آسانا ها و حرکات فیزیکی یوگا و فواید آنها-بهبود سلامتی

آسانا ها و حرکات فیزیکی یوگا و فواید آنها-بهبود سلامتی

آسانا ها حرکات فیزیکی یوگا هستند که موجب کند شدن روند پیری در بدن ، کاهش وزن ، تقویت عضلات ، اقزایش انعطاف ستون فقرات ، تقویت اعصاب ، متوقف ساختن بیماری ها ، رفع یبوست و سوء هاضمه و . . .  می گردند .

در اصل آساناهای یوگا شامل ۸۴۰۰۰ حرکت بوده است که در طی قرون متمادی بتدریج تقلیل داده شده و نهایتا از میان تمامی این حرکات تنها  ۸۴ آسانا مفید و کاربردی تشخیص داده شده است که آساناهای اصلی یوگا نامیده می شوند .

آساناهای یوگا یکسری حرکات ورزشی و فیزیکی هستند که با انجام آن ها بدن قادر می گردد الگوی حرکتی حقیقی خود را بدست آورده ، سطح آگاهی را افزایش داده و آرامش و تمرکز را تجربه کند .
آسانا های یوگا
با پاکسازی و سم زدایی بدن و بیداری کانال های انرژی توسط انجام مستمر و پیوسته آساناها سلامت بدن توسعه می یابد .

آساناهای یوگا را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد : مقدماتی ، متوسطه ، پیشرفته که هر یک از این تقسیمات نیز به مراحل و دسته های جزئی تری تقسیم می گردد و البته این تقسیم بندی به منظور ایجاد هماهنگی در کل سیستم بدن صورت می گیرد .

تمرینات مقدماتی : این تمرینات مخصوص کسانی است که آشنایی با آساناهای یوگا ندارند و یا بیمار بوده ، یا به دلیل ضعف جسمانی قادر به انجام آساناهای متوسطه و یا پیشرفته نمی باشند .

با این تمرینات که حرکات پاوان موکت آساناها (گرم کردن بدن و باز کردن انرژی های قفل شده) نامیده می شود تا حدودی آشنا شده اید .

از دیگر تمرینات مقدماتی می توان به تمرین های تقویت چشم ، تمرینات ایجاد آرامش ، حرکات آماده سازی برای نشستن درحالت مراقبه و … اشاره نمود .

تمرینات متوسطه : این تمرینات نسبت به گروه اول مشکل ترند و کسانی می توانند گروه تمرینات متوسطه را انجام دهند که تمرینات مبتدی و مقدماتی را انجام داده و از انسجام نسبی بدن برخوردار شده باشند . این گروه از تمرینات نیاز بیشتری به تمرکز ، استواری و هماهنگی تنفس دارند .

از این تمرینات می توان به حرکات و تمرینات خم  به جلو ، تعادلی و … اشاره نمود .

تمرینات پیشرفته : تمرینات پیشرفته مختص افرادی است که بر روی سیستم عصبی و عضلانی خود کنترل پیدا کرده و در تمرینات گروه متوسطه مهارت لازم و کافی را کسب کرده باشند .

در هاتا یوگا آساناها به شش دسته ی کششی ، انقباضی ، تعادلی ، پیچشی ، معکوس و مرکب تقسیم می شوند .

ارسال شده در تاریخ 16 آوریل 2017 توسط مدیریت با موضوع گوناگون , مطلب علمی
بازدید : 2,957
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.