روش درمان انگل راههای موثر در رفع و درمان قطعی انگل

روش درمان انگل راههای موثر در رفع و درمان قطعی انگل

روش درمان انگل

درمان #انگل

?«رب نارنج» که در اثر جوشاندن و غلیظ کردن «آب نارنج» به دست می‌آید، یک مرهم ضد انگل می‌باشد.
? «سیر» ضد انگل می‌باشد.
? «طرخون» کمی ضد انگل است.
? عصاره برگ های «آناناس» ضدکرم و انگل‌کش است.
? از مخلوط میوه «فلفل» و برنک کابلی به عنوان ضد انگل استفاده می‌شود.
? شیره رقیق گیاه «زردچوبه» ضدانگل می‌باشد.
? روغن تخم «رازیانه» کرم‌کش و ضد انگل می‌باشد.
? در چین و ژاپن از پوست «درخت زرشک» به عنوان ضد انگل استفاده می‌کنند.

چرا این روزها مردم بیشتر دچار بیماری های انگلی می شوند؟

دلیل این امر واضح است، به همان دلیل که ما در این دوره و زمانه بیشتر سرما می خوریم بیشتر هم دچار انگل های گوارشی می شویم. در واقع سیستم ایمنی و ارتش دفاعی بدن ما نسبت به نسل های قبلی ضعیف تر شده است و به همین دلیل، همان طور که توان مقابله با ویروس ها را ندارد و مکرّرا سرما می خورد، توان کشتن انگل ها را نیز ندارد و به همین جهت شاهد آن هستیم که این روزها – و علیرغم ارتقای ظاهری سطح بهداشت – شیوع انگل های گوارشی بسیار زیاد شده است به نحوی که دیگر نمی توان آن را یک بیماری دانست که در کودکان شایع تر است؛ بلکه بسیاری از ما بزرگترها نیز – چه بدانیم و چه ندانیم – دچار این مشکل هستیم.

روش درمان انگل

روش درمان انگل, راههای موثر در رفع و درمان قطعی انگل,درمان طبیعی انگل گیاهان سنتی در درمان انگل,روشهای خانگی درمان انگل ,سیرضد انگل,عوامل بیماری های انگلی

نکته جالب این جاست که اطبّای قدیم – مثلاً جناب ابن سینا در کتاب قانون – اعتقاد دارند که اصلی ترین دلیل وجود کرم های گوارشی، افزایش بلغم در معده و روده هاست. دقّت در خوراکی های مصرفی مردم این دوره و زمانه نشان می دهد که مصرف غذاهای سرد و رطوبتی(یعنی همان غذاهای بلغم زا) بسیار گسترش یافته است(مثل گوشت های سفید، انواع لبنیات، برنج، افراط در مصرف میوه ها و سالادها و …) و این افزایش مصرف غذاهای بلغمی، هم بنابر نظر طبّ قدیم و هم بنابر عقیده طبّ جدید(چون مصرف زیاد غذاهای بلغم زا باعث کاهش توان سیستم ایمنی بدن است) می تواند باعث گسترش انگل های گوارشی شود.

روش درمان انگل با سیر: سیر یک ابرقدرت در مقابله با انگل هاست. بهترین روش برای انگل کشی، مصرف سیر خام است. این کار را به هر نحوی که می خواهید انجام دهید و از نتیجه کار مطمین باشید. البته در مورد بچّه های کوچکتر پیشنهاد ما این است که دو حبه سیر را در یک لیوان شیر، خوب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و این جوشانده خوش طعم را قبل از خواب به طفل بدهید تا کرم دفع شود.

– سرکه: سرکه نیز در توان انگل کشی، هماورد سیر است. پیشنهاد می کنیم که روزی 3-2 بار و هر بار 3 تا 4 قاشق غذاخوری یا مربّاخوری(بسته به سنّ و سال و جثّه بیمار) سرکه بخورید. بهتر است از سرکه انگور خانگی برای درمان استفاده کنید. در صورتی که به دلایلی مثل مشکلات گوارشی قادر به استفاده از سرکه به این شکل نیستند، آن را با کمی آب مخلوط کنید. اولویت در مصرف سرکه، ناشتا خوردن آن است.

