فواید قرار گرفتن در معرض آفتاب + نور خورشید و درمان بیماری ها

فواید قرار گرفتن در معرض آفتاب + نور خورشید و درمان بیماری ها

فواید قرار گرفتن در معرض آفتاب

قرار گرفتن در معرض آفتاب قد را بلند می کند.

سنتز ویتامین D در بدن، تحت تاثیر نور آفتاب اتفاق می ‌افتد. ویتامین D به نوبه خود سبب افزایش جذب کلسیم می‌شود. کلسیم ماده اولیه ساخت استخوان و یکی از مهم‌ترین عوامل رشد قد است. زمانی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرید، تولید ویتامین D و جذب کلسیم در بدن افزایش می ‌یابد و این عامل می ‌تواند به رشد کمک کند.

 

تابش آفتاب یک موهبت است. هیچ شکی نیست که این می‌تواند خطری برای پوست شما باشد. اشعه ماورا بنفش ساطع شده توسط خورشید a شناخته‌شده محسوب می‌شود. اما قرار گرفتن در معرض نور آفتاب متعادل ممکن است برای سلامتی شما از جمله استخوان‌های قوی‌تر، خواب بهتر، حالت بهبود یافته، و سیستم ایمنی سالم‌تر مفید باشد.

و زمانی که شما به طور مداوم خود را از نور خورشید محافظت می‌کنید و یا پوست نوردهی خود را با کرم ضد آفتاب بپوشانید، می‌توانید آن را از دست بدهید.

اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی خورشید

از کرم ضد آفتاب محافظت کنید

کرم ضد آفتاب درست برای شما

حفاظت از پوست خود با استفاده از شاخص UV

۵ گام برای جلوگیری از سرطان پوست

غذاهایی که با خورشید برخورد می‌کنند

همانطور که شواهد نشان می‌دهند که برخی از افراد در معرض آفتاب قرار دارند، بسیاری از متخصصان در حال تجدید نظر نسبت به توصیه حفاظت خود از آفتاب هستند.

دکتر رابین لوکاس، استاد دانشکده بهداشت و درمان دانشگاه ملی استرالیا که اثرات زیست‌محیطی را بر سلامت مطالعه می‌کند، گفت که به طور مثال، علی‌رغم استرالیا که یکی از بالاترین نرخ‌های ابتلا به سرطان در جهان است، شورای سرطان استرالیا تشخیص می‌دهد که برخی اوقات در آفتاب بدون ضد آفتاب و یا حفاظت دیگر مهم است.

سلامتی استخوان و فراتر از آن

بهترین مزیت شناخته‌شده در معرض نور خورشید، ترکیب ویتامین D است که در واکنش به اشعه‌های ماورای‌بنفش خورشید رخ می‌دهد.

ویتامین D یک ماده مغذی مهم است و برای ترویج جذب کلسیم ضروری است، معدنی که به حفظ استخوان‌ها کمک می‌کند.

اما نور خورشید ممکن است نقش‌های دیگر در ترویج سلامت نیز داشته باشد. تحقیقات در حال انجام است، اما مطالعات تا کنون نشان می‌دهند که اشعه UV ممکن است فشار خون را کاهش دهد (که به حفاظت در برابر حمله قلبی و سکته)، مهار اشتها، و کاهش خطر چاقی، دیابت نوع ۲ و احتمالاً به درمان بیماری‌های ایمنی خاص کمک می‌کند.

تابش خورشید ممکن است با طول عمر مرتبط باشد. : تحقیقات بیشتر برای تکرار این اثر مورد نیاز است، اما اگر اثر واقعی باشد، این بسیار مهم است.

فواید قرار گرفتن در معرض آفتاب,بهترین ویتامین دی طبیعی ,مزایای نور خوشید ,نور خورشید و سلامت روانی,تقویت استخوانها با نور خورشید,ویتامین D

اما اشعه‌های ماورای‌بنفش که به پوست ما کمک می‌کنند ویتامین D را تولید می‌کنند که باعث آفتاب‌سوختگی می‌شوند و سوختگی یک عامل خطر بزرگ برای سرطان پوست است. به همین دلیل است که یافتن تعادل مناسب بسیار مهم است.

در تابستان تنها حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا در یک ناحیه کوچک از پوست قرار گیرد تا حدود ۵۰۰۰ لیتر ویتامین D تولید کند، که برای بسیاری از مردم کافی است حتی افراد مسن که کمی ظرفیت کمی دارند تا ویتامین D ایجاد کنند تا سطوح خون نرمال را حفظ کنند.

اما برای برخی افراد، ۱۰ دقیقه ممکن است بیش از حد طولانی باشد برای دیگران خیلی کوتاه است میزان کافی است که تعیین کنیم که پوست شما چقدر پوست شما را جذب می‌کند، اما این خیلی کم‌تر از آن است که شما نیاز به آفتاب‌سوختگی داشته باشید.

نور خورشید و سلامت روانی

نور خورشید و تاریکی باعث آزاد شدن هورمون‌ها در مغز شما می‌شوند. تصور می‌شود که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش آزاد شدن مغز از هورمونی به نام سروتونین می‌شود. سروتونین با افزایش حالت و کمک به فرد احساس آرامش و تمرکز دارد. در شب, نور تاریک‌تر مغز را تحریک می‌کند تا هورمون دیگری به نام ملاتونین ایجاد کند. این هورمون مسئول کمک به خواب است.

بدون نور کافی خورشید میزان سروتونین می‌تواند فرو رود. سطح پایین سروتونین مرتبط با خطر بالای افسردگی اساسی با الگوی فصلی است (که قبلاً به عنوان اختلال عاطفی فصلی یا غمگین شناخته می‌شد). این شکلی از افسردگی است که با تغییر فصل‌ها بوجود می‌آید.

افزایش خلق تنها دلیل افزایش مقدار نور خورشید نیست. فواید سلامتی متعددی در ارتباط با گرفتن مقادیر متوسط اشعه وجود دارد.

کاهش اشعه آفتاب با کاهش سطح سروتونین مرتبط است که می‌تواند منجر به افسردگی اساسی با الگوی فصلی شود. اثرات ناشی از نور سروتونین توسط نور خورشید که از میان چشم می‌گذرد, تحریک می‌شود. نور خورشید نواحی ویژه‌ای را در شبکیه نشان می‌دهد که باعث آزاد شدن سروتونین می‌شود. بنابراین, احتمال بیشتری وجود دارد که این نوع افسردگی را در زمستان تجربه کنید, زمانی که روزها کوتاه‌تر هستند.

یکی از درمان‌های اصلی افسردگی با الگوی فصلی, سبک درمانی است که به عنوان فتوتراپی شناخته می‌شود. شما می‌توانید یک جعبه درمان سبک در خانه داشته باشید. نور جعبه مانند نور طبیعی است که مغز را تحریک می‌کند تا سروتونین را ایجاد و ملاتونین را کاهش دهد.

اگرچه نور خورشید اضافی می‌تواند به سرطان پوست منجر شود، مقدار متوسط نور خورشید در واقع فواید بازدارنده در هنگام بروز سرطان دارد.

 

ارسال شده در تاریخ 23 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,335
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.