گیاه نشاط آور و ضد افسردگی گیاهان دارویی و درمانی آرامش بخش

گیاه نشاط آور و ضد افسردگی گیاهان دارویی و درمانی آرامش بخش

گیاه نشاط آور

#گیاه_نشاط_آور

✅ریحان گیاهی نشاط آور است

?دم کرده ۵۰گرم ریحان که شیرین شده باشد پس از هر غذا برای معالجه سردردهای میگرنی و سردردهای عصبی مفید است

گیاه نشاط آور , خوردنی های ضد افسردگی, گیاهان دارویی و درمانی آرامش بخش,معرفی مواد غذایی نشاط آور و ضد افسردگی, گیاهان آرامش بخش ,خوراکی های شادی آور,شادی

نگاهی به گیاهان دارویی نشاط‌آور و آرامش‌بخش

در مصرف گیاهان دارویی شادی‌بخش باید به چند نکته توجه شود؛ بومی بودن، کم‌عارضه بودن، تناسب برای مزاج بیشتر افراد و عدم مغایرت با شرع مقدس. بر این اساس، در ادامه چند گیاه ارزان و دردسترس را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای دور کردن اندوه و خستگی از جسم و جان خود از آنها کمک بگیرید.

اترج یا بالنگ: (گرم و خشک)گیاه نشاط آور

پوست بالنگ، مقوی دل و دماغ (قلب و مغز) و معده و نشاط‌آور و اشتها‌آور است که خوشبختانه در فرهنگ ایرانی، مربای خوش‌گواری از آن تهیه می‌شود ولی متاسفانه در سال‌های اخیر کم‌کم به فراموشی سپرده شده است. از مربای بالنگ می‌توانید در وعده صبحانه بهره ببرید. بوییدن ترنج یا بالنگ هم مقوی دل و مفرح است.

گیاه نشاط آور , خوردنی های ضد افسردگی, گیاهان دارویی و درمانی آرامش بخش,معرفی مواد غذایی نشاط آور و ضد افسردگی, گیاهان آرامش بخش ,خوراکی های شادی آور,شادی
گلابی: (کمی گرم، و تر)

گلابی نیز همچون دیگر اعضای خانواده خود یعنی سیب و «به»، مفرح و مقوی معده و گوارش، مقوی قلب و تعدیل‌کننده مزاج خون است. شکوفه گلابی نیز تاثیر بسیار خوبی در تقویت قلب و فرح‌بخشی دارد. گلابی در درمان فشارخون، بیماری‌های کلیه و التهاب پروستات نیز موثر است.گیاه نشاط آور

بیدمشک: (سرد و تر)

بیدمشک مقوی دل، آرام‌بخش و ضداضطراب است و برای کاهش تب، سردردهای گرم و رفع یبوست مصرف سنتی دارد. از عرق بیدمشک می‌توانید شربت تهیه کنید یا آن را به پالوده سیب بیفزایید و از بوی مطبوع و خواص خوب آن بهره ببرید.

 گل‌گاوزبان: (گرم و تر)

جوشانده گل گاوزبان برای تقویت قلب و سیستم عصبی و پاکسازی بدن و قلب از برخی مواد تباه سودمند است. برای این کار پنج گرم گل گاوزبان را با حدود 250 سی‌سی آب، به آرامی بجوشانید تا به 150 سی‌سی برسد، سپس با اندکی لیمو امانی یا آب‌لیموی تازه و تنها اندکی عسل یا نبات میل کنید. مصرف گل گاوزبان به تنهایی در افرادی که فشار خون بالا دارند، می‌تواند به‌شدت مخاطره‌انگیز باشد. از عرق گل‌گاوزبان نیز برای بیماری‌های سوداوی و ازجمله بیماری‌های روحی چون اضطراب استفاده فراوان می‌شود.

گیاه نشاط آور , خوردنی های ضد افسردگی, گیاهان دارویی و درمانی آرامش بخش,معرفی مواد غذایی نشاط آور و ضد افسردگی, گیاهان آرامش بخش ,خوراکی های شادی آور,شادی

دارچین: (گرم و خشک)

دارچین ادویه خوشبو و بسیار لطیفی است که برای درمان نفخ، آبریزش سینوسی، انسدادهای کبدی و طحالی، وحشت، وسواس و دیگر بیماری‌های روانی مصرف سنتی دارد و در شله‌زرد، هلیم و قیمه ایرانی هم از آن استفاده می‌شود ولی بومی ایران نیست. این گیاه آثار ضدقارچی و ضدتشنجی هم دارد. دارچین را می‌توانید به صورت دمنوش، همراه چای سیاه، چای سبز یا به‌تنهایی میل کنید که البته باتوجه به طبیعتش، نوشیدنی مناسب‌تری برای افراد سرد‌مزاج و روزها و شب‌های سرد سال است. توصیه‌ می‌کنیم چوب دارچین را بخرید و خودتان پس از شست‌وشو آن را پودر کنید.

انگور: (گرم و تر)گیاه نشاط آور

حدود 600 نوع انگور در ایران عزیز ما وجود دارد. انگور از معدود میوه‌هایی است که می‌توان آن را به‌عنوان غذا خورد. انگور و فرآورده‌های آن (کشمش، مویز، شیره، شربت) مفرح و کاهنده اندوه‌ هستند و به خون‌سازی کمک می‌کنند. همچنین انگور در بهبود بیماری‌های قلبی، درمان سرطان، تحلیل اعصاب، عفونت‌های ویروسی و تاخیر آلزایمر موثر است. انگور شیرین، تغذیه‌کننده همه اعضای بدن است و موجب خوش‌رنگی پوست و شادابی آن می‌شود.

گیاه نشاط آور نوشیدنی شادی‌آور با گل سرخ ایرانی به جنگ افسردگی می‌رود

یک دستور العمل قدیمی می‌گوید برای شادی باید پنج چیز را رعایت کرد: خالی کردن قلب از نفرت، آزاد کردن ذهن از نگرانی، ساده زندگی کردن، بخشش و کمتر انتظار داشتن. به این دستور‌العمل می‌شود چیزهای دیگری هم اضافه کرد از جمله خوردن یک نوشیدنی شادی آور. خبر خوب این است که به زودی یک نوشیدنی گیاهی با همین ویژگی و ترکیبی از گل سرخ که گیاه بومی ایرانی است و رویبوس آفریقایی و جیسنیگ چینی وارد بازار می‌شود. ترکیب این گیاهان باعث پیدایی یک نوشیدنی شادی آور و ضد افسردگی شده است. این نوشیدنی برای جامعه ایران که روزهای پر استرسی را سپری می‌کند، حکم آب روی آتش را دارد.

ارسال شده در تاریخ 19 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 3,563
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.