روش درمان انگل, راههای موثر در رفع و درمان قطعی انگل,درمان طبیعی انگل گیاهان سنتی در درمان انگل,روشهای خانگی درمان انگل ,سیرضد انگل,عوامل بیماری های انگلی

یک راه ساده برای درمان انگل های گوارشی آن است که هر شب بیست عدد نخود آبگوشتی را در سرکه، خیسانده صبح ناشتا نخودها و سرکه باقیمانده را بخورید و تا ظهر چیز دیگری نخورید.روش درمان انگل

گردو سیاه

پوسته گردو سیاه و گردو سفید هر دو توانایی تمیز کردن خون روده را به عهده دارند. این نوع گردو ها برای درمان عفونت های قارچی بسیار بسیار مساعد هستند. به سادگی می توانید آب  پوست تازه گردو سیاه ویا سفید را بگیرید.

میخک

میخک ها دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی و ضد قارچی هستند. عصاره میخک می تواند انگل های داخلی را نابود کند. میخک تنها گیاهی است که تمامی تخمک گذاری های انگل در دستگاه گوارش را از بین می برد. میخک در از بین بردن انگل و تخمهای آن از هر داروی دیگر قوی تر است.

آویشن

غده تیموس سبب فعالیت سیستم دفاعی بدن می شود. آویشن بهترین گیاهی است که سبب تحریک غده تیموس می شود. این گیاه نه تنها سیستم دفاعی بدن را در برابر انگل ها قوی تر می سازد بلکه مانع رشد انگلها نیز می شود. با از بین بردن میکروارگانیسم روده از رشد باکتری ها دربدن نیز جلوگیری به عمل می آورد.

افسنطین

این گیاه یک درختچه چند ساله است که گلهای زرد متمایل به سبز روشن دارد. کسانی که طب گیاهی را می دانند از این گیاه جهت مشکلات معده استفاده می کنند. افسنطین برای زنان باردار و یا شیرده اصلا توصیه نمی شود. این گیاه با خواص ضد میکروبی که دارد عفونت های ناشی از انگل را به خوبی درمان می کند.روش درمان انگل

– پیاز: می توانید هر شب یک پیاز متوسّط را رنده کرده در یک لیوان آب، خیسانده صبح ناشتا صاف کرده و عصاره حاصل را میل کنید.

– هسته مرکّبات: اگر مشکل انگل های گوارشی اذیتتان می کند از این به بعد هسته پرتقال های مصرفی را دور نیندازید. آنها را جمع و خشک و آسیاب کنید و داخل کپسول ریخته شبی یک کپسول تا درمان کامل مصرف کنید.

– تخم کدو:  تخم کدو، دافع کرم کدوست. بزرگسالان می توانند ۵۰ تا ۱۰۰ گرم تخم کدو را آسیاب کرده با ۲۰۰ گرم عسل مخلوط و صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری میل کنند. راه ساده تر این است که روزی یک قاشق غذاخوری تخم کدوی خام را خوب بجوید و میل کنید. در مورد خردسالان بهتر است از مغز تخم کدو استفاده کنید. مقداری مغز تازه تخم کدو را کوبیده، هم وزن آن عسل اضافه و مخلوط کنید و یک قاشق چای خوری قبل از خواب به کودک بخورانید.

– بومادران: این گیاه تلخ امّا بسیار پرخاصیت برای دفع انواع انگل های گوارشی مفید است. مقداری از آن را آسیاب کرده با سه برابر عسل، مخلوط و صبح های ناشتا، یک قاشق غذاخوری میل کنید.

– زنیان: به روشی مشابه بومادران قابل استفاده است.

ارسال شده در تاریخ 29 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,902
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.