تاثیر کمبود غذایی بر چهره و پوست صورت و چگونگی رفع آن

تاثیر کمبود غذایی بر چهره و پوست صورت و چگونگی رفع آن

تاثیر کمبود غذایی بر چهره ویتامین بیشتر بر روی صورت شما تاثیر می‌گذارد و به راحتی به شکل پوست رنگ‌پریده ، چشمان متورم و ترک در گوشه دهان شما دیده می‌شود . دلیل اصلی کمبود ویتامین ، مصرف غذای ناسالم و یا عدم تعادل در رژیم غذایی است . برخی افراد نسبت به بیماری یا داشتن کمبود ویتامین در مقایسه با دیگران حساس‌تر هستند

تاثیر کمبود غذایی بر چهره:

کمبود ید: چشم‌ های پف کرده
کمبود ویتامین B۱۲: پوست رنگ پریده
کمبود بیوتین: خشکی و نازکی مو
کمبود آهن: لب‌های رنگ پریده
کمبود ویتامین C: خونریزی لثه

تاثیر کمبود غذایی بر چهره

. در اینجا چندین نشانه وجود دارد که به راحتی روی بدن شما قابل‌مشاهده هستند و می‌توانید تشخیص دهید که یک کمبود ویتامین دارید .

 حساسیت در لثه ها :

حساسیت در لثه وقتی احساس می‌شود که خونریزی را از لثه شروع می‌کنید و یا احساس می‌کنید که دندان‌های شما کمی شل هستند . این ممکن است به این معنی باشد که شما کمبود ویتامین C دارید . به غیر از لثه حساس مانند عفونت و یا زخم‌ها که به درستی درمان نمی‌شوند ، می‌توانند در افراد دچار کمبود ویتامین سی دیده شوند . ویتامین C برای سالم کردن سیستم ایمنی بدن ، تولید کلاژن و حفظ قدرت بافت‌ها لازم است . برای خلاص شدن از کمبود ویتامین C باید مصرف مرکبات ، اسفناج ، کلم ، فلفل و بروکلی را به عنوان بهترین منبع ویتامین سی به طور طبیعی افزایش دهید .

رنگ‌پریدگی پوست :

اگر احساس می‌کنید که پوست شما رنگ‌پریده‌تر می‌شود و قبل از آن پوست کم‌رنگ ندارید ، ممکن است به این دلیل باشد که ممکن است مقدار کافی ویتامین ب ۱۲ در بدن داشته باشید . فقدان ویتامین ب ۱۲ می‌تواند موجب زوال عقل ، سیستم عصبی و حتی فلج شود . ممکن است احساس خستگی یا عفونت و نوسانات روحی همراه با پوست رنگ‌پریده را داشته باشید که کمبود ویتامین ب ۱۲ را تایید می‌کند . این ویتامین برای تولید خون ، تقسیم سلول و داشتن یک سیستم متابولیسم سالم مهم است . این معمولا ً در محصولات غذایی حیوانی یافت می‌شود . افرادی که گوشت نمی‌خورند باید از مکمل‌های ویتامین ب ۱۲ استفاده کنند . باید گوشت ، صدف ، پنیر ، کبد ، شاه‌ماهی و قزل‌آلا در رژیم غذایی خود داشته باشید تا از کمبود ویتامین ب ۱۲ رها شوید .

تاثیر کمبود غذایی بر چهره

خشکی مو :

موهای شما به راحتی می‌تواند خشک شود اگر شما به طور منظم موهای خود را رنگ کنید یا خشک کنید و آن‌ها را صاف کنید . اگر چنین چیزی را انجام ندهید و با محصولات مراقبت از موهای خود رفتار کنید و اگر هنوز هم می‌توانید از خشکی پوست خود احساس خشکی بکنید ، ممکن است به خاطر فقدان of در بدن شما باشد . این کمبود می‌تواند باعث ایجاد ناخن‌های ترد شود . برای رهایی از فقر ، باید غذاهایی مانند سویا ، تخم‌مرغ ، گوجه‌فرنگی ، لوبیا و بلغور جو دو سر در رژیم غذایی خود داشته باشید .

 گوشه دهان ترک خورده :

اگر در بدن خود کمبود آهن دارید ، اگر مو ، لب‌های رنگ‌پریده داشته باشید ، چیزها را فراموش کنید ، احساس خستگی کنید و در گوشه دهان ، احساس خستگی کنید . آهن یکی از عناصر مهم بدن شما است زیرا به انتقال اکسیژن در بدن شما کمک می‌کند و گلبول‌های قرمز خون و هموگلوبین را تولید می‌کنند . برای افزایش مصرف آهن باید بلغور جو دو سر ، ، و عدس بخورید چون آن‌ها مقدار زیادی آهن در آن‌ها دارند .

 آکنه روی صورت :

نداشتن زینک (روی) به اندازه کافی در بدن شما می‌تواند باعث آکنه ، التیام مناسب زخم‌ها و یا ایجاد اگزما در یک موجود انسانی شود . روی برای بدن شما مهم است که سیستم ایمنی بدن خود را سالم نگه دارید و سلول‌های بدن خود را جایگزین و تقسیم کنید. اگر شما واقعا ً جوش  بسیار بدی دارید ، باید برای رهایی از شر آکنه و آکنه از لوسیون روی آن استفاده کنید . روی را می‌توان به راحتی در غذاهایی نظیر دانه کدوتنبل و جگر گوساله یافت .

 تورم در پلک چشم :

گاهی اوقات به خاطر گریه کردن می‌توانید به راحتی پلک بزنید . اگر پلک‌های شما برای همیشه متورم شده باشد، باید سطح ید را در بدن خود افزایش دهید . استفاده از ید برای مراقبت از عملکرد درست غده تیروئید مهم است . کمبود ید می‌تواند باعث شود که شما  تیروئید و سرطان تیروئید داشته باشید . شما می‌توانید جذب ید را با افزایش استفاده از محصولات لبنی در بدن خود در طول غذاهای دریایی و دریایی افزایش دهید . اگر همیشه از حالت بد و یا ریزش مو خسته هستید پس باید با پزشک مشورت کنید .

تاثیر کمبود غذایی بر چهره

ویتامین E و تاثیرش بر پوست :

وقتی بزرگ‌تر می‌شوید ، چین و چروک را می‌بینید که بر روی صورت شما ظاهر می‌شود ، که به اندازه رشد شما طبیعی است . اگر شما تعداد زیادی از چین و چروک را در یک دوره زمانی کوتاه به دست آورید ، ممکن است به اندازه کافی ویتامین E در بدن خود داشته باشید . ویتامین E به کاهش استرس اکسیداتیو و محافظت از سلول‌ها کمک می‌کند . کمبود آن می‌تواند باعث کاهش تولید کلاژن در بدن شما شود و نبود کلاژن ، کشش پوست شما را کاهش می‌دهد و چین و چروک ایجاد می‌کند . ویتامین E برای چشم سالم ، باروری و سیستم ایمنی درست کار مهم است . شما می‌توانید به راحتی ویتامین E را در بادام ، کل محصولات حبوبات ، روغن‌های گیاهی و گردو پیدا کنید.

توجه داشته باشید: اگر شما بتوانید هر یک از این علائم را در چهره خود مشاهده کنید قطعا ً نقص دارید و به منظور تایید این که آیا لازم است پزشک را ببینید و فقط اگر به شما اجازه دهند ، مکمل‌های تجویز شده را تایید کنید .

ارسال شده در تاریخ 27 ژانویه 2020 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 230
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.