تاثیر کنجد بر سلامت مو دانه‌ای حاوی مقدار کافی منیزیم و کلسیم مناسب برای مو

تاثیر کنجد بر سلامت مو دانه‌ای حاوی مقدار کافی منیزیم و کلسیم مناسب برای مو

تاثیر کنجد بر سلامت مو , تاثیر کنجد بر سلامت مو و رشد آن ,دانه‌ای  مناسب رشد مو, ,کنجد حاوی مقدار کافی منیزیم و کلسیم مناسب برای مو, مواد غذایی مناسب تقویت مو , تقویت مو ,افزایش رشد مو

هرصبح یک مشت کنجد سفید بخورید?

چون این دانه‌ حاوی مقدار کافی منیزیم و کلسیم برای رشد مناسب موهاست?

برای سلامت موها حتما هر روز ماست و لبنیات مصرف کنند?

تاثیر کنجد بر سلامت مو , تاثیر کنجد بر سلامت مو و رشد آن ,دانه‌ای مناسب رشد مو, ,کنجد حاوی مقدار کافی منیزیم و کلسیم مناسب برای مو, مواد غذایی مناسب تقویت مو , تقویت مو ,افزایش رشد مو

یکی از مواد خوراکی سودمند برای مو، کنجد سفید است: کنجد گیاه بومی هندوستان است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است. دانه های کنجد ممکن است به رنگ سفید، قهوه ای یا سیاه باشد که از بین این سه نوع، کنجد سفید از نظر ارزش غذایی و کیفیت روغن از انواع دیگر مرغوبتر است. از خواص مهم کنجد سفید تاثیر آن بر رشد مو و ناخن می توان نام برد. هر صبح یک مشت کنجد سفید بخورید چون این دانه‌ حاوی مقدار کافی منیزیم و کلسیم است که بطرز قابل توجهی برای رشد موها مناسب است.
ماست هم از دیگر مواد غذایی موثر برای موهاست. حتما هر روز ماست مصرف کنید. تا جایی که می‌توانید در رژیم غذایی خود سبزیجات با برگ سبز، سالاد، شیر، انواع غلات، میوه‌ها وجوانه‌ها را بگنجانید به طور کلی مصرف پروتئین کافی، مخمر، جوانه گندم، دوغ، غلات سبوس‌دار، آجیل، لوبیا، سویا و… نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. مطمئن شوید که بدنتان به طور متوسط ویتامین دریافت می‌کند. مصرف غذاهای حاوی گوگرد، روی، ویتامین ب کمپلکس، ویتامین C و اسیدهای چرب ضروری را فراموش نکنید.

درحالیکه ویژگی های آنتی اکسیدانی موجود در دانه کنجد با پیری مقابله می کند، اسیدهای چرب امگا موجود در آن به رشد مو کمک می کند.

کنجد همچنین به درخشندگی پوست و بهبود زخم پوستی کمک می کند.دانه های کنجد منجر به حفظ گرما و رطوبت پوست می شوند. دانه های کنجد سرشار از ویژگی های ضدالتهابی هستند که برای بهبود قرمزی و سایر مشکلات پوست صورت از طریق رهایی از پاتوژن ها  یا بیماری زا و سایر عوامل مسبب عفونت های پوستی ضروری اند. ترکیب یک قاشق روغن زیتون و دو قاشق پودر کنجد و استفاده از آن بر روی پوست صورت یک یا دو بار در هفته می تواند به شادابی پوست کمک کند.

فواید کنجد فقط به پوست ختم نمی شود، بلکه برای مو هم خاصیت دارد. گفته می شود کنجد با تغذیه ریشه مو با اسیدهای چرب امگا خود، موجب رشد مو می شود. همچنین کنجد به مرطوب سازی پوست سر کمک کرده و جریان خون به سمت فرق سر را در جهت جوان سازی فولیکول های مو بهبود می بخشد.

بهتر است دو قاشق چایخوری روغن کنجد را با ۲ تا ۳ قطره روغن رزماری و یک قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط نمایید. این ترکیب را به فرق سر مالیده و با حرکات آرام دست ماساژ دهید. سپس موهایتان را با شامپو فاقد موادشیمیایی و نرم کننده بشویید. دو تا سه بار این کار را در هفته انجام دهید.

تاثیر کنجد بر سلامت مو , تاثیر کنجد بر سلامت مو و رشد آن ,دانه‌ای  مناسب رشد مو, ,کنجد حاوی مقدار کافی منیزیم و کلسیم مناسب برای مو, مواد غذایی مناسب تقویت مو , تقویت مو ,افزایش رشد مو

ارسال شده در تاریخ 18 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,575
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.