طرز تهیه کوکو بادمجان خوشمزه و مجلسی و بسیار ساده

طرز تهیه کوکو بادمجان این کوکو بسیار خوشمزه هستش در مهمانی ها بعنوان پیش غذای بسیار لذیذ مورد استفاده قرار می گیره و همچنین بعنوان یه غذای کامل برای شام هم مناسبه، ان شاالله که درست کنین و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کوکو بادمجان چیست ؟

پنج عدد بادمجان قلمی

دویست گرم گوشت چرخ کرده

هویج یک عدد

یک پیاز بزرگ

تخم مرغ  4 یا 5 عدد

یک حبه سیر رنده شده

نمک و فلفل

پودر گل سرخ و دارچین هر کدوم  نصف ق چ

طرز تهیه کوکو بادمجان

مراحل و طرز تهیه کوکو بادمجان

ابتدا حدود پنج عدد بادمجان قلمی رو پوست کنده و به صورت مربع خرد کرده و روش کمی نمک می پاشیم و می  ذاریم عرق کنه و آب اضافیش در بیاد.

سپس دویست گرم گوشت چرخکرده رو با یه پیاز بزرگ رنده شده که آبشو گرفته و یک حبه سیر رنده شده و نمک و فلفل مخلوط کرده می ذاریم یخچال و 3 تا دونه سیب زمینی متوسط رو نگینی خرد کرده وسرخ می کنیم،

و بعد یه دونه هویج رو هم یا نگینی و یا رنده می کنیم و سرخ می کنیم بعد جمع می کنیم و بادمجان رو تفت میدیم و درشو میذاریم تا بپزه و جمع می کنیم و توی همون روغن گوشت رو تفت داده و نصف ق چ پودر گل سرخ و نصف ق چ دارچین رو اضافه میکنیم تا بوش خوب آزاد بشه.

بعد از روی حرارت برمی داریم و 4 یا 5 عدد تخم مرغ، بسته به بزرگی و کوچیکی اضافه می کنیم ونمک و فلفل و زعفران کافی و پودر گل سرخ و دارچین اضافه کرده و خوب مخلوط کرده ودر تابه نچسب یک ق غ روغن ریخته و مایه کوکو رو می ریزیم و روش دمکنی می ذاریم تا خودشو بگیره.

طرز تهیه کوکو بادمجان

این کوکو هر قدر ضخامتش بیشتر باشه مجلسی تر هستش ونیاز به برگردوندن هم نداره ولی من برگردوندم تا طرف دیگرش هم سرخ بشه، برای تزیینش هم من از چیپس خلالی سیب زمینی و زرشک و خلال پسته استفاده کردم.

 

ارسال شده در تاریخ 26 جولای 2020 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,122
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.