دستور شامی پوک رشتی شامی محلی خوشمزه و مجلسی

دستور شامی پوک رشتی شامی محلی خوشمزه و مجلسی

دستور شامی پوک رشتی

#شامی_پوک_رشتی
.
گوشت گوسفند یا گوساله: 500 گرم
پیاز: 1 عدد
سیب زمینی: 2 عدد
لپه: 250 گرم
مغز گردو: 75 گرم
سبزی معطر (جعفری، تره، نعنا و ترخون): 500 گرم
تخم مرغ: 5 تا 6 عدد
روغن مایع: به میزان لازم
زعفران دم کرده: 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل و ادویه کاری : به میزان لازم

دستور شامی پوک رشتی

دستور شامی پوک رشتی ,شامی محلی گیلان,طرز تهیه شامی پوک رشتی ,تهیه شامی محلی خوشمزه,مواد لازم شامی رشتی,شامی رشتی محلی,آموزش شامی پوک رشتی شامی محلی خوشمزه

دستور شامی پوک رشتی

طرز تهیه شامی رشتی :

برای تهیه  گوشت گوسفند را قطعه قطعه کرده و آن را بشویید. پیاز را خرد کرده و با گوشت و زردچوبه و دو لیوان آب در یک دیگچه ریخته و روی آتش بگذارید تا بپزد لپه را پاک کرده و در کمی آب خیس کنید و وقتی که گوشت طبخ، لپه را به آن اضافه کنید و بگذارید گوشت و لپه با هم بپزند. وقتی که لپه هم طبخ و آب آن تمام شد، گوشت و لپه را بگذارید سرد شود سپس با هم چرخ کنید و تخم مرغ ها را در گوشت و لپه که چرخ شده بشکنید و نمک و فلفل را به مایه شامی رشتی اضافه کرده، حال یک گلوله از مایه شامی رشتی را بر دارید و توی دست گرد کنید و در ماهی تابه چند قاشق روغن سرخکردنی ریخته و دو طرف شامی ها را با حرارت کم سرخ کنید. شامی رشتی را با گوجه فرنگی و زیتون سبز تزئین کرده و سر سفره افطار سرو کنید نوش جان.

دستور شامی پوک رشتی
گوشت، پیاز و لپه را بپزید تا آب آن تمام شود. سبزی را پاک کرده، شسته و ریز خرد کنید. سیب زمینی را بپزید و رنده کنید و همراه سبزی، گوشت و لپه چرخ کنید. مغز گردوی خرد شده، نمک، فلفل،ادویه کاری زعفران و تخم مرغ را به آن اضافه و ورز دهید. به اندازه یک گردو از آن را در کف دست پهن کنید و در روغن داغ سرخ نمایید.
این مقدار مواد برای شیش نفره.

ارسال شده در تاریخ 19 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 1,464
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.