تاثیر رزماری بر مو ماساژ موها با روغن رزماری برای رشد و ضخامت مو

تاثیر رزماری بر مو ماساژ موها با روغن رزماری برای رشد و ضخامت مو

تاثیر رزماری بر مو

رزماری و مو

✅جلوگیری از ریزش مو
✅ رشد قابل توجه مو

? به شامپوی خود کمی روغن رزماری اضافه کنید
هنگام استحمام اجازه دهید برای چنددقیقه شامپو بر پوست سر شما بماند و سپس آبکشی کنید.

ماساژ عصاره یا اسانس رزماری بر پوست تاثیر خوبی بر افزایش سرعت رشد مو دارد.

تاثیر رزماری بر مو,رزماری و رشد مو,رزماری و جلوگیری از ریزش مو,خواص رزماری ,فواید رزماری در درمان ریزش مو ,روغن رزماری ,خواص روغن رزماری, طرز استفاده رزماری

ریزش مو یکی از مشکلات اساسی افراد در جوامع شده و اعتماد به نفس را کاهش می‌دهد، همین امر دانشمندان را برای یافتن درمانی مناسب به چالش کشیده است. بعضی از مطالعات نشان داده که رزماری برای تقویت رشد مو و کاهش ریزش موثر است.

در سن 50 سالگی، حدود نیمی از زنان و 85 درصد از مردان دچار ریزش موی شدیدی می‌شوند و حجم زیادی از موهای خود را از دست می‌دهند. تحقیقات در مورد روغن رزماری برای رشد مو هنوز در مراحل اولیه می‌باشد، بنابراین هیچ تضمین قطعی برای تاثیر آن وجود ندارد. با این حال استفاده از روش‌های درمانی گیاهی عوارض کمتری نسبت به سایر داروهای افزایش رشد مو دارد. رزماری یکی از این روش‌های طبیعی است.

رزماری بر بافت عصبی تاثیر می‌گذارد. کارسونیک اسید یک ماده فعال در ترکیب رزماری است که طبی نتایج یک تحقیق پزشکی بافت و اعصاب آسیب‌دیده را بهبود می‌بخشد. همین مسئله سبب می‌شود که با ترمیم اعصاب آسیب‌دیده کف سر، موها دوباره رشد کنند. در یک تحقیق دیگر مشخص شد که رزماری به طور مستقیم روند ریزش مو را متوقف می‌کند. در این میان تاثیر دو روغن رزماری و مونوکسیدیل که هر دو بر توقف ریزش مو تاثیر می‌گذارند با هم مقایسه شده است. رزماری با بهبود جریان گردش خون در فولیکول‌های مو و نیز خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد به خصوص در بهبود ریزش موی افراد مبتلا به آلوپسی یا ریزش سکه‌ای مو بسیار موثر است. این در حالی است که روغن مونوکسیدیل علیرغم تاثیرات مشابه سبب بروز برخی عوارض جانبی در فرد هم می‌شود. خشکی پوست سر، خارش سر، شوره سر، رشد موهای زائد در مناطق دیگر بدن، درد قفسه سینه و افزایش ضربان قلب  و نیز ریزش دوباره بعد از قطع مصرف از جمله عوارض روغن مونوکسیدیل هستند. این در حالی است که رزماری هیچ کدام از این عوارض را ندارد.

برای استفاده از روغن رزماری برای رشد و ضخامت مو و درمان ریزش و کم پشتی موها به چند روش می‌توان از این روغن استفاده کرد:

ماساژ موها با روغن رزماری برای رشد و ضخامت مو

برای این منظور باید ۵ قطره روغن رزماری را کف دست بریزید و موها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را بعد از حمام و روی موهای تمیز انجام دهید. می‌توانید روغن رزماری را همراه با روغن نارگیل خالص یا روغن جوجوبا انجام دهید. آبکشی موها بعد از استفاده از این روغن‌ها اختیاری است اما اگر قصد آبکشی دارید حتما حداقل ۱۰ دقیقه اجازه دهید روغن رزماری برای رشد مود و تاثیر روی توقف ریزش موها روی موهای‌تان بماند.

تاثیر روغن رز ماری بر رشد موها

متداول ترین نوع ریزش مو در مردان و زنان آندروژنتیک آلوپسیا Androgenetic Alopecia نام دارد. مطالعات نشان داده است روغن رزماری یا عصاره یا جوشانده آن می تواند یک جایگزین خوب برای رفع ریزش مو به جای درمان های شیمیایی باشد. البته این که علت ریزش مو چیست مساله ای که حتما باید توسط پزشک تشخیص داده شود.

آیا روغن رزماری موثر است؟

ریزش مو دلایل متعددی دارد، عفونت ها، واکنش‌های سیستم ایمنی بدن، سن، تغییرات هورمونی و ریزش موی ژنتیکی از عمده علل ریزش مو می‌باشند.

مطالعات نشان می‌دهد این گیاه می‌تواند برخی از رایج‌ترین دلایل ریزش مو را تغییر دهد. اما نمی‌توان گفت که سایر داروهای شیمیایی تاثیرات بهتر یا کمتری نسبت به رزماری دارند. آنچه واضح است، رزماری نسبت به داروهای شیمیایی عوارض جانبی کمتری دارد.

طاسی الگوی مردانه (MPB)  نوعی ریزش مو است، این ریزش زمانی رخ می‌دهد که تستوسترون محصولی جانبی به نام دی هیدروتستوسترون(DHT) ت ولید کرده و این محصول به فولیکول‌های مو حمله می‌کند.

تستوسترون، هم در زنان و هم در مردان تولید می‌شود، اما نسبت تولید این هورمون در مردان بیشتر از زنان می‌باشد، بنابراین ریزش مو در مردان بیشتر بوده و در سنین کمتری اتفاق می‌افتد.

روعن رزماری در درمان این نوع ریزش مو موثر می‌باشد. در مطالعه‌ای که در سال 2013 روی موش‌ها با ریزش مو به دلیل تستوسترون بالا انجام شد، نشان داد که روغن رزماری از شدت ریزش کاسته و باعث رویش مجدد موها می‌شود.

نحوه‌ی استفاده

روغن رزماری یک درمان طبیعی است، اما این به معنای آن نیست که می‌توان به هر مقدار از آن استفاده کرد، یا برخی افراد که حساسیت‌های خاصی دارند نمی‌توانند در غلظت‌های بالا از آن استفاده کنند.

قبل از استفاده از رزماری موارد زیر را به یاد داشته باشید:

1) استفاده از رزماری برای زنان باردار یا شیرده ممنوع است مگر به شرط اینکه پزشک اجازه داده باشد.

2) از تماس رزماری با چشم و دهان خوودداری کرده و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

3) تاثیر رزماری در سنین پایین، بیشتر است.

ارسال شده در تاریخ 14 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,548
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.