کاهش اثرات آلودگی هوا بر بدن با تغذیه مناسب و مواد غذایی مفید

کاهش اثرات آلودگی هوا بر سلامتی و مقابله با این مشکل

کاهش اثرات آلودگی هوا هوایی که امروز تنفس می‌کنیم به سطوح خطرناکی از آلودگی رسیده‌است
آن آلاینده‌های مضر را به ریه‌های ما معرفی می‌کند تغییر کمی در رژیم غذایی شما می‌تواند آسیب ناشی از آلودگی هوا را معکوس کند .

 برای کاهش اثر آلودگی چه بخوریم ؟

خوردن مرکبات، سبزیجات دارای برگ سبز، دانه‌های روغنی مانند آجیل، محصولات دریایی از جمله ماهی و میگو در خنثی کردن اثرات مضر رادیکال‌های آزاد ناشی از آلودگی‌های هوا در بدن بسیار تاثیرگذار است.

غذاهایی را بخورید که مقاومت در برابر اثرات آلودگی هوا را ایجاد کنند . با افزایش سطح آلودگی ، تقویت خود از درون آن مهم است . آنچه که باید برای مبارزه با اثرات ناخوشایند آلودگی انجام دهید را مشخص کنید .

افراد بدون هیچ گونه مشکلات تنفسی شناخته‌شده در اتاق‌های اورژانس بیمارستان بستری می‌شوند .

ما می‌خواهیم شما را به برخی از مواد مغذی آنتی‌اکسیدان که می‌تواند به بدن شما برای مقابله با این مشکل کمک کند ، معرفی کنیم .

هوای آلوده که ما تنفس می‌کنیم ، اوزون ، نیتروژن دی‌اکسید ، ذرات معلق ، ذرات اگزوز دیزل و غیره را به ریه‌های ما تزریق می‌کند . آنتی‌اکسیدان‌های حفاظتی موجود در آستر ریه‌های ما تا زمانی که تعداد آن‌ها کم باشد مبارزه می‌کنند ، پس از آن ، آلاینده‌ها شروع به حمله به سلول‌های ایمنی بدن و بدن می‌کنند که رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند و باعث التهاب می‌شوند. اما آیا می‌دانستید که آنتی‌اکسیدان‌ها غذایی که می‌خورید می‌توانند حفاظت از بدن شما را از اثرات مضر ناشی از آلاینده‌های هوا تامین کنند ؟

کاهش اثرات آلودگی هوا
آیا می‌دانستید که آنتی‌اکسیدان‌ها غذایی که می‌خورید می‌توانند حفاظت از بدن شما را از اثرات مضر ناشی از آلاینده‌های هوا تامین کنند ؟

بار کردن این مواد مغذی قدرتمند را برای مبارزه با اثرات آلودگی هوا :

ویتامین C : این یک آنتی‌اکسیدان قوی برای بدن ماست . این ویتامین قابل‌حل در آب در بدن ما وجود دارد و رادیکال‌های آزاد را آزاد می‌کند . همچنین ویتامین C به بازسازی ویتامین E کمک می‌کند . ویتامین C در رژیم غذایی روزانه ما برای حفظ سطح خود در ریه‌ها بسیار مهم است . بزرگسالان به ۴۰ میلی‌گرم از این ویتامین در روز نیاز دارند .
۱. سبزیجات مانند برگ‌های گشنیز جعفری ، کلم و شلغم شلغم منابع خوبی هستند که باید آن‌ها را بار کنید .
راحت‌ترین راه برای دریافت دوز روزانه ویتامین سی این است که عصاره ۲ لیمو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید .
مرکبات هم چنین به مقدار ویتامین C غذا اضافه می‌کنند .
ویتامین C : این یک آنتی‌اکسیدان قوی برای بدن ماست .
ویتامین E : این ویتامین قابل‌حل در چربی اولین خط دفاع در برابر آسیب به بافت‌های انسانی است .
ویتامین E در رژیم غذایی ما معمولا ً از روغن‌های طبخ گیاهی است . روغن سبوس برنج ، روغن سبوس و برنج این سه منبع است که پس از آن کلزا ، بادام‌زمینی و روغن زیتون دارند .
منابع خوبی از این ویتامین هستند . بذرها و آجیل‌ها هم با کالری زیادی بالا هستند ، بنابراین در حدود یک اونس در روز کافی است .
در میان ماهی‌های قزل‌آلا ،  مارماهی به خاطر مقدار ویتامین E توصیه می‌شود .
گیاهان مانند پودر فلفل ، پاپریکا، میخک ، میخک ، ریحان و جعفری حاوی مقدار معقولی از ویتامین ای هستند . اما بیشتر این ها در مقادیر بسیار کم مصرف می‌شوند . تهیه آن‌ها بخشی از پخت‌وپز روزمره شما به جمع کردن آن‌ها کمک خواهد کرد . دانه‌های گل آفتابگردان نیز منابع خوبی از این ویتامین هستند .
بتا کاراتن: این نقش مهمی در کنترل التهاب به خاطر فعالیت آنتی‌اکسیدان آن بازی می‌کند . هم چنین آن به ویتامین A در بدن ما تبدیل می‌شود .
۱. سبزیجات  گشنیز  کاهو و اسفناج منابع بتاکاراتن هستند .

کاهش اثرات آلودگی هوا

 برگ‌های تربچه و هویج هم منابع خوبی هستند .
این چربی‌ها از بدن در برابر اثرات مضر آلودگی هوا بر سلامت قلب  محافظت می‌کنند . منابع این روغن‌های معطر قلب عبارتند از:
آجیل و دانه‌هایی مثل گردو ، دانه سویا و دانه‌های کتان . آن‌ها را به ماست اضافه کنید ، یک اسموتی درست کنید یا فقط آن‌ها را بخرید .
دانه خردل ، سبزیجات برگ سبز غذاهای مشترکی هستند که -۳ امگا ۳ را فراهم می‌کنند .
گیاهان و ادویه‌جات خاص در داروی سنتی برای درمان ناخوشی‌های تنفسی متداول پیشنهاد شده‌اند .
زرد چوبه و روغن را برای تسکین سرفه و کمک در هنگام آسم ، مخلوط کنید . در طول حمله به تنگ‌نفس  برای تسکین نشانه‌ها گرفته شود .
گفته می‌شود که شیر گاو برای بیماران مبتلا به آسم ، مفید هستند . زنجبیل ، فلفل سیاه، جوز ، نعناع  نیز برای درمان ناخوشی‌های تنفسی مفید هستند .

برای غلبه بر هر گونه بدبختی یک بدن سالم مورد نیاز است . علاوه بر غذا ، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ورزش ، تنفس برای ریه‌ها و استراحت کافی به شما کمک خواهد کرد .

ارسال شده در تاریخ 25 دسامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 58
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر نام و لینک منبع مجاز است