چهار میان وعده خوشمزه با رژیم کتو برای کم کردن وزن

میان وعده خوشمزه و 4 ایده غذایی برای لاغر کردن و چربی سوزی با رژیم لاغری کتو و نحوه آموزش پخت و مواد لازم برای کاهش وزن را در این مطلب مطالعه فرمایید

چهار ایده کِتو برای میان وعده جهت کاهش وزن ساده و خوشمزه برای خانواده ها

هر روز خانواده های بیشتری شروع می کنند به کار بستن میان وعده رژیم غذایی کتو تا از مزایای سلامتی آن بهره مند شوند. اگرچه میان وعده های خوشمزه زیادی، مانند شیک شکلاتی کتو، وجود دارند، شما همیشه دنبال ایده های جدید و تازه هستید. جهت کمک به شما، در این جا چهار میان وعده کتو جهت کاهش وزن که می توانید به سادگی درست کنید آمده است.

چهار میان وعده خوشمزه با رژیم کتو

1. کوکی های شکری

مواد لازم:

  • یک فنجان موزارلای رنده شده
  • نزدیک 60 گرم پنیر خامه ای
  • سه قاشق غذاخوری کره نرم شده
  • دو عدد سفیده تخم مرغ
  • یک فنجان آرد بادام
  • یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
  • نصف فنجان شیرین کننده رژیمی
  • دو قاشق غذاخوری عصاره وانیل

دستور تهیه

  • موزارلا و پنیر خامه ای را در یک کاسه بریزید.
  • آن ها را در مایکرو ویو به مدت یک دقیقه ذوب کنید. خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.
  • در یک کاسه دیگر کره خامه ای، سفیده های تخم مرغ، شیرین کننده، و عصاره وانیل را ترکیب کنید.
  • آرد بادام و بیکینگ پودر را اضافه کرده و به مخلوط کردن ادامه دهید تا زمانی که ترد و شکننده شود.
  • ترکیب پنیری را به مخلوط آرد اضافه کنید و با قاشق یا لیسک هم بزنید.
  • از مواد خمیر درست کنید و به شکل توپ در بیارید.
  • بگذارید تا خمیر برای 5 دقیقه استراحت کند.
  • خمیر را به شکل استوانه فرم دهید و در یخچال به مدت 30 دقیقه قرار دهید.
  • خمیر را به دو قسمت برش بزنید.
  • و آن را در دمای 350 درجه فارنهایت (یا حدوداً 175 درجه سلسیوس) در فری که از قبل گرم کرده اید برای مدت زمان 15-18 دقیقه بپزید.

کوکی های شکری

2. رول دارچینی

مواد لازم:

  • یک و یک دوم پیمانه پنیر موزارلای رنده شده
  • دو قاشق غذاخوری پنیر خامه ای
  • سه چهارم پیمانه آرد بادام
  • نصف قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
  • یک عدد تخم مرغ
  • دو قاشق غذاخوری استویا یا همان شکر برگ (مواد پرکننده رول دارچینی)
  • دو قاشق غذاخوری آب (مواد پر کننده رول دارچینی)
  • یک قاشق غذاخوری شکر برگ یا به عبارتی استویا (لایه خامه مانند روی رول)
  • دو قاشق غذاخوری پنیر خامه ای (لایه خامه مانند روی رول)

طرز پخت

  • فر را تا دمای 350 درجه فارنهایت (حدود 175 درجه سانتیگراد) از قبل گرم کنید.
  • موزارلا و پنیر خامه ای را در یک کاسه بریزید.
  • آنها را در مایکروویو به مدت یک دقیقه ذوب کنید، با قاشق هر از گاهی مخلوط را هم بزنید.
  • تخم مرغ را به مخلوط پنیر و موزارلا اضافه کرده و با قاشق هم بزنید.
  • آرد بادام و بیکینگ پودر را بیفزایید. خوب با چنگال هم بزنید تا خمیر درست شود.
  • خمیر را به شکل توپی در آورید.
  • آن را به شش عدد گلوله دایره ای شکل تقسیم کنید.
  • رول های بلندی درست کنید و آن ها را روی یک تکه کاغذ روغنی قرار دهید.
  • با وردنه هر رول را صاف کنید، هر لایه را تا جای ممکن نازک در بیاورید.
  • با ترکیب شکر برگ، آب و دارچین در یک کاسه، مواد پرکننده رول دارچینی را آماده کنید.
  • این مواد را بر روی خمیرهای نازک شده و پهن کرده قرار دهید.
  • سپس خمیر را رول کنید. هر ورقه را ببرید و نصف کنید به طوری که دوازده عدد نان گرد داشته باشیم.
  • بقچه ها (نانهای گرد) را روی یک ورقه روغنی قرار بدهید و در فر به مدت 25 دقیقه بپزید.
  • درحالی که رولها در حال پخت هستند، شکر برگ و پنیر خامه ای مخلوط کنید تا لایه خامه مانند آماده شود.
  • این مخلوط نهایی را روی رولها تا داغ هستند می مالیم و سرو می کنیم.

