را می توان در بسیاری عطاری ها که هم به صورت تازه و خشک ارائه می شود و در تمام فصول سال موجود است را خریداری کرد، در ادامه به خواص درمانی و همچنین طرز تهیه آب زرشک طبیعی اشاره ای خواهیم داشت.

خواص درمانی

–    تقویت سیستم ایمنی بدن
–    حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین ث
–    تصفیه کننده خون
–    تنظیم فشارخون
–    تنظیم قند خون
–    پایین آورنده چربی خون
–    پایین آورنده اوره
–    شستشوی کبد و کلیه
–    بهترین دوست کبد و پوست
–    روشن کننده پوست صورت
–    بهترین در درمان آفت دهان
–    مفید در درمان جوش صورت و بدن
–    بهبود گوارش و کوچک کننده شکم
–    مفید در درمان سنگ کیسه صفرا
–    رفع عطش (بهترین برای افرادی که بیش از اندازه به آب احساس نیاز می کنند )
–    بهترین جایگیزین برای قرص متفورمین

ارسال شده در تاریخ 12 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,533
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.