بخور گیاهی بسیار عالی معرفی چندین بخور مناسب و فوایدش در فصل سرما

بخور گیاهی بسیار عالی معرفی چندین بخور مناسب و فوایدش در فصل سرما

بخور گیاهی بویژه درفصل سرما مناب جسم و آزاد سازی سلول های بدن است .بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و شادابی پوست می شود، برای دستگاه تنفسی نیز بسیار مفید است.

سه بخور بسیارعالی گیاهی مفید درمان و پیشگیری

✅اکالیپتوس:مفیدبرای بازکردن مجرای تنفسی
✅اسطوخودوس‌: برطرف کننده استرس، سردردومیگرن
✅رزماری:تقویت کننده حافظه ودارای خاصیت ضدافسردگی
بخور گیاهی, معرفی چندین بخور مناسب فصل سرما, بخور گیاهی بسیار عالی , فوایدش بخور بابونه ,بخورزنجبیل بسیار عالی, معرفی بخور اکالیپتوس,فوایدشبخور اسطوخودوس

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

بخور زنجبیل

این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و شادابی پوست می شود، برای دستگاه تنفسی نیز بسیار مفید است. برای این منظور جوشانده غلیظ و بسیار گرم آن استفاده می شود که با انداختن پارچه یا لحاف بر سر، بخار آن را استنشاق کرده و در همان حال پوست صورت را ماساژ دهید و سپس با یک حوله تمیز پوست را تمیز کنید.

این نکته را هم بدانید که پس از بخور دادن می توانید با نوک انگشتان و یک دستمال، جوش های سرسفید و سرسیاه خود را با فشار خالی کنید، ولی نکته مهم آن است که پس از عمل بخور چون منافذ پوست باز می شوند و سر جوش ها نیز باز خواهد شد، بهتر است که برای تنگ کردن این منافذ پس از اتمام کار، از خیار رنده شده یا لیموترش تازه کمک بگیرید و به صورت ماسک روی پوست قرار دهید.

دقت کنید در صورتی که به گیاه خاصی حساسیت دارید، از بخور آن نوع گیاه نیز نمی توانید و نباید استفاده کنید. همچنین هنگام بخور دادن مواظب باشید که بخار پوست شما را نسوزاند.

طرز تهیه، فواید و خواص بخور بابونه

پاکسازی پوست و رفع جوش و آکنه: بخور گیاهی بابونه یکی از ماسکهای مورد علاقه بانوان است. بخور گل بابونه برای بهبود آکنه و جوشهای صورت مفید است. بخور گل بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروبها سبب تحریک گردش خون صورت شده، پوست را جوان و شاداب میکند، همچنین منافذ پوست را باز کرده و روند دفع سموم و آلودگیهایی مانند فلزات سنگین موجود در هوای شهرهای بزرگ را که طی روز در منافذ پوستی نفوذ کردهاند، تسریع میکند.

افزایش رطوبت و شادابی پوست با بخور گیاهی : بخور گل بابونه و گل ختمی، علاوه بر این‌که باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می‌شود، باعث ضدعفونی، روشن شدن و شادابی پوست نیز می‌شود. برای تهیه آن، مقداری گل ختمی و گل بابونه (گل ختمی دو برابر گل بابونه) را در ظرف آب جوش بریزید و سپس اجازه دهید تا با حرارت ملایم دم بکشد. سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه روی سر خود و ظرف بیندازید و با کمک انگشتان پوست صورت را ماساژ دهید.

برطرف کردن دانههای سرسیاه پوست صورت: اگر شما جزء کسانی هستید که به جز جوشهای آکنهای، دانههای سر سیاه و سفید را نیز در روی پوست صورت خود مشاهده میکنید، میتوانید مقداری بابونه را در ظرفی ریخته و به مقدار متناسبی آب به آن اضافه نمایید و در هنگام جوشیدن آب، صورت خود را بخور دهید، به مدت ۱۰ دقیقه بخور را انجام داده و سپس با دستمال تمیزی دانهها را فشار دهید تا از پوست خارج شود و بعد با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ باز شده، تنگتر شود.

التیام درد چشم: پزشکان طب سنتی معتقدند، استفاده از بخور بابونه به همراه سرکه، رافع چشم درد است.

پیشگیری و درمان سرماخوردگی: یکی از راههای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان دادن بخور است. بخور بابونه و آویشن به دلیل اینکه جزو گیاهان ضد التهابی هستند، روی باکتری‌های دستگاه تنفسی موثر بوده، برای پیشگیری از عفونتهای مکرر که بیشتر از ناشی از خشکی دستگاه تنفسی است، میتوان از آن استفاده نمود. برای تهیه آن میتوان از انکباب آویشن و بابونه به صورت جوشاندن 10گرم گیاه خشک در 500 سی سی آب استفاده کرد. همچنین استفاده از 10تا 15قطره اسانس این دو گیاه در یک لیتر آب و پخش بخار آن در خانه مفید است.

ارسال شده در تاریخ 2 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,860
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.