رفع آب رفتن لباس راه کارهایی برای برگرداندن لباس آبرفته به سایز اصلی آن

رفع آب رفت لباس راه کارهایی برای برگرداندن لباس آبرفته به سایز اصلی آن

رفع آب رفتن لباس , راه کارهای رفع لباس آبرفته ,چگونگی رفع آب رفتن لباس ,روشی برای برگرداندن لباس آبرفته به سایز اصلی آن ,رفع آبرفتن لباس, پیراهن ت را شستی و آب رفته؟ ,نکات شستشو لباس آبرفته

 

رفع آبرفت لباس شاید برای شما هم اتفاق بیافتد که با شستن لباستان آبرفته باشه نکات زیر در این رابطه است با ما همراه باشید

#نکات_ریز_خانه_داری

پیراهن ت را شستی و آب رفته؟

کافیه?
پیراهن رو در یک لیوان آب یخ و شامپوی نرم کننده ، خیس کنید?
مثل روز اولش میشه

رفع آب رفتن لباس , راه کارهای رفع لباس آبرفته ,چگونگی رفع آب رفتن لباس ,روشی برای برگرداندن لباس آبرفته به سایز اصلی آن ,رفع آبرفتن لباس, پیراهن ت را شستی و آب رفته؟ ,نکات شستشو لباس آبرفته

آب رفتن لباس یکی از موقعیتهای ناخوشایندی است که هر کسی ممکن است در زندگی با آن مواجه شود. وقتی که آماده می‌شوید تا به بیرون از خانه بروید و لباس خود را از توی کمد بر می‌دارید تا بپوشید، ناگهان متوجه می‌شوید که لباس اندازه شما نیست، چه اتفاقی افتاده، چاق شده‌اید نه لباس آب رفته است. اما نگران نباشید ما برای جلوگیری از آب رفتن لباس در ۴ نوع الیاف متفاوت، راهکارهایی داریم.

احتمالا شما می‌دانید که چرا لباس‌های شما آب می‌رود و کوچک می‌شود و چگونه باید از آب رفتن لباس جلوگیری کرد. اما وقتی که به لباس آسیب رسیده است چه باید کرد؟ وقتی به شلوار جین شما آسیب می‌رسد، شما دلتان می‌خواهد هر کاری کنید تا به وضع سابقش برگردد. باید راهی برای این کار وجود داشته باشد. خب از لحاظ فنی شما نمی‌توانید لباس‌های کوچک را بپوشید اما می‌توانید آنها را به شکل اصلی خود ببرید. بنابراین آنچه که قرار است بهترین کار را برای هر نوع الیاف انجام دهد را شما انجام دهید. با این کارها کوچک شدن لباس بر اثر شستشو دیگر یک نگرانی نیست.

الیاف نخی و پنبه

آب رفتن الیاف نخی شاید متداول ترین نوع آبرفت لباس است که با توجه به ویژگی‌هایی که دارد به راحتی قابل حل است. شما فقط یک شامپو بچه یا نرم کننده، آب ولرم، یک حوله و یک تشت نیاز دارید. تشت را پر از آب کنید و دو قاشق شامپو بچه درون آن بریزید و لباستان دردون آن بگذارید تا 30 دقیقه خیس بخورد. مرحله بعدی این است که لباس خود را تا حد ممکن خشک کنید. راه آسان این است که لباس را روی حوله قرار دهید و  هر دو را باهم رول کنید، به طوری که حوله آب اضافی را بگیرد و آب از آن چکه نکند. سپس لباس خود را با دقت باز کنید و آن را صاف پهن کنید تا خشک شود. حتما باید لبه‌ها را بکشید یا از اجسام سنگین برای لبه‌ها استفاده کنید تا در طول فرایندخشک شدن، مواد پارچه جمع نشود.

قبل از هر کاری آب ولرم خود را داخل تشت و یا سینک ظرفشویی پر کنید، مقداری از نرم کننده مو سر بسته به اندازه لباس خود داخل آب ریخته و به خوبی مخلوط کنید. لباس آب رفته خود را داخل این محلول قرار دهید و اجازه دهید تا ۳۰ دقیه داخل آب بماند. آب گرم و نرم کننده مو منجر به آن می شود تا الیاف لباس بافت شما انعطاف بیشتری داشته باشد و در نهایت زودتر به حالت اولیه بازگردد.

۳۰ دقیقه که به اتمام رسید آب سینک را خالی کرده و لباس را بدون آنکه بچلانید آب گیری کنید. حوله ضخیم را باز کنید و لباس را داخل آن قرار دهید تا آب اضافی جذب حوله شود. حال در همان حالتی که لباس هنوز مرطوب است به آرامی آن را از هر طرف بکشید؛ و بر روی یک سطح صاف قرار دهید تا آرام خشک شود. اگر فکر می کنید که ممکن است ژاکت شکل بدی به خود بگیرد، آن را بر روی سطح صافی که قرار داده اید هر نیم ساعت مقداری کم از هر طرف بکشید تا در طی زمان خشک شده و شکل مناسب خود را بگیرد.

ارسال شده در تاریخ 12 ژوئن 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 3,564
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.