تاثیر یوگا بر پوست صاف شدن صورت و پاکسازی بدن از سموم

تاثیر یوگا بر پوست صاف شدن صورت و پاکسازی بدن از سموم

تاثیر یوگا بر پوست

یوگای صورت و ماساژها سبب بهبود گردش خون و جریان لنفاوی می شوند و اکسیژن تازه و مواد غذایی را به بافت های بدن می رسانند و به خارج شدن مواد سمی و پاکسازی بدن از سموم و جوانسازی کمک فراوانی می کنند.

با انجام ماساژ، توان عضلات بازسازی می شود؛ همچنین ماساژ به فعال سازیِ فرآیندهای مختلف در سیستم عصبی مرکزی و تقویت مکانیزم های آسان کننده کمک می کند؛ همچنین ماساژ تاثیر بازتابی روی عناصر عضلانی که در دیواره عروق خونی قرار دارند می گذارد، که سبب کمک به توزیع خون می شود و فشار شریانی را به حالت عادی در می‌آورد.

لازم است بدانید که در تجویز ماساژ باید هر نوع از خصوصیات فردیِ ماساژ گیرنده و حتی میزان خستگیِ او درنظر گرفته شود.

بهترین تمرینات برای درخشندگی بیشتر پوست، تمرینات تنفسی، ایستادن بر روی سر و حرکت ماهی است؛ در ادامه نیز به چند حرکت آسانا اشاره می کنیم که باعث صاف شدن صورت و پاکسازی بدن از سم ها و آلودگی ها می شود. تاثیر یوگا بر پوست

قضیه این است که در این تمرینات از طریق یک سری حرکات خاص، شما پوست صورت را منقبض می کنید. همچنین این روش باعث تولید کلاژن و پروتئین می شود که باعث ارتجاعی شدن پوست می گردد و آنرا جوانتر و پرتر نشان می دهد.

دکتر جولیا معتقد است که از آنجایی که بوتاکس و عمل های زیبایی همراه با خطراتی همراه است یوگای صورت در حال فراگیر شدن می باشد.یوگای صورت با حفظ زیبایی و جوانی تان مثل زمانی که آرایش می کنید به شما اعتماد به نفس می دهد با این تفاوت که صورتتات طبیعی تر از زمانی که آرایش می کنید به نظر می رسد. البته برخی هم در این زمینه تردید دارند شاید بهتر باشد خودتان امتحان کنید :

حالت جغد
انگشتها را به شکل حرف C انگلیسی در دوطرف چشم ها قرار دهید. سپس پیشانی را ریلکس کرده وچشم ها را کاملا باز کنید . سه بار این کار را به اندازه 10 ثانیه انجام دهید .حرکت ” جغد ”  یکی از مهمترین تمرینها به شمار می رود. در حالیکه “C” را با انگشتان در دو طرف چشم ایجاد می کنید باید کاملا با آرامش و چشمانی کاملا باز اینکار را انجام دهید.همچنین با این حرکت در زمانی که چشمها را به طرف بالا حرکت می دهید نباید پیشانی تان دچار چروک شود.

حرکت ساروانگ آسانا

تاثیر یوگا بر پوست ,حرکات موثر یوگا بر صاف شدن صورت ,یوگا و پاکسازی بدن از سموم,یوگا و پوست جوانسازی پوست صورت با حرکت های یوگا,ورزش یوگای صورت ,

این حرکت را به نام وضعیت ایستادن بر روی شانه نیز می شناسند و از همین ابتدا لازم است بدانید که موثرترین حرکت برای درخشندگی پوست، همین حرکت یوگا است.

این حرکت باعث بهبود بافت صورت و افزایش کیفیت پوست تان می شود؛ زیرا انجام حرکت ساروانگ گردش خون بدن را افزایش داده و زمانی که بر روی شانه قرار می گیرید، خون رسانی به صورت نیز بیشتر می شود.

تکرار ۳ تا ۵ باره این حرکت در طول روز باعث می شود تا بعد از مدتی از هرگونه آکنه یا چروک خلاص شوید. تاثیر یوگا بر پوست

حرکت هالاسانا

این حرکت را به نام گاو آهن نیز می شناسند و یکی از بهترین آساناهای موجود برای رسیدن به سلامتی و درخشندگی طبیعی پوست است و علاوه بر این مزایا، به بهبود سیستم گوارشی کمک کرده و در طولانی مدت باعث طراوت و سلامت پوست شما می شود.

حرکت اوتان آسانا

تاثیر یوگا بر پوست ,حرکات موثر یوگا بر صاف شدن صورت ,یوگا و پاکسازی بدن از سموم,یوگا و پوست جوانسازی پوست صورت با حرکت های یوگا,ورزش یوگای صورت ,

این حرکت را به نام وضعیت خم به جلو ایستاده نیز می شناسند، این خم شدن به جلو مزایای بسیاری دارد.

شما با انجام این حرکت باعث حرکت خون به سمت صورت تان می شوید؛ این حرکت یکی از کاربردی ترین تمرینات برای درخشش بیشتر صورت شما است.

