بهبود و رفع اسهال دمنوش جلوگیری از اسهال و درمان اسهال

بهبود و رفع اسهال جلوگیری از اسهال و درمان اسهال

بهبود و رفع اسهال

✅ صد گرم پونه را در یک لیتر آب بجوشانید ونیم ساعت بگذارید دم بکشد و از صافی بگذرانید و میل کنید.

مواد غذایی مناسب برای درمان اسهال

۱-دم کرده یونجه درمان اسهال است. اما اگر زیاد مصرف شود نفخ می‌آورد.

۲-موز کال شکم را سفت می‌کند و از راه‌های درمان اسهال است. موز کال زخم‌های روده را نیز بهبود می‌بخشد. گفته می‌شود شیر گل‌های موز در درمان اسهال خونی بسیار مؤثر است و به نوعی معجزه می‌کند.

۳-چای ریحان

۴-خاکشیر یکی دیگر از راه‌های درمان اسهال است.

۵-جو اگر سه روز در آب خیس شود، مایعی به دست می‌آید که در بهبود حالت فرد مبتلا به اسهال مفید است.

۶-گشنیز، گاهی برای درمان یبوست به عنوان ملین به کار می‌رود و گاهی برای درمان اسهال استفاده می‌شود.

۷-ماست از جمله خوراکی‌هایی است که برای بهبود و درمان اسهال کودکان مفید است. مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باعث نابودی باکتری‌های مفید دستگاه گوارش و بروز اسهال می‌شود به همین دلیل مصرف ماست در کنار استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها توصیه می‌شود.بهبود و رفع اسهال

بهبود و رفع اسهال, جلوگیری از اسهال و درمان اسهال, دلایل اصلی و علت های اسهال , درمان‌های خانگی اسهال ,راه‌های درمان اسهال , دمنوش موثر اسهال ,

بهبود و رفع اسهال, جلوگیری از اسهال و درمان اسهال, دلایل اصلی و علت های اسهال , درمان‌های خانگی اسهال ,راه‌های درمان اسهال , دمنوش موثر اسهال ,

دلایل اصلی و علت های اسهال

تا به حال به این فکر کرده‌اید چرا اسهال می‌گیرید؟ این امر می‌تواند چندین دلیل داشته باشد. برخی از آن‌ها را در زیر می‌بینید:بهبود و رفع اسهال

 حساسیت غذایی

گاهی اوقات آدم‌ها محصولاتی را مصرف می‌کنند که بدن‌شان نمی‌پذیرد، مثل عدم تحمل برخی مواد خوراکی، مانند عدم تحمل لاکتوز. در این شرایط  بدن تمایل دارد تا حد امکان این محصولات خوراکی را آزاد کند و همین امر باعث ایجاد اسهال می‌شود.

 آب آلوده

تابه‌حال پیش آمده است جای جدیدی بروید و با خوردن آب دچار اسهال شده باشید؟ گاهی اوقات لازم نیست آب آلوده باشد که اسهال بگیرید. کافی است که خارجی باشد تا باعث شل شدن مدفوع شود.

 بیماری‌های روده

انواع مختلفی بیماری‌های روده‌ای وجود دارد که آدم‌ها از آن‌ها رنج می‌برند. یکی از شناخته‌شده‌ترین نوع آن‌ها آی‌بی‌اس یا سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر است. ابتلا به یک بیماری روده می‌تواند منجر به اسهال گاه و بیگاه شود.

درمان‌های خانگی اسهال

۱. محصولات غذایی مایع

ممکن است برای برخی افراد کمی عجیب باشد، زیرا مدفوع بدن به شکل مایع خارج می‌شود، پس چطور امکان دارد با مصرف مواد غذایی مایع سفت شود؟

یادتان باشد غذای مایع می‌تواند بهتر جذب شود، بنابراین مواد مغذی آن به هدر نخواهد رفت.
آن‌چه نیاز دارید

– غذاساز
– مخلوط‌کن
– محصولات غذایی مختلف
– سوپ‌ها

بهبود و رفع اسهال, جلوگیری از اسهال و درمان اسهال, دلایل اصلی و علت های اسهال , درمان‌های خانگی اسهال ,راه‌های درمان اسهال , دمنوش موثر اسهال ,

دستورالعمل

خاطرتان باشد که برای خرد کردن برخی موارد خیلی سخت می‌توانید از غذاساز استفاده کنید.

اگر غذاساز کافی نیست، از مخلوط‌کن استفاده کنید.

برای افرادی که نمی‌خواهند خیلی به خود زحمت دهند، درست کردن سوپ می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد به شرط آن‌که مواد مغذی کافی داشته باشد تا آب بدن افراد را در طول روز تامین کند.

۲. ماست

خیلی‌ها می‌دانند ماست ترش است، اما بسیاری تعجب می‌کنند اگر بدانند ماست باکتری‌های مفیدی دارد که به سرعت به درمان اسهال کمک می‌کند.

ارسال شده در تاریخ 23 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,456
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.