ویتامین های مورد نیاز مردان برای تضمین سلامت کلی بدن

ویتامین های مورد نیاز مردان به منظور برآورده کردن نیازهای بدنشان

ویتامین های مورد نیاز مردان , بدن مردان و زنان نیازهای متفاوتی دارند . مواد مغذی برای سلامتی شما ضروری هستند ، اما بسیاری از مردم به تنهایی از ویتامین و مواد معدنی ضروری توصیه‌شده استفاده نمی‌کنند .
مردان بیشتر به برخی از مواد غذایی و کم‌تر از دیگران نیاز دارند در مقایسه با زنان . یک مولتی ویتامین روزانه می‌تواند به پل زدن آن شکاف کمک کند .

شما قوانین ورزش سالم را می‌دانید , درست بخورید , خوب بخوابید , اما چقدر از آن‌ها پیروی می‌کنید ?
داده‌های بنیاد شورای جهانی غذا نشان می‌دهد که در حالی که اکثریت مردان آگاه هستند که تغییر رژیم غذایی آن‌ها می‌تواند به نفع سلامت کلی آن‌ها باشد , کم‌تر از نیمی از آن‌ها به دنبال آن تغییرات هستند .
پزشک متخصص بهداشت مردان در کلینیک چشم‌پزشکی  : اما تمام مردان به اندازه کافی توجه نمی‌کنند و نیازهای غذایی ممکن است با سن تغییر کند . ”
در واقع مردان تمام سنین در هر مقوله تغذیه‌ای دچار کمبود هستند . بنا به گفته وزارت کشاورزی, مردان به منظور برآورده کردن نیازهای بدنشان  نیاز به خوردن ۹۰ درصد سبزیجات سبز تیره و ۴۴ درصد میوه بیشتر دارند .

” خوردن رژیمی غنی از میوه , سبزیجات , غلات کامل , روغن‌های سالم , و چربی‌های اشباع‌شده از گوشت قرمز , قانون شماره یک برای تغذیه سالم است . “

چرا ویتامین‌ها لازم هستند ؟

ویتامین‌ها برای سلامت کلی شما ضروری هستند . آن‌ها نقش‌های مهم بسیاری را در بدن شما ، از تولید انرژی برای کسب اطمینان از عملکرد صحیح سیستم‌های بدن انجام می‌دهند .
کافی نیست که مواد غذایی خاصی به طور منفی بر سلامتی شما تاثیر منفی بگذارد و حتی منجر به بیماری‌های مزمن شود .
مردان در سن ۱۹ تا ۷۰ سالگی نیاز به کسب اطمینان از ویتامین و مواد معدنی زیر دارند :
ویتامین A : لازم برای پوست ، چشم و سلامت ایمنی .
ویتامین C : برای سیستم ایمنی بدن و تولید کلاژن ، ضروری است .
ویتامین‌های B : درگیر در متابولیسم انرژی و تولید گلبول‌های قرمز خون .
کلسیم ، منیزیم ، ویتامین D ، ویتامین K و روی : حیاتی برای سلامت استخوان .
ویتامین E و سلنیوم : به محافظت از سلول‌های خود در برابر آسیب کمک کنید .
از آنجایی که در هنگام قاعدگی زنان خون را از دست نمی‌دهند ، در معرض خطر کم‌خونی ناشی از کمبود آهن قرار دارند . بنابراین ، الزامات آهن برای مردان کم‌تر است .
در حالی که این مواد مغذی را می‌توان از طریق یک رژیم متعادل به دست آورد ، اغلب مردم مقادیر کافی مصرف نمی‌کنند .

ویتامین های مورد نیاز مردان
ویتامین d از ویتامین‌های ضروری برای سلامتی مردان :

کم کردن ویتامین d از غذا سخت است . ” ” بسیاری از مردانی که در تمام روز کار می‌کنند , در معرض نور خورشید قرار ندارند که برای تولید ویتامین دی لازم است . اکثر مردان می‌توانند از گرفتن واحد بین‌المللی ویتامین d استفاده کنند . ”
چیزی که باید در مورد ویتامین d بدانید :
ویتامین d با سن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند, زیرا برای جذب کلسیم مورد نیاز است و به پیش‌گیری از ماهیچه‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کند .
تحقیقات اخیر همچنین نشان می‌دهد که کمبود ویتامین d ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولون را افزایش دهد و یک مطالعه نشان داد که مردان با سطوح پایین ویتامین d دو برابر احتمال حمله قلبی به مردان با سطوح طبیعی هستند .
از طرف دیگر , ویتامین d بیش از حد می‌تواند باعث خستگی و ضعف ماهیچه شود , بنابراین شما باید در پایین‌تر از حد مجاز باقی بمانید مگر اینکه پزشک شما توصیه کند.