چنین تمرینی نه تنها اکسیژن رسانی به سلول های پوستی را افزایش می دهد، بلکه مواد مغذی مفیدی را به پوست می رساند تا آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را ترمیم کرده و پوست را جوان سازی کند. تاثیر یوگا بر پوست

حرکت پیچش

سلامت سیستم گوارش، مهم ترین نکته برای داشتن پوستی سالم و درخشان است؛ انجام حرکت پیچش در حالت نشسته باعث دفع سموم و مواد خطرناک تجمع یافته در اعضای بدن می شود؛ شک نکنید که همیشه پاکسازی بدن از مواد اضافی برای بهتر شدن پوست، معجزه می کند.

حرکت ماتسی آسانا

این وضعیت یوگا را به نام ماهی نیز می شناسند؛ انجام این تمرین به بهبود عملکرد تیروئید، غده صنوبری (توده بافتی مخروطی ‌شکل کوچکی است که به وسیله ساقه‌ ای، به سقف بطن سوم مغز متصل است) و غده هیپوفیز کمک کرده و ترشح هورمون های بدن را متعادل می کند.

انجام این حرکت آسانا باعث کشش عضلات صورت و گردن می شود؛ همچنین اگر از داشتن غبغب رنج می برید وراه های زیادی را برای برطرف کردن آن امتحان کرده اید، پیشنهاد ما به شما انجام حرکت ماهی است؛ زیرا بعد از مدتی، دیگر از غبغب زیر گلوی تان خبری نخواهد بود.

حرکت تریکون آسانا

تاثیر یوگا بر پوست ,حرکات موثر یوگا بر صاف شدن صورت ,یوگا و پاکسازی بدن از سموم,یوگا و پوست جوانسازی پوست صورت با حرکت های یوگا,ورزش یوگای صورت ,

معمولاً این حرکت را به نام وضعیت مثلث می شناسند؛ این حرکت با باز کردن مسیر تنفسی، قفسه سینه و عضلات قلب بهترین تمرین برای درخشش پوست محسوب می شود؛ انجام این تمرین باعث افزایش اکسیژن رسانی به پوست شده و جوانی و شادابی را برای تان به ارمغان خواهد آورد.

حرکت بوجانگ آسانا

تاثیر یوگا بر پوست ,حرکات موثر یوگا بر صاف شدن صورت ,یوگا و پاکسازی بدن از سموم,یوگا و پوست جوانسازی پوست صورت با حرکت های یوگا,ورزش یوگای صورت ,

حرکت بوجانگ آسانا یا مار کبری یک حرکت آرامش بخش و آرام کننده است که بدن را از گرفتگی ها و استرس های روزمره رها می سازد و در کنار این فواید ریلکسیشن با افزایش اکسیژن رسانی به سلول های پوستی و دفع سموم تجمع یافته در بدن، باعث جوان سازی پوست نیز می شود.

حرکت آسترا آسانا

علاقمندان به ورزش یوگا، این حرکت آسانا را به نام حرکت شتر نیز می شناسند؛ انجام این حرکت باعث خم شدن کمر و بازکردن قفسه سینه و افزایش ظرفیت شش ها برای عمل دَم بهتر می شود، این یعنی اکسیژن رسانی بیشتر به بدن؛ این حرکت با کاهش استرس و متعادل کردن سطح هورمون های بدن به کاهش آکنه نیز کمک می کند.

حرکت پاوان موکت آسانا

این وضعیت را با نام حرکت آزادسازی باد نیز می شناسند؛ این حرکت یکی از تسکین دهنده ترین و بهترین حرکات برای دستگاه گوارش فرد است.

در ابتدای مقاله نیز گفتیم که دستگاه گوارش و پوست ارتباط مستقیمی با هم دارند؛ البته فراموش نکنید که این حرکت برای درمان یبوست نیز معجزه می کند.

آرامسازی 
به آهستگی با نوک انگشتان به تمامی نواحی صورت ضربه بزنید سپس به آرامی با کف دست صورت را بمالید تا گرم شود و سپس دست هارا روی چشمان بسته خود نگه دارید. یک نفس عمیق بکشید و کلیه عضلات صورت را شل کنید. یک نفس آخر برای پایان کار بکشید. یاد آوری می کنیم قبل از اینکه کارمان را شروع کنیم ، درست است که شما از انگشتانتان به جای وزنه های باشگاه بدنسازی برای فشار دادن به صورت استفاده می کنیداما باید با ملایمت این کار را انجام داده مخصوصا برای ماهیچه های اطراف چشم که نازک تر و ظریف تر هستند. گرچه بیشتر 57 ماهیچه صورت و گردن کوچک هستند و نیازی ندارند که زیاد کشیده شوند تا نتیجه را ببینید.
چند تا از این حرکات را شاید دیده باشید که مادربزرگتان انجام می دهد. مثلا ضربه زدن به گونه ها و یا کشیدن پوست در امتداد خط چانه به سمت گوش .به مرحله آرامسازی نهایی که می رسید : یعنی به تمامی نقاط صورت ضربه وارد کرده سپس با یک نفس عمیق کار را تمام می کنید.حالا فکر می کنید که جوانتر شده اید؟ شاید کمی صورتتان قرمز شده باشد !
ارسال شده در تاریخ 17 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,842
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.