طرز تهیه خوراک مرغ و کدو در فر آموزش انواع خوراک ساده

طرز تهیه خوراک مرغ و کدو از غذاهای ساده و رژیمی پخت در فر

طرز تهیه خوراک مرغ و کدو و استفاده از سس بشامل برای این خوراک اون رو دو چندان لذیذ کرده است  .کدو و گوجه فرنگی از سبزیجات بسیار پر خاصیت هستند که در این خوراک به کار برده شده و طعم عالی رو رقم زده است

مواد لازم برای خوراک مرغ و کدو :

۲-۳عدد کدو درشت
۹۰۰گرم سینه مرغ
نصف لیوان پوره گوجه
۱ق غذاخوری سرپر رب گوجه
۱ق مربا خوری ادویه کاری
۱ق چای خوری پودر فلفل قرمز
نصف ق چای خوری فلفل سیاه
اویشن کوهی
نمک ۳-۴ق غذاخوری
روغن زیتون نصف لیوان
اب گرم
پنیر پیتزا رنده شده
✏️برای سس بشامل:
۲ق غذاخوری کره گیاهی ..۱ق غذاخوری روغن مایع ..۱ونیم ق غذاخوری ارد ..نمک فلفل سیاه

طرز تهیه خوراک مرغ و کدو

طرز تهیه و مراحل پخت خوراک مرغ و کدو :

کدوها را پوست بگیرید و حلقه های نازک برش بزنید و داخل ظرفی گود بریزد و ۲-۳ ق روغن مایع و نمک را اضافه کنید و مخلوط کنید.و داخل ظرف پیرکس مربعی چرب شده و به صورت فشرده و‌کیپ هم بچینید.در فر ۲۰۰ درجه از قبل گرم شده ۱۵ دقیقه بپزید و بعد روی ۲۰۵ درجه ۱۵ دقیقه دیگر هم بپزید. زمانی که کدوها در فر در حال پخت هستند مرغ ها را اماده کنید. مرغ ها را مکعبی خرد کنید و در تابه حدود ۲۰ دقیقه تا زمانی که اب بیاندازند و ابشان کشیده شود بپزید.

بعد روغن را اضافه کنید و ‌۳ دقیقه دیگر تفت دهید. ادویه ها ,  رب گوجه و پوره گوجه را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر تفت دهید. اب داغ را اضافه کنید و براساس ذایقه تان ادویه ها و تندی غذا را زیاد کنید. ۳-۴ دقیقه دیگر بپزید وقتی جا افتاد خاموش کنید.

مرغ ها را روی کدوهای از فر خارج شده بریزید و پخش کنید. برای سس بشامل کره را اب کنید، ارد را اضافه کنید و تفت دهید و شیر را اضافه کنید وهم بزنید، ادویه ها را اضافه کنید و تا زمانی که غلظت بگیرد بپزید و‌ بعد از پخت روی‌مرغ‌ ها بریزد و در اخر رویش پنیر پیتزای رنده شده بپاشید . در فر ۲۰۰ درجه در طبقه وسط فر تا زمانی که طلایی شود بپزید.

طرز تهیه کوفته لوبیا قرمز به همراه آموزش سس فرانسوی
ارسال شده در تاریخ 11 مارس 2020 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,236
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.