فولات برای سلامت قلب از ویتامین های مورد نیاز مردان

فولات یا اسید فولیک یکی از ویتامین‌های مهم b است . فولات ممکن است به محافظت از مردان و زنان از بیماری قلبی کمک کند , زیرا مانع از ایجاد هموسیستئین می‌شود, ماده‌ای که بدن شما نیاز دارد تا پروتئین بسازد اما اگر به صورت افراطی تولید شود می‌تواند منجر به بیماری عروق قلب و خون شود .
چیزی که باید در مورد فولات بدانید :
مقدار توصیه‌شده برای اسید فولیک یک میکروگرم است ( < number > ۲۰۰ < / number > ) .
اسید فولیک می‌تواند در مولتی‌ویتامین لحاظ شود اما نباید مکمل‌های غذایی اضافی داشته باشید مگر اینکه پزشک شما بگوید که هوموسیستئین کم است . اسید فولیک می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش دهد .

ویتامین b12 برای سیستم عصبی سالم

افراد مسن‌تر به ویژه ممکن است نیاز به این ویتامین b داشته باشند که سلامت مغز را افزایش می‌دهد .  افسردگی و زوال نشانه کمبود b12 سرم هستند . ”
چیزی که باید در مورد ویتامین b12 بدانید : ” منابع غذایی عالی شامل سالمون ، میگو ، گوشت گوساله ، مرغ ، صدف ، تخم‌مرغ ، شیر و پنیر می‌شوند . ”

ویتامین A برای چشم‌انداز و سیستم ایمنی خوب :

” ویتامین  A  ویتامین های مورد نیاز مردان برای حفظ دیدگاه خوب مهم است و به دلیل نقش آن در حمایت از فعالیت‌های سیستم ایمنی ، ویتامین ضد عفونت نیز شناخته می‌شود .”
چیزی که نیاز دارید درباره ویتامین A بدانید :
.
ویتامین آ بیش از حد می‌تواند باعث تهوع و استفراغ و منجر به استخوان ضعیف شود.
شما باید تا زمانی که میوه‌ها و سبزیجات خود را بخورید ، مقدار زیادی به دست آورید . ممکن است در مولتی ویتامین شما باشد ، اما شما نباید به هیچ گونه مکمل دیگری نیاز داشته باشید .
” بهترین منابع غذایی برای ویتامین آ ، هویج ، اسفناج ، سیب‌زمینی شیرین ، زردآلو ، طالبی ، بروکلی ، تخم‌مرغ ، شیر و روغن ماهی قزل‌آلا هستند .”

ویتامین C برای پیری سالم

” ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در بدن با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد که می‌خواهند به سلول‌های سالم حمله کنند ، نقش محافظ را ایفا می‌کند .
چیزی که نیاز دارید در مورد ویتامین C بدانید :
ویتامین C به اندازه کافی ویتامین C می‌تواند منجر به کم‌خونی و اسکوربوت شود . اسکوربوت هنوز در برخی از بزرگسالان سالخورده دچار سو تغذیه دیده می‌شود .
میزان مصرف روزانه ویتامین C برای مردان ۹۰ میلی‌گرم ( میلی‌گرم ) در روز است .
ویتامین C بیش از حد به شما آسیب نمی‌رساند ، چون بدن شما آن را ذخیره می‌کند ، اما می‌تواند باعث ناراحتی معده شما شود . صرف غذا و خوردن میوه‌ها و سبزیجات ، تنها چیزی است که باید انجام دهید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی از این ماده مغذی بهره‌مند شده‌اید .
Kooiمنابع بزرگ ویتامین C شامل پرتقال ، فلفل دلمه‌ای ، کلم بروکلی ، کلم ، گوجه‌فرنگی ، کیوی ، لیمو ، لیمو ، لیمو ، هندوانه ، هندوانه ، آناناس و مارچوبه هستند .”
برخی شرایط پزشکی ممکن است به مکمل‌های غذایی خاص نیاز داشته باشد، پس با پزشک خود درباره نیازهای غذایی خاص خود صحبت کنید . برای بسیاری از مردان ، خط پایین ویتامین و سلامت men’s این است : اگر یک رژیم غذایی متعادل بخورید ، a استاندارد بخورید و هر روز با ۱۰۰۰ واحد ویتامین D مکمل خود باشید ، نیازهای غذایی شما باید پوشش داده شود .

مراقبت های ساده از پوست مردان رفع نگرانی‌های پوستی و یا اختلالات
ارسال شده در تاریخ 20 فوریه 2020 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 25
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر نام و لینک منبع مجاز است