سل پوستی چیست ؟ درمان سل پوستی با خوراکیهای طبی

سل پوستی چیست ؟ درمان سل پوستی با خوراکیهای طبی

سل پوستی چیست , درمان سل پوستی , علائم سل پوستی چیست ؟ , راههای درمان سل پوستی ,سل پوستی ,درمان سل پوستی با خوراکیهای طبی, انتقال سل پوستیاز ماهی , درمان خانگی سل پوستی ,سل پوست

? انتقال “سل پوستی” از ماهی قرمز به انسان:
? این بیماری از تماس ماهی یا آب آن با زخمهای روی دست انسان منتقل می شود!
?در تماس با ماهی قرمز از دستکش استفاده کنیم.

سل پوستی چیست , درمان سل پوستی , علائم سل پوستی چیست ؟ , راههای درمان سل پوستی ,سل پوستی ,درمان سل پوستی با خوراکیهای طبی, انتقال سل پوستیاز ماهی , درمان خانگی سل پوستی ,سل پوست

در آستانه فرارسیدن عید نوروز و شروع فصل خرید و فروش ماهی قرمز، کارشناسان زیست محیطی کشور نسبت به بیماری‌ها‌ی قابل انتقال از ماهی قرمز به انسان هشدار می‌دهند.
به گزارش جام جم، این در حالی است که پیش از این نیز سازمان دامپزشکی کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرده بود هر ساله با شروع ایام نوروز برخی دستفروشان به عرضه ماهیان زینتی اقدام می‌کنند که به دلیل رعایت نکردن شرایط بهداشتی در زمان عرضه، موجب گسترش مخاطرات انسانی و زیست محیطی و افزایش تلفات ماهی و امکان بروز بیماری‌ها‌ی مشترک بین آبزیان بویژه ماهی قرمز می‌شود. مدیر تشکل غیردولتی زیست محیطی مهر ایران درباره بیماری‌ها‌ی قابل انتقال از ماهی قرمز به انسان می‌گوید: بیماری پیسوریازیس و سل پوستی از جمله بیماری‌ها‌یی است که از طریق ماهی قرمز، لاک پشت و مار آبی به انسان منتقل می‌شود. مهرناز عطری می‌افزاید: این بیماری در مراحل اولیه قابل تشخیص نیست و در مراحل پیشرفته درمان ناپذیر و گاه کشنده است.
وی با اشاره به بیماری سالمونلا می‌گوید: 2500 زیرگونه ویروس سالمونلا شامل عفونت‌ها‌ی دستگاه گوارش با علایم اسهال خونی، استفراغ، تب شدید و بدن درد، اختلال دستگاه تنفسی و تضعیف سیستم دفاعی بدن گزارش شده است.
عطری با انتقاد از عملکرد شهرداری و سازمان دامپزشکی مبنی بر غیرقانونی بودن عرضه عمده یا جزیی هرگونه آبزی و نظارت نداشتن برفروش این آبزیان تاکید می‌کند: از آنجا که بیشتر این ماهی‌ها‌ در حوضچه‌ها‌ی غیربهداشتی با آب ناسالم و آلوده پرورش و تکثیر پیدا می‌کنند، حامل انواع بیماری‌ها‌ و باکتری‌ها‌ی خطرناک قابل انتقال به انسان است.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

سل پوستی

این بیماری در افرادی که با حیوانات ، ضمایم آنها و یا فراورده های آنها سروکار دارند دیده می‌شود. آغاز بیماری به صورت برجستگیهای سفت و سخت و خشک و شاخی شکل در نواحی مخصوص بدن از جمله پشت دستها یا پاها ، اطراف انگشتان ناحیه اطراف ناخنها و حتی در مخاط دهان هم دیده می‌شود. این برجستگیها شبیه زگیل هستند و اطراف آن قرمز و متورم که پس از ماهها رنگ آن تدریجا بنفش رنگ می‌شود. درمان بیماری با مراجعه به پزشک متخصص و با عمل سوزاندن با سوزن الکتروآگولاسیون و درمان عمومی سل انجام می‌شود.

درمان سل با خوراکیهای طبی

  • درمان با سیر: سیر ضد عفونی کننده بسیار قوی است. خوردن سیر و نارگیل کوبیده مخلوط با آب لیموی تازه بسیار موثر است.
  • درمان با گردو: گردو برای درمان سل و بیماری دیابت بسیار مفید است. چون سرشار از ویتامینهای A و B ، آهن و مس است. 50 درصد آن چربی است به همین دلیل برای افراد مسلول و مبتلایان به دیابت تجویز می‌شود.
  • اثرات مفید عسل روی افراد مسلول: در نتیجه تجریبات زیاد مشخص شده است که تعدادی از مسلولین با مصرف مقدار زیاد و مداوم عسل بهبود یافته‌اند.

ارسال شده در تاریخ 29 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 2,214
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.