طرز تهیه کوفته لوبیا قرمز به همراه آموزش سس فرانسوی

طرز تهیه کوفته لوبیا قرمز با دستور پخت آسان و ساده

طرز تهیه کوفته لوبیا قرمز بسیار لذیذ که این نوع کوفته یک فینگر فود هم محسوب میشه و با سس فرانسوی سرو میشه بسیار مزه عالی و متفاوتی داره حتما در منزل امتحان کنید .مواد اولیه  ساده و در دسترس هم داره .

مواد لازم برای کوفته لوبیا قرمز : براى حدودا ١۴ عدد

دو پیمانه لوبیا قرمز پخته

١/٢ پیمانه جو پرک

١ عدد پیاز کوچک

١/٣پیمانه مغز تخمهء آفتابگردون

١حبه سیر

١/٢ ق س روغن زیتون

ق س رب گوجه فرنگى

ریحون و شوید خرد شده  هر کدام ١ ق س

نمک و فلفل سیاه

 

طرز تهیه کوفته لوبیا قرمز

طرز تهیه و مراحل پخت کوفته لوبیا قرمز :

دو پیمانه لوبیا قرمز پخته ، ١/٢ پیمانه جو پرک را در دستگاه غذاساز ریخته و خوب میکس کنید سپس ١/٣پیمانه مغز تخمهء آفتابگردون که از قبل آسیاب شده ، ١ عدد پیاز کوچک ریز شده و تفت داده شده، ١حبه سیر رنده شده، ١/٢ ق س روغن زیتون، ١ق س رب گوجه فرنگى، ریحون و شوید خرد شده از هر کدام ١ ق س، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. اکنون هر بار از مایه به اندازه یک قاشق سوپخورى یا یک گردو برداشته و در دست گرد کرده و روی سینى فر که با کاغذ روغنى پوشش داده اید بچینید، روى آنها روغن زیتون اسپرى کنید و در فر داغ با حرارت ٣۵٠ درجه سانتى گراد به مدت ٢٠ دقیقه بپزید.

آموزش سس فرانسوى مخصوص کوفته لوبیا قرمز :

مواد لازم و روش تهیه :

در ظرف مناسبى دو پیمانه پورهء گوجه فرنگى، سیر رنده شده، ریحون تازهء خرد شده، ١ عدد هویج کوچک رنده شده، ١ عدد پیاز ریز شده، ١ ق س رب گوجه فرنگى، ١ ق س روغن زیتون، ١/۴ پیمانه آب سیب تازه یا آب آلبالو ، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کرده و روى حرارت ملایم قرار داده و ١٠ دقیقه بپزید . سس نباید روى حرارت بجوشد.

طرز تهیه سیب زمینی آکاردئونی تنوری پیش غذا خیلی خوشمزه

 

ارسال شده در تاریخ 10 مارس 2020 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 844
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.