خواص میوه های نارنجی به ویژه کدو حلوایی در فصل های سرد

خواص میوه های نارنجی به ویژه کدو حلوایی در فصل های سرد

خواص میوه های نارنجی به ویژه کدو حلوایی در فصل های سرد

خود کدو تنبل ضدسرماخوردگیه، منبع ویتامین C هست و سیستم ایمنی را تقویت میکنه! کدو تنبل مثل هویج و خرمالو و همه میوه های نارنجی منبع ویتامین A است و نمیذاره آب مرواید سراغ چشممون بیاد. تخمه کدوتنبل ضدسنگ کلیه است!

خواص میوه های نارنجی,فواید میوه های نارنجی,خاصیت کدو تنبل ,فواید میوه های پاییزی , فواید کدو حلوایی,ارزش غذایی کدو حلوایی,فواید کدو حلوایی برای استخوان‌ها

خواص کدو حلوایی خواص میوه های نارنجی

یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار کدو حلوایی میباشد که نارنجی رنگ است و مصرف های گوناگونی از آن میشود.کدو حلوایی سایز بزرگی دارد و مزه اش شیرین است.پوست کدو حلوایی گوشتی و ضخیم میباشد و از آن برای تهیه کیک و سوپ هم استفاده میشود.در درون کدو حلوایی تخمه هایی وجود دارد که بعنوان تنقلات مصرف میشود. در ادامه به بررسی خواص کدو حلوایی می پردازیم .

پاییز و زمستان که از راه می‌رسند، مصرف خوراکی‌های خاص این فصول سرد سال مانند کدوحلوایی هم بیشتر می‌شود.

پاییز و زمستان که از راه می‌رسند، مصرف خوراکی‌های خاص این فصول سرد سال مانند کدوحلوایی هم بیشتر می‌شود.کدوحلوایی جزو گیاهانی با طبع سرد و دارای املاح و ویتامین‌هایی مانند سدیم، پتاسیم، فیبر، قند، پروتئین، کلسیم، آهن،‌ ویتامین D، ویتامین A و ویتامین ۱۲‌B است.تا به حال، خواص متعددی برای کدوحلوایی از نظر علمی به اثبات رسیده که در ادامه مهم‌ترین آنها اشاره می‌‌شود: محققان متوجه شده‌اند مصرف کدوحلوایی می‌تواند تا حدی باعث کاهش قند خون شود. این سبزی، دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی هم است و تا حدی می‌تواند تب را هم کاهش دهد.از دیگر خواص کدوحلوایی یا همان کدوزرد، خلط‌آور و مدر بودن آن است. این گیاه به اندازه کمی هم می‌تواند مانند سیر باعث رقیق شدن خون شود.در طب سنتی و منابع علمی آمده روغن دانه برخی انواع کدوتنبل‌ها هم برای کاهش تورم پروستات موثر است. معمولا از روغن نوع خاصی از کدوحلوایی که مصرف دانه آن باعث کاهش تورم پروستات می‌شود،‌ کپسول‌های نرم یا داروهایی با اشکال دیگر در صنعت تهیه و به‌صورت دارو روانه بازار می‌کنند. غیر از این داروی تهیه‌شده از روغن دانه کدو، سایر خواص آن، از طریق مصرف خوراکی این گیاه به بدن می‌رسد.ویتامین A موجود در کدوحلوایی برای حفظ سلامت چشم‌ها و بهبود بینایی مفید است و به‌علاوه به تقویت رشد استخوان‌ها، سیستم ایمنی بدن و دستگاه تولیدمثلی کمک می‌کند.کدوتنبل هم چنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین K است که حدود ۴۰ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می‌کند.خواص میوه های نارنجی

خواص کدو حلوایی
خواص کدو حلوایی برای استخوان‌ها و قلب

خواص میوه های نارنجی این ویتامین نیز برای استخوان‌ها و قلب مفید است.همچنین مصرف یک نوبت کدوتنبل ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند که این ویتامین نیز به نوبه خود برای رشد و ترمیم بافت‌ها در تمام اعضای بدن ضروری است و در زمستان بدن را در برابر بیماری‌های فصلی مقاوم‌تر می‌کند. علاوه بر این‌ها، کدوتنبل سرشار از آهن، پتاسیم و منیزیم است که تمام این املاح برای بهبود سلامتی ضروری هستند و به ویژه منیزیم برای حفظ عملکرد مطلوب عضلات حیاتی است. کدوتنبل یک منبع غنی از فیبر خوراکی است و تخمه کدو نیز حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر است.

ارسال شده در تاریخ 14 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,465
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.