شب بیداری مادر برای نوزاد انتخاب الگوی مناسب خواب نوزاد

 شب بیداری مادر برای نوزاد انتخاب الگوی مناسب خواب نوزاد

شب بیداری مادر برای نوزاد ,انتخاب الگوی مناسب خواب نوزاد,تغییر ساعت خواب و بیداری نوزاد, خواب مادر و نوزاد, چگونگی شب بیداری مادر برای نوزاد ,الگوی شب بیداری مادر برای نوزاد

زنان در خواب نسبت به صداهای اطراف خود حساس هستند به همین دلیل با شنیدن صدای گریه ی بچه به سرعت بیدار می شوند که این در مورد صداهای با فرکانس بالا صدق می کند و آرام صحبت کردن سبب بیدار شدن زن ها نمیشود

شب بیداری مادر برای نوزاد ,انتخاب الگوی مناسب خواب نوزاد,تغییر ساعت خواب و بیداری نوزاد, خواب مادر و نوزاد, چگونگی شب بیداری مادر برای نوزاد,الگو خواب نوزاد

تغییر ساعت خواب و بیداری نوزاد پس از 3 ماهگی

وی افزود: این روند طبیعی تا 2 الی 3 ماهگی نوزاد به طول می‌انجامد. پس از 3 ماهگی نوزاد نیز همانند سایر افراد روزها بیدار و تمام طول شب را می‌خوابد.

فرسار با تاکید براینکه نوزادان باید هر چهار ساعت یکبار شیر مادر را تغذیه کنند، یادآور شد: اگر نوزادی بیش از این مدت خواب باشد، به مادران توصیه می‌شود فرزند را از خواب بیدار و آنها را تغذیه کنند؛ زیرا ممکن است نوزاد دچار کاهش سطح قند خون شوند.

ضرورت همراهی مادر با نوزاد برای خواب و بیداری

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: هم‌چنین به مادران تاکید می‌شود زمانیکه طی روز نوزاد در خواب به‌سر می‌برد خود را با کارهای منزل مشغول نکنند و آنها نیز در همین زمان همراه با فرزندشان به استراحت بپردازند تا بتوانند شب‌ها بیدار باشند و شیردهی مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نوزادان به صورت طبیعی شب‌ها زمانیکه بیدار هستند باید از مادر شیر طلب کنند، گفت: نوزادان به صورت طبیعی شب‌ها وقتی بیدار هستند نباید گریه کنند، بلکه باید با آرامش بیدار باشند و از شیر مادر به درستی تغذیه کنند.

نوزادان سالم باید شب‌های آرام داشته باشند

 نوزادی که دچار بیماری‌‌هایی از جمله کولیت نیست باید شب‌هایی آرامی را داشته باشد. نوزادان سالمی که شب‌ها گریه‌ می‌کنند و بیقرار هستند مورد مراقبت صحیح قرار نگرفته‌اند.

اگر مادران طی روز آب‌جوش، آب قند، پستانک و… به نوزاد ندهند و پس از هر بار شیردهی به خوبی آروغ نوزاد را بگیرند، نوزادان شب‌ها آرام بیدار خواهند ماند.

تفاوت آشکاری بین روز و شب ایجاد کنید. این تفاوت را می‌توانید با چهار روش ساده به وجود آورید.

الف- برای خواب شبانه نوزاد، محیط را تاریک نگه دارید و هنگام شیردهی شبانه از حداقل نور استفاده کنید.

ب- وقتی نوزاد آرام شد و به خواب رفت سعی نکنید با وسواس زیاد مرتب به اتاقش بروید و او را چک کنید. شما با این کار خواب او را به هم می‌ریزید. سعی کنید وقتی صدای گریه اش را شنیدید به سراغش بروید.

پ- باید یاد بگیرید گریه های واقعی را از بی‌قراری برای خواب تشخیص دهید. نوزادتان به طور طبیعی به مرحله سبکتر خواب در فواصل متفاوتی می‌رسد و ممکن است، بی‌قراری کند. فقط وقتی این گریه ها به طور کامل شدت یافت به آنها جواب دهید.

ت- سعی کنید محیط در شب زیاد بر نوزادتان اثر نگذارد. موقع شیر دادن و تعویض پوشک نوزاد آرام و ساکت باشید و هنگامی که واقعا لازم است پوشکش را تعویض کنید.

ارسال شده در تاریخ 11 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده , فرزند
بازدید : 1,482
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.