رول دارچینی

3. چیپس پیتزایی

مواد لازم:

  • 14 ورقه پپرونی
  • یک هشتم پیمانه پارمزان رنده شده تازه
  • یک چهارم پیمانه موزارلای خرد و رنده شده
  • یک قاشق غذاخوری ادویه ایتالیایی (یا فلفل زردچوبه)
  • در صورت دلخواه ماریانا (سس گوجه فرنگی و سیر)

طرز تهیه:

  • از قبل فر را تا دمای 400 درجه فارنهایت (تقریباً 200 درجه سانتیگراد) گرم کنید.
  • مقداری از روغن اضافی پپرونی را بگیرید و جدا کنید.
  • روی ورقه روغنی به صورت خطی هریک از پپرونی ها را قرار دهید. یا تهِ ظرف مافین هر کدام یک عدد ورقه پپرونی بگذارید.
  • روی ورقه های پپرونی از پنیر موزارلا، پارمزان رنده شده وکمی ادویه ایتالیایی یا فلفل زردچوبه بپاشید.
  • به مدت 8-10 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد.
  • سپس از فر بیرون آورده و اجازه دهید تا خنک و خشک و برشته شود.
  • روغن اضافی را از چیپس ها جدا کنید.
  • در صورت تمایل سس ماریانا یا همان سس گوجه فرنگی را اضافه کنید. یا چیپس پیتزایی را در سس فرو برده و میل کنید.

چیپس پیتزایی

4. کراکر (بیسکوئیت) کاجون (امریکایی) مخصوص کتو

مواد لازم:

  • پنیر چدار بزرگ 1 پیمانه
  • پنیر موزارلا 1 پیمانه
  • پنیر خامه ای 2 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 1 عدد
  • آرد بادام سه چهارم پیمانه
  • چاشنی کاخونی (شامل پاپریکا، نمک، پودر فلفل سیاه، پودر فلفل سفید، پودر پیاز، پونه کوهی یا مرزنگوش خشک شده، فلفل قرمز/ فلفل هندی، آویشن)

دستور تهیه:

  • از قبل فر را تا دمای 400 درجه فارنهایت (معادل حدود 200 درجه سانتیگراد) گرم کنید.
  • تکه بزرگ پنیر چدار، پنیر موزارلا، و پنیر خامه ای را در یک کاسه بریزید.
  • به مدت یک دقیقه این چند نوع پنیر را در مایکروویو ذوب کنید.
  • از مایکروویو بیرون آورده و با قاشق هم بزنید.
  • آرد بادام را نیز افزوده و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. اگر خیلی سفت شد، کاسه محتوی مواد را برای 30 ثانیه به فر برگردانید تا ترکیب کمی شل شود.
  • چاشنی کاخونی را بر اساس طعم به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط  کنید.
  • یک تخم مرغ را هم شکسته و به مواد بیفزایید و تا زمانی که تبدیل به خمیر شود به مخلوط کردن ادامه دهید.
  • یک گلوله از خمیر به دست آمده درست کنید و آن را بین دو ورقه بزرگ کاغذ روغنی بگذارید. سپس، آن را رل کرده و با وردنه به صورت ورقی صاف در آورید.
  • از خمیر حدود 72 عدد مربع کراکر (بیسکوییت) در بیاورید.
  • هر یک از مربع های کراکر را از کاغذ جدا کنید و آن ها رو روی ورقه مخصوص پخت بگذارید. مطمئن شوید که فضای کمی بین کراکرها باشد.
  • آن ها را برای مدت زمان 5 دقیقه در فر قرار دهید تا بپزند. سپس از فر بیرون آورده، بگردانده، دوباره برای 5 دقیقه در فر بگذارید تا کامل بپزند.

کراکر (بیسکوئیت) کاجون (امریکایی) مخصوص کتو

همان طور که می بینید، این دستورهای پخت از محصولات سالمی تهیه می شوند که بدن ما برای عملکرد مناسب به آن ها نیاز دارد. این خوراکی ها خوش طعم و خوشمزه اند، پختشان ساده و آسان بوده، و گزینه های عالی برای میز غذای شما هستند. و از همه مهمتر، آنها برای خانواده مناسب اند، بنابراین می توانید همگی از آن ها لذت ببرید.

منبع : goodhealthall

ارسال شده در تاریخ 25 نوامبر 2019 توسط مدیریت با موضوع شیرینی , لاغری و چاقی
بازدید : 142
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر نام و لینک منبع مجاز است