شیرینی لطیفه چگونه شیرینی لطیفه مثل قنادی ها درست کنیم

شیرینی لطیفه چگونه شیرینی لطیفه مثل قنادی ها درست کنیم

شیرینی لطیفه , طرز تهیه شیرینی لطیفه ,پخت شیرینی لطیفه ,چگونه شیرینی لطیفه مثل بیرون درست کنیم

✏مواد لازم

?آرد ۴ قاشق سوپ خوری

?شکر ۴ قاشق سوپ خوری

?تخم مرغ ۴ عدد

?وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری

?خامه زده شده به مقدار لازم

♨طرز تهیه

?زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. زرده و شکر را با وانیل بزنید تا سفید و کشدار شود. سفیده را جداگانه بزنید تا فرم بگیرد.

?زرده و سفیده را با هم مخلوط کنید. آرد الک شده را به آن اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید و در قیف با ماسوره ساده بریزید.

?درون سینی فر را کاغذ بیندازید. از مایه به اندازه دلخواه با فاصله معین (حدود 3 سانتی متر) بریزید و در فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده است، قرار دهید.

?این شیرینی باید کمی طلایی شده و رنگ آن خیلی تغییر نکند. سپس از فر خارج کنید. در این مدت در فر را باز نکنید اما حواستان باشد که در زمان مناسب از فر خارج کنید. این مدت 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد.

?بعد از تامل 5 دقیقه‌ای لطیفه‌ها از کاغذ جدا کنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا خنک شود. شیرینی را به پشت برگردانید، از خامه زده که داخل قیف با ماسوره کنگره‌دار ریخته‌اید، روی آن بریزد و یک لطیفه دیگر روی آن برگردانید و در ظرف بچینید. روی آن را کمی پودرقند بپاشید

ارسال شده در تاریخ 9 مارس 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده , شیرینی
بازدید : 2,438
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.