خواص کینوا دانه های مقوی کینوا معروف به خاویار گیاهی

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

خواص کینوا یکی از محبوب‌ترین غذاهای سالم

خواص کینوا عاری از گلوتن ، پروتئین زیادی در پروتئین و یکی از معدود غذاهای گیاهی است که حاوی مقدار کافی از 9 آمینو اسید ضروری هستند .
همچنین در فیبر ، منیزیم ، ویتامین‌های B ، آهن ، پتاسیم ، کلسیم ، فسفر ، ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های مفید مختلف نیز بالا است . یکی از محبوب‌ترین غذاهای سالم است .

خواص کینوا
مزایای سلامتی کینوا

۱.دارای مواد مغذی  بسیار
کینوا یک محصول غله است که برای دانه‌های روغنی اش رشد می‌کند . از لحاظ فنی یک دانه غلات در نظر گرفته می‌شود.
به عبارت دیگر ، آن اساسا ً یک دانه است که برای گندم آماده و خورده می‌شود .
کینوا یک محصول مهم برای امپراتوری اینکا بود . آن‌ها به عنوان ” مادر همه غلات ” به آن اشاره کردند و معتقد بودند که باید مقدس باشد .

این کشور به مدت هزاران سال در آمریکای جنوبی خورده و تازه به یک غذای سنتی تبدیل شده‌است ، حتی به وضعیت عالی ترین نیز رسیده‌است .
این روزها شما می‌توانید محصولات کینوا  را در سراسر دنیا پیدا کنید ،

سه نوع اصلی وجود دارد : سفید ، قرمز و سیاه .

خواص کینوا
این مقدار ماده غذایی در یک فنجان ( ۱۸۵ گرم ) از کینوا پخته‌ شده است :
پروتئین : ۸ گرم .
فیبر : ۵ گرم .
منگنز : ۵۸ درصد از مقرری روزانه توصیه‌شده .
منیزیم : ۳۰ % از نیاز روزانه.
فسفر : ۲۸ % از نیاز روزانه.
فولات : ۱۹ % از نیاز روزانه.
مس : ۱۸ % از نیاز روزانه.
آهن : ۱۵ % از نیاز روزانه.
روی : ۱۳ % از نیاز روزانه.
پتاسیم ۹ % از نیاز روزانه.
بیش از ۱۰ درصد از نیاز روزانه برای ویتامین‌های B۱ ، B۲ و B۶ .
مقادیر کمی کلسیم ، B۳ ( نیاسین ) و ویتامین E .
این موضوع شامل ۲۲۲ کالری و ۳۹ گرم کربوهیدرات و ۴ گرم چربی می‌شود .  هم چنین حاوی مقدار کمی اسیده‌ای چرب امگا ۳ است .
کینوا به صورت غیر ژنتیکی ، عاری از گلوتن و معمولا ً به صورت ارگانیک پرورش می‌یابد . حتی با وجود اینکه از لحاظ فنی دانه غلات نیست ، هنوز به عنوان یک غذای کامل در نظر گرفته می‌شود .
دانشمندان ناسا به آن به عنوان یک محصول مناسب برای رشد در فضای خارجی ، بیشتر براساس محتوای مواد مغذی بالا ، سهولت استفاده و سادگی در حال رشد نگاه می‌کنند  .
سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۳ را ” سال بین‌المللی ” اعلام کرد که به دلیل ارزش غذایی بالا و پتانسیل آن برای مشارکت در امنیت غذایی در سراسر جهان  است .

۲. شامل ترکیبات فلانوئید ی از خواص کینوا 
اثرات سلامتی غذاهای واقعی فراتر از ویتامین و مواد معدنی است که ممکن است با آن‌ها آشنا باشید . هزاران ماده مغذی که برخی از آن‌ها بسیار سالم هستند وجود دارد .
این شامل آنتی‌اکسیدان‌های گیاه به نام فلانوئید ها است که برای ارائه مزایای مختلف سلامتی نشان‌داده شده‌است .
دو فلانوئید که به طور خاص مورد مطالعه قرار گرفته‌اند کورستن و کائمفارول هستند که هر دو در مقادیر زیاد در کینوا  یافت می‌شوند .

این مولکول‌های مهم دارای اثرات ضد التهابی ، ضد ویروس ، ضد سرطان و ضد افسردگی در مطالعات حیوانات هستند .
با استفاده از کینوا در رژیم غذایی خود , میزان مصرف کل این مواد غذایی ( و سایر ) مواد مغذی مهم را افزایش خواهید داد .

۳. خیلی با فیبر ، خیلی بالاتر از بیشتر دانه‌ها
مزیت مهم دیگر کینوا ، محتوای فیبر بالا آن است .
متاسفانه ، بسیاری از فیبر ، غیرقابل‌حل هستند و به نظر می‌رسد که  مزایای سلامتی  کینوا مشابه فیبر قابل‌حل هستند .
گفته می‌شود که محتوای فیبر محلول در کینوا هنوز کاملا ً مناسب است و حدود ۲.۵ گرم در هر فنجان یا ۱.۵ گرم در هر ۱۰۰ گرم است.
مطالعات متعدد نشان می‌دهند که فیبر قابل‌حل می‌تواند به کاهش سطح قند خون ، کلسترول پایین ، افزایش کامل پری و کمک به کاهش وزن کمک کند  .

