طرز تهیه باقلوا صدفی شیرینی مخصوص با دستور پخت مرحله به مرحله

طرز تهیه باقلوا صدفی از باقلواهای خوش طعم و خوشرنگ

طرز تهیه باقلوا صدفی خوشمزه و لذیذ در منزل حتی برای مبتدیان شیرینی پزی با رعایت نکات ساده و کاربردی امکان پذیر است. باقلوا از شیرینی های سنتی ایرانی است که از دیرباز طرفداران خودش رو داشته و طعم عالی اون مورد توجه عموم است

مواد لازم برای باقلوا صدفی

تخم مرغ : ۱ عدد

پودر قند : ۱ قاشق غذاخوری

ماست شیرین : ۱ لیوان

روغن مایع : نصف لیوان

آرد : ۳/۵ تا ۴ لیوان

بکینگ پودر : ۲ قاشق چایخوری

 برای رومال باقلوا : یه زرده تخم مرغ و یک قاشق مرباخوری زعفران آب شده نشاسته ذرت بمیزان لازم

طرز تهیه باقلوا صدفی

طرز تهیه و مراحل پخت باقلوا صدفی :

ابتدا تخم مرغ و پودر قند و داخل کاسه ای ریخته و با همزن دستی مخلوط کنید حالا ماست و اضافه کنید و کمی هم بزنید روغن مایع رو هم بهش اضافه کنید و هم بزنید .

سپس ارد و بکینگ پودر و الک کنید و به مواد اضافه کنید و با دست ورز بدین تا خمیر یکدست و لطیف بدست اید.

حالا روی خمیر و بپوشونید و ده دقیقه در محیط استراحت بدین. خمیر رو به چونه های کوچیک تقسیم کنید این مقدار مواد ۱۴ تا چونه شد. بعد روی سطح کارو نشاسته ذرت بپاشید (حتما از نشاسته ذرت استفاده کنید ) خمیر ها رو دونه دونه با وردنه به شکل دایره باز کنید و لابلای هر خمیر خیلی کم نشاسته ذرت بپاشید و روی هم قرار بدین  همه خمیرهای چونه گرفته شده رو یکی یکی باز شده رو روی هم قرار بدین و با وردنه دوباره باز کنید تا یک خمیر گرد بزرگ بدست بیاد خمیر و از یه طرف رول کنید و با چاقو برش بزنید.

حالا هر برش و با کمک وردنه یا با دست فشار بدین گردوی خورد شده رو داخل بزارید و لبه های خمیر و با دست بهم برسونید و بچسبونید باقلواها رو روی سینی فر بچینید و روی خمیرها رو رومال بزنید .

سینی رو داخل فر که از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ بمدت ۳۰ دقیقه بزارید تا طلایی بشه بعد از پخت بلافاصله شربت سرد رو روی باقلواها بریزید.

نکته : حتما از نشاسته ذرت برای اردپاشی استفاده کنید نشاسته باعث میشه خمیر این باقلوا  لایه لایه بشه.

 

 

ارسال شده در تاریخ 30 آوریل 2020 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 1,355
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.