رنگ های طبیعی تزیین غذا طرزتهیه رنگ های متنوع با گیاهان مفید اطرافمان

رنگ های طبیعی تزیین غذا طرزتهیه رنگ های متنوع با گیاهان مفید اطرافمان

رنگ های طبیعی تزیین غذا , طرزتهیه رنگ های متنوع ,طرز تهیه رنگ های طبیعی تزیین غذا, طرزتهیه رنگ های متنوع با گیاهان ,رنگ های طبیعی خوراکی , طرزتهیه رنگ های متنوع گیاهی ,رنگ های طبیعی تزیین غذا طرزتهیه رنگ های متنوع با گیاهان مفید اطرافمان طرز رنگ هایخورکی  تزیین غذا , رنگ های متنوع طبیعی

رنگ های طبیعی برای تزیین غذا

بنفش کلم+آبلیمو= صورتی
بنفش کلم+بکینگ پودر= آبی
رنگ آبی+زرد زعفران= سبز
رنگ آبی+صورتی= بنفش پررنگ
صورتی+زرد زعفران= نارنجی

رنگ های طبیعی تزیین غذا , طرزتهیه رنگ های متنوع ,طرز تهیه رنگ های طبیعی تزیین غذا, طرزتهیه رنگ های متنوع با گیاهان ,رنگ های طبیعی خوراکی , طرزتهیه رنگ های متنوع گیاهی ,رنگ های طبیعی تزیین غذا طرزتهیه رنگ های متنوع با گیاهان مفید اطرافمان طرز رنگ هایخورکی تزیین غذا , رنگ های متنوع طبیعی

بهترین غذاهای دنیا هم اگر هر روز با یک رنگ و شکل تکراری طبخ شوند، از چشم می‌افتند. برای همین، بشر برای ایجاد تنوع در ظاهر غذا، به سراغ رنگ‌ها رفت. این روزها رنگ‌های متعدد غذایی برای ایجاد حق انتخاب بیشتر، زیبایی، تنوع و بازارپسندی در اکثر فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. اما استفاده از این رنگ ها هم اغلب منشا شیمیایی داشته و برای بدن ما به خصوص کودکان مضر و خطرناک است. برای همین منظور امروز در آشپزی با پارسینه برایتان طرز تهیه رنگ‌های زیبای خوراکی با سر منشا طبیعی و کاملا سالم را آماده کرده‌ایم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای رنگ صورتی:
1/4 پیمانه (62 گرم) چغندر پخته بدون آب(لبو)
1 قاشق چای خوری آب چغندر غلیظ

 

روش تهیه رنگ صورتی :
مواد را در مخلوط کن یا غذاساز با سرعت بالا میکس کنید تا یکدست شود و بعد از صافی ریز رد کنید این رنگ را می توانید در ظرف در بسته تمیز تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید.

 

******

مواد لازم برای رنگ زرد :
1/4 پیمانه آب
1/2 قاشق چای خوری زردچوبه

 

روش تهیه رنگ زرد :
در یک شیرجوش کوچک، آب و زردچوبه به مدت 3 تا 5 دقیقه بجوشانید و اجازه بدهید کاملا سرد شود و بعد آن راصاف کنید .در ظرف در بسته تا 2 هفته در یخچال قابل نگهداری است ،
فقط در ظرفی نگهدارید که اگه رنگی شد براتون مهم نباشد چون رنگ زردچوبه پاک نمی شود.

 

******

مواد لازم برای رنگ بنفش ارغوانی :
1/4 پیمانه (35 گرم) زغال اخته، تازه یا یخ زده
2 قاشق چای خوری آب

 

روش تهیه رنگ ارغوانی :
مواد را در مخلوط کن یا غذاساز با سرعت بالا میکس کنید تا یکدست شود و بعد از صافی ریز رد کنید ، این رنگ را می توانید در ظرف در بسته تمیز تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید.

 

******

مواد لازم برای رنگ سبز:
1 پیمانه (30 گرم) اسفناج، تازه یا یخ زده
3 قاشق غذاخوری آب

 

روش تهیه رنگ سبز :
اگر از اسفناج تازه استفاده می کنید ، بعد از شستن در یک ماهی تابه کوچک، اسفناج را در آب به مدت 5 دقیقه با در بسته بپزید و بعد آب اضافیش را بریزید و در مخلوط کن پوره کنید (اگر دیدید مواد سفت است یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید) و صاف کنید و در یخچال قرار بدهید.اگر اسفناجتان فریزری است اول اجازه بدهید کاملا یخ آن باز شود و بعد مراحل بالا را انجام بدهید.

برای هر بار مصرف اول 1 قاشق چای خوری از رنگ مورد نظرتان را به مواد اضافه و درصورتیکه رنگ مورد نظرتان بدست نیامد رنگ بیشتری اضافه کنید.

 

ارسال شده در تاریخ 31 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سفره آرایی
بازدید : 4,897
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.