درمان خشکی پوست دست اگر دستان خیلی خشکی دارید بخوانید

درمان خشکی پوست دست اگر دستان خیلی خشکی دارید بخوانید

درمان خشکی پوست دست

✅خشک بودن بیش از حد پوست باعث شکننده شدن آن بروز چین و چروک
و باعث بروز عفونت‌ کنار ناخن، یا زخم شدن و ترک خوردن بند‌ انگشتان هم می‌شود.درمان خشکی پوست دست , رفع خشکی پوست دست ,ماسک طبیعی خشکی پوست ,خشکی پوست دست در فصل سرما ,روش گیاهی رفع خشکی پوست دست ,درمان خشکی پوست ,تغییر رنگ پوست,پوست

 از دستانتان در برابر هوا محافظت کنید و آنها را مرطوب نگه دارید 

وقتی دمای هوا کاهش می یابد مقدار رطوبت هوا نیز کم می شود. کاهش دما و رطوبت خیلی سریع بر بدن و بخصوص پوست تاثیر می گذارد. برای اینکه از دستها در برابر این تغییر هوا مراقبت کنید، همیشه آنها را چرب کرده و سعی کنید مرطوب نگه دارید.  برای این کار از روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا استفاده کنید. این روغنها به خوبی جذب پوست شده و خشکی آن را برطرف می کند. مواد طبیعی مثل عسل یا ژل آلوئه ورا نیز می توانند در درمان خشکی پوست موثر باشند. زمانی که خارج از خانه هستید از دستکش استفاده کنید.

خشکی پوست دست را یک شبه درمان کنید

 از پوست دست در برابر مواد شوینده محافظت کنید 

برخی از کارهای روزانه که انجام می دهید بر خشک شدن پوست تاثیر می گذارد: از جمله تمیز کردن خانه یا شستن ظرف ها. حین انجام این کارها با مواد شوینده ای در تماس هستید که به پوست دستها آسیب وارد کرده و باعث خشک شدن آنها می شود. مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی برای از بین بردن چربی ها طراحی شده، بنابراین اگر با پوست دست برخورد داشته باشند چربی طبیعی پوست را نیز از بین می برند و این همان دلیل اصلی خشک شدن پوست است. به این مساله توجه داشته باشید که هنگام انجام کارهایی که در آن پوست دست با مواد شوینده در ارتباط است از دستکش های مخصوص استفاده کنید. حتی پس از انجام این کارها با دستکش هم بهتر است دستها را چرب کنید.درمان خشکی پوست دست

 هر شب دستانتان را با کرم مرطوب کننده چرب کنید 

اگر دستان خیلی خشکی دارید یا پوست دست شما آسیب دیده است، شب بهترین زمان برای درمان این مشکل است. حتما هر شب با کرم مرطوب کننده دست، پوست را چرب کنید. اگر خشکی دستها زیاد است برای جذب بهتر رطوبت از دستکش نخی استفاده کنید. با این کار دست ها نرم و لطیف خواهند شد.  از کرم مرطوب کننده دست مخصوص پوست خشک استفاده کنید، کرم مرطوب کننده ای که روغن Shea Butter داشته باشد، تاثیر خوبی در برطرف کردن خشکی پوست دست دارد. وجود عسل و روغن نارگیل در ترکیب کرم مرطوب کننده نیز می تواند بسیار کارساز باشد.درمان خشکی پوست دست

درمان خشکی پوست دست , رفع خشکی پوست دست ,ماسک طبیعی خشکی پوست ,خشکی پوست دست در فصل سرما ,روش گیاهی رفع خشکی پوست دست ,درمان خشکی پوست ,تغییر رنگ پوست,پوست

ماسک پوست عسل درمان خشکی پوست دست

عسل به عنوان نرم کننده پوست شناخته می شود. عسل یکی از داروهای طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست است. استفاده از ماسک پوست عسل یک نتیجه عالی برای شما خواهد داشت.

روش استفاده:

عسل  را به تنهایی بر روی پوست بمالید و پس از 10 دقیقه شستشو دهید. پوست شما بعد از این ماسک پوست در تمام طول روز نرم و درخشان باقی می ماند و از طرفی به سرعت باعث از بین رفتن خشکی پوست می شود.

روغن بادام و شیر گرم

روغن بادام فواید بسیاری خوبی برای پوست و زیبایی دارد، حال برای رفع خشکی پوست نیز از این روغن به همراه شیر گرم استفاده می کنند.

روش استفاده:

نصف قاشق چایخوری روغن بادام را در یک لیوان پر شیر ولرم هم بزنید و در شب و قبل از خواب پوست تان را با این مخلوط شستشو بدهید و بعد از خشک شدن آن بر روی پوست بخوابید. این مخلوط پوست شما را تغذیه می کند و از خشکی پوست شما جلوگیری می کند.

ماسک پوست تخم مرغ

ماسک تخم مرغ برای درمان خشکی پوست بسیار توصیه می شود. در این ماسک از تخم مرغ، روغن زیتون، عسل و کمی گلاب استفاده می شود.

روش استفاده:

یک تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری عسل همراه با نصف قاشق چایخوری روغن زیتون و کمی گلاب مخلوط کنید. این ماسک پوست را برای چند دقیقه بر روی پوست تان قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه با آب کاملا ولرم شستشو دهید.

این ماسک پوست را هر هفته 1 الی 2 بار انجام دهید تا به رفع خشکی پوست منجر شود.

ارسال شده در تاریخ 19 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,547
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.