فواید مصرف روزانه خرما از کارهای شگفت انگیزی در جهت سلامتی

فواید مصرف روزانه خرما از کارهای شگفت انگیزی در جهت سلامتی

فواید مصرف روزانه خرما

وجود فسفر در خرما علاوه بر افزایش سلامت مغز، از سفید شدن موی آقایان می کاهد زیرا مصرف آن موجب کاهش افسردگی و استرس می شود.

اگر در روز عادت به خوردن تنها سه عدد خرما داشته باشید دیگر با کمبود بسیاری از ویتامین ها در بدن خود مواجه نمی شوید. خرما شامل پتاسیم، فیبر، منگنز، ویتامین B-6 و منیزیم است.

خوردن خرما و بهبود دستگاه گوارشی خوردن خرما می تواند سلامت دستگاه گوارشی شما را بهبود دهد. خرما یکی از غذاهای عالی برای سلامت دستگاه گوارش است. اگر شما مشکلاتی مثل IBS، یبوست یا بسیاری دیگر از مشکلات گوارشی و دستگاه گوارش دارید. خرما می تواند علائم این مشکلات را کاهش دهد.

فواید مصرف روزانه خرما

به علاوه خرما می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش داده و همچنین در مدت زمان بسیاری است که توسط پزشکان به عنوان درمان بواسیر توصیه می شود.

خرما یک مسکن درد است مدت زیادی است که خرما را به عنوان یک مسکن و دارو برای تسکین درد و کمک به تورم تجویز می کنند. محققان با مطالعه روی ۶۹ زن به این نتیجه رسیدن که اگر زنان از ۴ هفته قبل از زایمان خود خرما بخورند می توانند زایمان بهتری داشته و درد کمتری تجربه کنند. همچنین عادت به خوردن خرما می تواند اضافه وزن پس از زایمان شما را هم کاهش دهد.

خوردن خرما و عملکرد بهتر خرما بر اساس برخی مطالعات هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامن یB6 کنید مغز کارکرد بهتری خواهد داشت. با کمک این ویتامین شما می توانید بهتر تمرکز کرده و خاطرات را بهتر به یاد بیاورید. به عبارتی این ویتامین در به یادآوری سریعتر و دقیق تر خاطرات کمک می کنند. خرما یک ذهن تیز و آماده را به شما ارزانی می دهد.

فواید مصرف روزانه خرما

فواید مصرف روزانه خرما ,خواص خرما, فواید خوردن خرما,فایده های خرما,خواص داروئی خرما,ویتامین های موجود در خرما,خرما برای سلامت کلی بدن ,مواد مغذی خرما ,خرما

خواص خرما:

خرما میوه های درخت نخل است و سرشار از مواد معدنی، فیبر سالم و ویتامین. میوه خرما یکی از شیرین ترین میوه هایی است که در انواع مختلف به بازار عرضه می شود. هیچ کس انکار نمی کند که خرما بسیار خوشمزه است و طعم لذت بخشی دارد. با این حال اگر نگاهی به محتوای تغذیه خود بیندازید ممکن است به اندازه سایرخوراکی ها، این خوراکی سالم و مغذی را در رژیم غذایی خود نگنجانده باشید.

آیا میدانید که خرما برای بدن ما فوق العاده است و می تواند کارهای شگفت انگیزی در جهت سلامتی ما انجام دهد؟
محققین ثابت کرده اند که خرما چندین مزیت برای بهبود سلامت بدن دارد که می توانید فقط با مصرف روزانه 3 عدد از آن ها به مدت یک هفته از این مزایا بهره مند شوید.فواید مصرف روزانه خرما

مواد مغذی موجو د در  100 گرم خرما :

  • – پتاسیم – 65 میلی گرم (20 درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)
    – منیزیم – 54 میلی گرم (14 درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)
    – ویتامین ب6 -0.2 میلی گرم (12 درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)
    – فیبر – 6.7 میلی گرم (27 درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)
    – منگنز – 0.3 میلی گرم (درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)
    – مس – 0.4 میلی گرم (درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)

از آن جایی که خرما قند زیادی دارد (66 گرم در یک سرو 100 گرمی)، پیشنهاد می شود روزهایی که خرما مصرف می کنید مصرف قند به شکل های دیگر را محدود نمایید.

خرما همچنین حاوی پتاسیم است که به درمان اسهال و ناراحتی معده کمک می کند. و به دلیل این خصوصیات، خرما اغلب به عنوان متعادل کننده دستگاه گوارش در درمان ها مورد استفادده قرار می گیرد. همچنین سمبلی از رنگ قهوه ای است که برای دستگاه گوارش مفیدند. (خوراکی های قهوه ای رنگ برای معده مناسب هستند.) جدا از این خواص، خرما به بهبود باکتری های مفید معده هم کمک می کند.

کم خونی یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی است، به خصوص در زنان و کودکان. اگر می خواهید با کم خونی به روشی طبیعی مقابله کنید، خرما بهترین گزینه شماست. خرما غنی از آهن است که سطح هموگلوبین را در بدن بالا می برد.

چند روز به طور منظم خرما مصرف کنید و خودتان شاهد نتایج آن باشید.

مصرف روزانه تا 3 عدد خرما باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی و مقابله با بیماری های قلبی و غیره می شود. تیم تخصصی دارو سلامت فارمد در این مطلب به گوشه ای از خواص این میوه مفید می پردازد.

خرما منبع غنی از آهن است

خرما برای درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن مفید است. هر عدد خرما به تنهایی نزدیک 7 درصد نیاز روزانه ما به این ماده معدنی را تأمین می کند. یادتان باشد که آهن حاوی میزان خوبی فیبر، کلسیم و قند است. فیبر و کلسیم برای سلامتی روده و تقویت دستگاه ایمنی و همچنین استخوان ها مفید است. اگر به طور روزانه از این میوه مفید استفاده کنید با کمبود هیچ یک از مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن مواجه نخواهید بود.فواید مصرف روزانه خرما

فواید مصرف روزانه خرما ,خواص خرما, فواید خوردن خرما,فایده های خرما,خواص داروئی خرما,ویتامین های موجود در خرما,خرما برای سلامت کلی بدن ,مواد مغذی خرما ,خرما

 خرما برای سلامت چشم ها بسیار مفید است

با افزایش سن قوه بینایی ضعیف می شود. برای پیشگیری از مشکلات بینایی، خرما موثر است چون حاوی زئاکسانتین است که سلامت چشم ها را تضمین و باعث تقویت آن ها می شود.

خرما در کاهش وزن کمک می کند

مصرف روزانه خرما باعث ایجاد احساس سیری شده و مانع از ریزه خواری می شود. میزان بالای کربوهیدرات موجود در این میوه  خشک باعث بهبود عملکرد و نرمی عضلات شده و زمینه را برای دفع سریع تر کالری ها فراهم می کند. خرما برای سلامت قلب و مقابله با سکته مغزی بسیار موثر است. محققان به این نتیجه رسیده اند که آب انار و خرما باعث دفع چربی های جداره عروق می شود.

خرما به داشتن روابط زناشویی بهتر کمک می کند

به عقیده محققان خرما باعث افزایش میل جنسی می شود. کافی است که خرما را با شیر بز میل کنید.

ارسال شده در تاریخ 22 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,103
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.