طرز تهیه شامی سویا + دستور پخت کوکو و شامی بدون گوشت

طرز تهیه شامی سویا + دستور پخت کوکو و شامی بدون گوشت

طرز تهیه شامی سویا

مواد لازم شامی سویا:

سویا1 پیمانه
سیب زمینی4 عدد
فلفل دلمه ای1 عدد
رب گوجه 1 قاشق چایخوری
پیاز1 عدد
پودر سوخاری به میزان لازم
نمک فلفل. زرد چوبه به میزان لازم

طرزتهیه شامی سویا :

ابتدا سیب زمینی ها را گذاشته تا آبپز شود بعد در ظرفی پیاز را سرخ می کنیم و سویا خیس خورده را درون آن تفت میدهیم و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را اضافه و تفت میدهیم.


سپس ادویه ها و رب را می ریزیم بعد از مدتی مواد آماده است سیب زمینی را پوست گرفته و رنده می کنیم کمی که سرد شد مقداری از آن را بر میداریم و داخل ان کمی از مواد را میریزیم و روی مواد را با سیب زمینی به صورت کوفته می پوشانیم آنگاه در تخم مرغ می غلتانیم و داخل پودر سوخاری فرو برده و سپس آنرا در ماهی تابه سرخ می کنیم.

فواید مصرف سویا

سویا یک پروتئین با کیفیت بالا است. این گیاه یکی از دو نوع غذای گیاهی شناخته‌شده (دیگری بذر تاج‌خروس) است که حاوی تمام اسیده‌ای آمینه ضروری است.

برخی از محصولات سویا منبع کلسیم و آهن هستند, مانند پنیر و پنیر چینی (با کمک منعقد کننده کلسیم) و نوشیدنی‌های غنی‌شده با کلسیم. سویا:

فیبر بالا

پروتئین بالا

کم در چربی اشباع‌شده

کلسترول آزاد

بدون لاکتوز

منبع خوبی از اسیده‌ای چرب امگا ۳ است

منبع آنتی‌اکسیدان‌ها

هورمون استروژن در دوران باروری خود از زنان در برابر بیماری عروق کرونر محافظت می‌کند, اما میزان ابتلا به بیماری عروق کرونر به طور قابل‌ملاحظه‌ای بعد از یائسگی افزایش می‌یابد. سویا به سطوح کلسترول تام و کلسترول ldl پایینتری نسبت داده شده‌است.

منبع آنتی اکسیدانی بودن سویا برای زنان بسیار مفید است به خصوص در دوران یائسگی علائم یائسگی را کاهش می دهد.

پروتئین سویا به طور معنی‌داری سطوح کلسترول خون, ldl (بد) کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می‌دهد. نتایج همچنین نشان داد که افزودن مکمل پروتئین سویا باعث افزایش کلسترول (خوب) کلسترول می‌شود.

ارسال شده در تاریخ 19 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,037
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.