طرز تهیه پتی فور سیاه سفید شیرینی دو رنگ و خوش طعم

طرز تهیه پتی فور سیاه سفید با دستور پخت ساده و خانگی

طرز تهیه پتی فور سیاه سفید دورنگ با ترفند عالی و روش ساده پخت در بدون نیاز به زمان استراحت مخلوط مواد در کمترین زمان .

موادلازم تهیه پتی فور سیاه سفید

کره 250 گرم
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
نمک یک پنس
پودر قند سه چهارم پیمانه و 2 قاشق غذاخوری ( 98 گرم)
آرد 2 پیمانه
سفیده یک تخم مرغ درشت
پودر کاکائو یک چهارم پیمانه
نشاسته ذرت 2 ق غذاخوری یک قاشق چایخوری

طرز تهیه پتی فور سیاه سفید

طرز تهیه و پخت  پتی فور سیاه سفید :

ابتدا کره رو حتما از ساعت ها قبل از یخچال بیرون بذارید تا نرم شه کره رو با همزن خوب هم می زنیم پودر قند و وانیل و نمک رو اضافه می کنیم و هم می زنیم تا سفید رنگ شه سفیده تخم مرغ رو که به دمای اتاق رسیده بهش اضافه کرده و خوب هم می زنیم آرد الک شده رو به مخلوط اضافه می کنیم.

حالا مواد رو نصف کرده در دو کاسه قرار میدیم به یک کاسه پودر کاکائو اضافه کرده و به کاسه دوم نشاسته ذرت اضافه می کنیم. به خوبی با همزن هم می زنیم تا مخلوط بشند. حالا هر کدوم از رنگها رو به طور جداگانه درون دو قیف ریخته و بالای قیف ها رو محکم گره بزنید و سر قیف ها رو قیچی کنید. سپس یک قیف بزرگتر که جنس محکمی داشته باشه بردارید و سر قیف رو ماسوره ستاره بندازید، سپس هر دو قیفی که داخلش مایه بیسکوئیت هست رو کنار همدیگه داخل این قیف بزرگتر بزارید و بالای قیف رو خوب بپیچونید و محکم نگه دارید و درون سینی که کاغذ روغنی انداخته اید ماسوره بزنید.

سینی رو ده دقیقه درون یخچال بگذارید و در این مدت فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.سپس سینی رو از یخچال خارج کرده و بزارید داخل فر تا به مدت 15 دقیقه بپزد. مراقب باشید زیر بیسکوییت کمی که طلایی شد از فر در بیارید و اجازه بدید تا بیسکوئیت ها کمی خنک بشن و بعد از سینی منتقلشون کنید. با این مقدار مواد اگر سایز کوچیک ماسوره بزنید حدود 100 تا بیسکوئیت ترد و خوشمزه خواهید داشت.

این شیرینی در ظرف در بسته درون یخچال تا یک ماه قابل نگهداری هستش.

ارسال شده در تاریخ 6 آوریل 2020 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 2,280
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.