دسر روکر موز گنبدى طرز تهیه یک دسر عالی و ویژه

دسر روکر موز گنبدى طرز تهیه یک دسر عالی و ویژه

دسر روکر موز گنبدى طرز تهیه یک دسر عالی و ویژهمناسب برای مهمانی و مجالس با دستور پخت آسان و راحت برای خانم های کدبانو

مواد لازم تهیه دسر خوش طعم با موز:
پودر ژله موز 1بسته
موز براى تزئین داخل ژله به مقدار لازم
شیر 2پیمانه
شکر 1 پیمانه
نشاسته ذرت 3ق غ
زرده تخم مرغ 1عدد
خامه صبحانه 200 گرم
پنیر خامه اى کاله200 گرم
موز نگینى خرد شده 1پیمانه
گردوى خرد شده 1/2 پیمانه
شکلات چیپسى 1/2 پیمانه
پودر ژلاتین 3 ق غ
آب سرد 1/2پیمانه

دسر روکر موز گنبدى ,تهیه روکر موز گنبدى , مواد لازم دسر روکر موز ,دسر با موز ,طرز تهیه دسر روکر, ,یک دسر خوشمزه و خوش طعم با موز ,ژله روکر موز گنبدى

طرز تهیه:

ابتدا ژله موز رو با یک لیوان آب داغ بن مارى مى کنیم. نصف لیوان آب سرد اضافه مى کنیم.

کمى از ژله رو کف قالب ریختم در یخچال قراردادم تا نیم بند بشه و یه دونه موز رو حلقه و کاتر قلب زدم و روى ژله چیدم وبقیه ژله نیم بند شده رو روى موزها ریختم. آب و پودر ژلاتین رو با هم مخلوط کردم و اجازه دادم تا حجیم شود.

بعد روى حرارت ملایم قراردادم تا حل و شفاف بشه. نشاسته و شیر و شکر را مخلوط کردم و روى حرارت قراردادم تا دونه هاى شکر حل بشه بعد زرده تخم مرغ رو زدم و به مخلوط شیر اضافه و سریع مخلوط کردم و اجازه دادم تا جوش بزنه دائم هم مى زنیم تا ته نگیره و کمى غلیظ بشه ژلاتین آماده شده رو اضافه و خوب مخلوط مى کنیم وقتى مایه مثل فرنى غلیظ شد از روى حرارت برمیداریم و اجازه میدیم تا خنک بشه و داخل ظرفى خامه و پنیر را مخلوط مى کنیم تا یکدست بشه و مخلوط شیر رو اضافه مى کنیم و موز نگینى و گردوى خردشده و شکلات چیپسى را به مواد اضافه ومخلوط مى کنیم و روى ژله موز نیم بند داخل قالب میریزیم و دریخچال قرارداده واجازه میدیم تا سفت بشه و داخل ظرف سرو برمیگردونیم. من روى ژله رو با ورق طلاى خوراکى و شکلات چیپسى تزئین کردم. اگر دوست داشتید دسرتون لطیف ترباشه وداخل ظرف سرو کنید وقالبى نخواستید پودرژلاتین رو نصف بریزید ویا کلاً حذفش کنید. به همین راحتى .

ارسال شده در تاریخ 30 اکتبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 1,601
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.