دسر لیالی لبنانی آموزش تهیه پودینگ مخصوص لیالی لبنانی

دسر لیالی لبنانی آموزش تهیه پودینگ مخصوص لیالی لبنانی

دسر لیالی لبنانی

مواد لازم

شیر ۴پیمانه
آرد سمولینا ٣/۴پیمانه
شکر یک پیمانه
گلاب دوقاشق غذاخوری
تخم مرغ یک عدد
پودر نارگیل نصف پیمانه
بیسکویت یک بسته

دسر لیالی لبنانی, دستور دسر لیالی لبنانی , پودینگ لیالی لبنانی, طرز تهیه پودینگ لیالی لبنانی ,مواد لازم پودینگ لیالی لبنانی, پودینگ لیالی لبنانی ,

طرز تهیه: شیر را در یک شیرجوش بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط بجوشانید. حرارت را کمی کم کنید و آرد سمولینا را کم کم و پیوسته اضافه کنید و هم بزنید. به هم زدن ادامه دهید تا مایه غلیظ شود . اجازه دهید که 1 تا 2 دقیقه بجوشد.

شیرجوش را از روی حرارت بردارید و تخم مرغ و گلاب را درون مایه شیرجوش بریزید. پودینگ را در ظرفهای جداگانه و یا ظرف دسر بریزید تا خنک شوند. روی ظرفها را با سلفون بپوشانید و حداقل 5 ساعت یا یک شب درون یخچال قرار دهید.

هنگام سرو خامه را با شکر سفید یا خاک قند خوب بزنید تا پف کند، سپس از آن روی دسر ها بریزید. روی آن را با مغزهای دلخواه خودتان پر و با شیره طلائی سرو کنید.

روش دیگر :

طرز تهیه لیالی لبنانی

ابتدا شیر میزاریم روی حرارت بعدشکرو اضافه می کنیم وبعدازشکر آرد سمولینارو کم کم وپیوسته به شیر اضافه میکنیم ومرتب هم میزنیم تا غلیظ بشه بعد که غلیظ شد یکی دو دیقه میزاریم قل بزنه بعد از روی حرارت بر میداریم وتخم مرغ وگلاب رو بهش اضافه میکنیم ومیزاریم کمی خنک بشه بعد ظرف مورد نظر برمیداریم وداخلش سلفون میزاریم بعد مواد داخلش میریزیم وبعد تعدادی بیسکویت داخلش فرو میبریم وبه مدت چند ساعتی داخل یخچال میزاریم وبعد اینکه بیرون آوردیمدسر داخل ی ظرف برمیگردونیم و با پودر نارگیل تزیین میکنیم.

?نکات مهم
میتونید داخلش شکر نریزید وموقع سرو از شیره طلایی استفاده کنید -میتونید بیسکویت کنسل کنید اگه دوست ندارید.

ارسال شده در تاریخ 4 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سفره آرایی
بازدید : 2,768
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.