خواص شگفت آور آب آناناس برای سلامتی پوست مو و فشارخون

خواص شگفت آور آب آناناس برای سلامتی پوست مو و فشارخون

خواص شگفت آور آب آناناس

مـوثرتر از شـربت سرفه
سرشار از آنتی‌اکسیدان‌(پیشگیری از پیری و سرطان)
ضد التهاب
هضم بهتر غذا
تقویت کننده و انرژی زا
تسکین کبودی وبهبود زخم

هضم غذا:

آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملاین است که به تجزیه و هضم پروتئین‌ها کمک می‌کند. مصرف این آنزیم به شکل کپسول هم در کاهش ورم، تسریع روند درمان و بهبود درد پس از عمل جراحی موثر است.

سرطان:

نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی نشان می‌دهد آب آناناس رشد تمامی سلول‌های سرطانی روده و تخمدان را متوقف می‌کند. هر چند لازم است مطالعات بیشتری روی نمونه‌های انسانی انجام گیرد تا وجود ارتباط بین مصرف آب آناناس و سرطان تایید شود.

فواید آناناس برای کاهش فشار خون بالا

در میوه‌ی آناناس مواد مغذی ارزشمندی مانند پتاسیم به وفور یافت می‌شود که مصرف آن‌ها برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید و فوق‌العاده بیان شده است. پتاسیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و به کنترل آن کمک خواهد کرد. افرادی که هر روز آناناس مصرف می‌کنند تا 20 درصد کم‌تر از سایرین دچار ابتلا به فشار خون خواهند شد.

خواص آناناس برای درمان سینوزیت و برونشیت

آناناس حاوی مقدار مناسبی از بروملین است که ماده‌ای مفید و تاثیرگذار در از بین بردن یا دفع ترشحات بینی، برونشیت یا سینوزیت خواهد بود. افرادی که به مدت زمان حدود یک هفته بروملین را مصرف کرده‌اند، تقریبا 80 درصد بیش از سایرین، قادر به مقابله با التهابات مجاری تنفسی بوده و این بیماری زودتر از بدن آن‌ها خارج شده است.

درمان التهاب مفاصل با میوه آناناس

خواص شگفت آور آب آناناس از مهم‌ترین ویژگی‌های غذایی آناناس، آنزیم بروملین است که به میزان بسیار زیادی در این میوه یافت می‌شود. این آنزیم نوعی ضد التهاب بوده و از ایجاد التهابات بدن می‌کاهد. به گونه‌ای که با مصرف آناناس می‌توان در مبارزه یا پیشگیری از بروز آسیب‌دیدگی‌های بدون به‌ویژه ورم مفاصل، گام مفیدی برداشت.

مصرف این میوه مخصوصا آب آن نوعی نوشیدنی طبیعی و بسیار مقوی است، برای افراد مبتلا به ورم مفاصل همانند دارویی ضد التهاب بوده و خوشبختانه با نوشیدن آن، با عوارض احتمالی داروهای ضد التهاب شیمیایی مواجه نخواهند شد. طبق توصیه‌ی کارشناسان تغذیه و سلامتی مبتلایان به این بیماری بهتر است زمانی که ناشتا هستند، از این میوه‌ی شگفت‌انگیز استفاده کنند تا خاصیت آنزیم بروملین چند برابر شده و تاثیر بهتری را در برطرف شدن ورم پاها و محبوس شدن آب بدن خود، ایجاد کنند.

خواص شگفت آور آب آناناس,آناناس مفید برای سلامتی ,فواید آب آناناس ,میوه آناناس وسلامتی پوست مو ,فواید آناناس در کاهشو فشارخون,آب آناناس, تقویت سیستم ایمنی

مزایای سلامتی آناناس عبارتند از :

خواص شگفت آور آب آناناس

  • درمان آرتریت
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری از سرطان
  • درمان سرفه و سرماخوردگی
  • کاهش فشار خون بالا

خواص آناناس برای پوست و مو

1. درمان جوش صورت

ویتامین C موجود در آناناس باعث کاهش التهاب پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند، همچنین بروملین موجود در این میوه خاصیت ضد التهابی ویتامین C را افزایش داده و جوش صورت و جای جوش را درمان می کند.

2. رفع چروک پوست

میوه آناناس سنتز کلاژن در بدن را تقویت می کند و همین باعث می شود که پوست شما قوی تر و انعطاف پذیرتر شده، چروک پوست کاهش یابد و باعث جوان سازی پوست صورت شود.خواص شگفت آور آب آناناس

ماسک آناناس برای پوست صورت

هر شب آب آنانای را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید، بعد از 10 دقیقه با آب بشویید.

3. لایه برداری پوست

برای تمیز کردن و لایه برداری پوست خود آناناس خرد شده را بر روی صورت بمالید، آناناس پوست مرده را از بین می برد و جریان خون را تشدید کرده و باعث لایه برداری صورت می شود.

4. درمان و بهبود زخم ها

ویتامین C موجود در آناناس نقش کلیدی در تولید کلاژن دارد و به همین دلیل سرعت بهبود زخم ها را افزایش می دهد.

5. درمان ترک پا

میوه آناناس برای درمان خشکی و ترک پا مفید بوده و از پوسته پوسته شدن پا جلوگیری می کند.

6. نرم کننده ناخن

آناناس غنی از ویتامین های A و B می باشد که برای نرم کردن ناخن های شکننده مفید می باشد.

ارسال شده در تاریخ 18 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,239
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.