۴. عاری از گلوتن و کامل برای افراد با حساسیت گلوتنی

یک رژیم بدون گلوتن می‌تواند سالم باشد ، تا زمانی که بر پایه غذاهایی باشد که به طور طبیعی عاری از گلوتن هستند .
مشکلات زمانی بوجود می‌آیند که مردم غذاهای عاری از گلوتن را با نشاسته بخورند .
این غذاها بهتر از همتایان دارای گلوتن خود نیستند ، چون غذاهای با ارزش غذایی پایین عاری از گلوتن هنوز غذاهای ناسالم هستند .
بسیاری از محققان به کینوا به عنوان یک جز مناسب در رژیم‌های بدون گلوتن برای افرادی که مایل به عرضه کالاهای اساسی مانند نان و پاستا هستند ، نگاه می‌کنند .

۵. بسیار با پروتئین ، با تمام آمینو اسیدها ضروری
پروتئین از آمینو اسیدها ساخته می‌شود که نه عدد از آن‌ها ضروری نامیده می‌شوند چون بدن شما نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند و برای به دست آوردن آن‌ها از طریق رژیم غذایی شما نیاز دارد .
اگر یک غذا شامل تمام ۹ آمینو اسید ضروری باشد ، به عنوان یک پروتیین کامل گفته می‌شود .

اما کینوا یک استثنا برای این است ، چون حاوی مقادیر کافی از همه آمینو اسیدها ضروری است … به همین دلیل ، این یک منبع عالی پروتئین است . هم پروتئین بیشتری دارد و هم بیشتر از بیشتر دانه‌ها .

خواص کینوا

۶. یک شاخص گلیسمی پایین دارد ، که برای کنترل قند خون خوب است .
شاخص گلیسمی معیاری است برای اینکه چگونه مواد غذایی به سرعت سطح قند خون شما را بالا می‌برند .
خوردن غذاهایی که در شاخص گلیسمی بالا هستند می‌توانند گرسنگی را تحریک کرده و به چاقی کمک کنند .
چنین غذاهایی با بسیاری از بیماری‌های شایع ، مزمن ، غربی مثل دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی مرتبط بوده‌اند .
با این ن حال ،  مهم است که به خاطر داشته باشید که میزان کربوهیدرات هنوز نسبتا ً بالا است . بنابراین ، اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات را دنبال کنید ، انتخاب خوبی نیست .

7. دارای مواد معدنی فراوان
بسیاری از مردم به اندازه کافی مواد مغذی مهم دریافت نمی‌کنند . این امر به ویژه در مورد برخی مواد معدنی بویژه منیزیم , پتاسیم , روی و ( برای زنان ) صادق است .
خواص کینوا  در تمام مواد معدنی بسیار بالا , به ویژه منیزیم , بسیار بالا است , به ویژه منیزیم , با یک فنجان .
مشکل این است که این ماده حاوی ماده‌ای به نام اسید فیتیک است که می‌تواند این مواد معدنی را متصل کرده و جذب آن‌ها را کاهش دهد .
با این حال , با خیساندن و / یا جوانه زدن قبل از پخت , می‌توانید محتوای اسید فیتیک را کاهش دهید و این مواد معدنی را بیشتر قابل‌دسترس سازد .
کینوا نیز بسیار بالا بوده و جذب کلسیم را کاهش داده و می‌تواند سبب ایجاد مشکلاتی برای افراد خاصی با سنگ‌های کلیه مکرر شود .

8. اثرات مفیدی بر سلامت متابولیک دارد.
با توجه به محتوای بالای مواد غذایی , منطقی است که کینوا می‌تواند سلامت متابولیکی را بهبود بخشد .

کینوا بسیار بالا در آنتی‌اکسیدان‌ها است که موادی هستند که رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند و معتقدند به مبارزه با پیری و بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند .

9. برای کاهش وزن باید کالری کمتری نسبت به سوزاندن داشته باشید .
برخی ویژگی‌های مواد غذایی می‌توانند از طریق افزایش متابولیسم و یا کاهش اشتها , کاهش وزن را افزایش دهند .
جالب اینکه , کینوا دارای چندین ویژگی است . این پروتئین می‌تواند باعث افزایش متابولیسم و کاهش اشتها و کاهش اشتها شود .
مقدار بالای فیبر ممکن است احساس پری را افزایش دهد , که باعث می‌شود کالری کمتری بخورید . یک ویژگی مهم دیگر است , چون انتخاب چنین غذاهایی با کاهش مصرف کالری ارتباط دارد .

خواص کینوا

خواص کینوا  , یکی از سالم‌ترین و محبوب ترین غذاهای روی کره زمین است . آن ممکن است سطح قند و کلسترول شما را بهبود بخشد و حتی کاهش وزن نیز به شما کمک کند. اما به طور طبیعی عاری از گلوتن ، خوش‌مزه ، تطبیق‌پذیر ، و بسیار ساده است که آماده شود .

خواص لوبیا چشم بلبلی دارای فواید بی نظیر به ویژه برای خانم ها
ارسال شده در تاریخ 1 آوریل 2020 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 230
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.