خاصیت دارویی سماق تمام خواص و فواید دارویی سماق

خاصیت دارویی سماق تمام خواص و فواید دارویی سماق

خاصیت دارویی سماق تمام خواص و فواید دارویی سماق

سماق با باکتری سالمونلا مبارزه میکند??

ضدعفونی کننده است
اسهال کودکان را ازبین میبرد
باعث سم زدایی از کبد شده
به درمان کبد چرب کمک میکند

خاصیت دارویی سماق, خواص و فواید دارویی سماق,خواص دارویی سماق قرمز , خواص سماق چربی خون , خواص دمنوش سماق , خواص سماق قرمز , سماق خوشه ای , مزایای سماق ,

خاصیت دارویی سماق در ممانعت از ترکیب گلوکز با مولکول‌های پروتئین‌های حیاتی بدن باعث شده تا این‌ گیاه برای بیماران مبتلا به دیابت ، مفید تشخیص داده شود.

 

سماق گیاه درختچه ای است به ارتفاع 4-3 متر که شاخه های جوان و دمبرگهای آن را موهای ریز پوشانده است. برگ سماق شانه‌ای است و روی برگ سبز مات و زیر برگ روشنتر و در پائیز برگها سرخ و یا حنایی می‌شود، گلهای آن خوشه‌ای متراکم و حنایی رنگ است و در حدود 10 سانتی متر طول دارد.

خواص دارویی سماق :

خاصیت دارویی سماق در ممانعت از ترکیب گلوکز با مولکول‌های پروتئین‌های حیاتی بدن تا میزان ۸۰/۸% باعث شده تا این‌ گیاه برای بیماران مبتلا به دیابت ، مفید تشخیص داده شود. درمان رماتیسم، نقرس و خاصیت ضد میکروبی این گیاه نیز به اثبات رسیده است. سماق برای دندان‌ درد مفید است و اشتها را تحریک می‌کند.
لثه را تقویت و از خونریزی معده جلوگیری می‌کند. به‌دلیل داشتن تانن فراوان قابض و پاک کننده معده می‌باشد. خوردن سماق تازه ایجاد مسمومیت می‌کند. سماق از نظر طبیعت سرد و خشک است، قابض و مقوی معده است، از اسهال صفراوی و مزمن و اسهال خونی و آمدن خلط خونی از سینه جلوگیری میکند و خونریزی را بند می آورد. مالیدن سماق به دندان برای تقویت و استحکام لثه ها مفید است و مضمضه خیس کرده سماق در آب نیز برای زخم دهان و تقویت لثه ها مفید است.
میوه سماق نباید تازه مصرف شود زیرا ایجاد مسمومیت میکند و همیشه باید خشک آن سائیده و مصرف شود.

خواص دارویی و درمانی سماق برای سلامتی

 کبد و کبد چرب

خاصیت دارویی سماق  حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث سم زدایی از کبد شده و به درمان کبد چرب کمک می کند، همچنین مصرف سماق می تواند ویروس هپاتیت B را درمان کند.

 کلسترول و چربی خون

مطالعات متعدد نشان داده که تانن های موجود در سماق باعث کاهش کلسترول و چربی خون بالا شده و به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

 دیابت و قند خون

یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات دارویی نشان داده که سماق می تواند باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت شود.

 لاغری شکم و کاهش وزن

مقادیر بالای ویتامین C موجود در سماق و دمنوش سماق خاصیت چربی سوزی دارد و برای لاغری شکم و کاهش وزن مفید می باشد.

ارسال شده در تاریخ 10 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,651
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.