خوردن خرما دربارداری بررسی ارزش غذایی خرما برای زنان باردار

خوردن خرما دربارداری بررسی ارزش غذایی خرما برای زنان باردار

خوردن خرما دربارداری

✅⁣خوردن 6عدد خرما برای 4هفته قبل از تاریخ زایمان به مادر کمک میکند وضع حمل سریع و راحتی داشته باشدو می‌تواند به وارد شدن جنین در دهانه‌ رحم و انقباض رحم کمک کند.

خوردن خرما در دوران بارداری:
تا به حال در تاریخ پزشکی، هیچ مطالعه و یا تحقیقی نشان نداده است که لازم است مادران باردار میوه خرما را از برنامه غذایی خود، به طور کامل حذف کنند. در واقع، اکثر این مطالعات ادعا می کند که مصرف این ماده غذایی در دوران بارداری زنان می تواند به سلات مادر باردار و جنین داخل رحم او کمک کرده و بدن هر دوی آن ها را از مواد مغذی و ویتامین های مختلف بهره مند سازد.

خوردن خرما دربارداری,مزایای خرما در دوران بارداری ,مصرف خرما برای زنان باردار,علت مصرف خرما دربارداری ارزش غذایی خرما برای زنان باردار,خرما منبع غنی پروتئین

خرما یک منبع غنی از پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها مختلف است

 همانطور که می دانید دوران بارداری هر زنی، زمان بروز هوس هایی برای مصرف مواد غذایی مختلف است. اما اگر شما هم به عنوان یک مادر باردار، می خواهید از فواید آنچه که می خورید برای سلامت بدن خود و جنین داخل رحمتان مطمئن شوید، حتما قبل از مصرف هر گونه ماده غذایی در این دوران حساس، با یک پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت نمایید.

هنگامی که زنی حامله می شود، تقریبا در مورد آنچه که باید بخورد، دچار سردرگمی می شود. به همین دلیل، علاوه بر نوع ماده غذایی که یک زن باردار مصرف می کند، تاریخ مصرف درج شده بر روی بسته آن نیز باید برای او حائز اهمیت باشد.خوردن خرما دربارداری

جالب است بدانید که نظریات متفاوتی در این مورد وجود دارد. برخی از کارشناسان تغذیه، مصرف همه مواد غذایی را در اندازه زیاد برای زنان باردار توصیه می کنند، در حالی که برخی از پزشکان متخصص زنان و زایمان اعتقاد دارند که زنان باردار باید در مصرف همه مواد غذایی حد اعتدال را رعایت کنند.

خوردن خرما دربارداری با این حال، یادتان باشد که بهترین راه برای از بین بردن تمام تردیدها و اطمینان کامل از امنیت مصرف مواد غذایی مختلف در دوران بارداری، مشورت نمودن با یک دکتر متخصص زنان و زایمان است. برای این منظور، در ادامه این مقاله در مورد جوانب مثبت و منفی مصرف خرما در دوران بارداری مطالبی ارائه داده شده است، تا به شما مادران جوان و بی تجربه کمک کند که در دوران بارداری خود در مورد مصرف این ماده غذایی بسیار مغذی رفتاری آگاهانه داشته باشید.

در ادامه این مقاله، به منظور راهنمای زنان حامله، در مورد ارزش غذایی خرما و مصرف آن در دوران بارداری به طور کامل بحث شده است. در واقع، مقاله اثبات می کند که که مصرف این ماده غذایی در دوران بارداری زنان خوب است و یا نه.

ارزش غذایی خرما برای زنان باردار:
ارزش غذایی هر 100 گرم خرما به شرح زیر است:
• انرژی 282 کیلوکالری
• پروتئین 2.5 گرم
• فیبر 8 گرم
• چربی 0.4 گرم
• فولات 19 GS
• آهن 1.09 میلی گرم
• ویتامین 2.7 میلی گرم
• منیزیم 43 میلی گرم
• پتاسیم 656 میلی گرم

فواید خوردن خرما در دوران بارداری:
خرما یک منبع غنی از پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها مختلف است، در حالی که چربی بسیار کمی دارد. همچنین، این میوه مغذی حاوی ترکیبی از فیبر محلول و نامحلول می باشد که مصرف ان برای حفظ سلامت سیستم گوارشی زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد بسیار مفید است. همچنین، جالب است بدانید که میوه خرما دارای مقدار مناسبی از قند طبیعی بوده و سرشار از پتاسیم و سدیم کمتری می باشد. در نتیجه، می توان ادعا کرد که مصرف آن به تنظیم سیستم عصبی مادران باردار و جنین داخل رحمشان کمک زیادی خواهد نمود. در ادامه این مقاله، به برخی از مهم ترین مزایای مصرف خرما در دوران بارداری اشاره شده است. این موارد عبارتند از:

  مهم ترین مزایای خوردن خرما در دوران بارداری:خوردن خرما دربارداری
1. قند خوب خرما مناسب بارداری:
در دوران بارداری بدن شما نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد، قند طبیعی موجود در خرما سریع ترین تامین کننده این انرژی است.
2. پروتئین خرما ، برای کشیدگی بدن در بارداری:
پروتئین شامل اسیدآمینه است، که بلوک های ساختمان بدن را تشکیل می دهد.
– بدن مادر باید در دوران بارداری کشیده شود تا جا برای رشد جنین باز شود، بنابراین برای حمایت از این رشد، بدن شما به مقدار کافی از پروتئین نیاز دارد، بنابر این گفته خرما را حتما در سبد تغذیه دوران بارداری خود جای دهید.
3. فیبر خرما ، جلوگیری از یبوست بارداری:
فیبر برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش ضروری است و برای جلوگیری از یبوست مرتبط با حاملگی کمک می کند، مصرف خرما در دوران بارداری می تواند از این عارضه پیشگیری کند.
– فیبر سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و شما را از عفونت ها محافظت می کند.
 تامین انرژی لازم در دوران بارداری با خرما:
بدن زنان در دوران بارداری، به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد، که مصرف خرما سریع ترین راه برای ارائه انرژی به بدن این افراد خواهد بود.

ارسال شده در تاریخ 15 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,236
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.