شکلات سیاه و خواص آن * به اندازه خوردن شکلت تلخ یا سیاه مزایای زیادی دارد

شکلات سیاه و خواص آن * به اندازه خوردن شکلت تلخ یا سیاه مزایای زیادی دارد

شکلات سیاه و خواص آن , فواید شکلات سیاه ,شکلات سیاه  ضد افسردگی , سلامت پوست با شکلات سیاه ,شکلات و فواید شکلات سیاه, مضرات مصرف بیش از حد شکلات,میزان مناسب مصرف شکلات

همیشه شنیده ایم که هر چیز را اگر به اندازه مصرف کنید فواید بسیاری برای بدن دارد شکلات سیاه از آن جمله هست

شکلات سیاه بخورید

? شکلات سیاه ضدافسردگى است و خوردن آن موجب رفع چین وچروک مى شود.
? بعلاوه به پیشگیرى از بیمارى هاى قلبى-عروقى کمک مى کند و مانع از ایجاد فشارخون بالا مى شود.

شکلات سیاه و خواص آن , فواید شکلات سیاه ,شکلات سیاه ضد افسردگی , سلامت پوست با شکلات سیاه ,شکلات و فواید شکلات سیاه, مضرات مصرف بیش از حد شکلات,میزان مناسب مصرف شکلات

شکلات تلخ، به شکلاتی گفته می‌شود که میزان کاکائو اضافه‌ شده به آن بسته به میزان ماده خشک تا ۷۵درصد رسیده و میزان شکر آن بسیار کم است؛ به این معنا که اصل عمده مخلوط اولیه شکلات، کاکائوست. شکلات تلخ یا سیاه از نوع ۲۰ درصدی آغاز می‌شود. این نوع شکلات خیلی تلخ و رنگ آن هم خیلی تیره نیست. این حد تیرگی پایه شکلات است و در نمونه‌های مرغوب شکلات، نیم‌درصد به نیم درصد حد تیرگی شکلات افزایش می‌یابد تا به ۹۷ درصد می‌رسد.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

فواید مصرف شکلات تلخ

شکلات تلخ نسبت به سایر شکلات ها از میزان بیشتری کاکائو بهرمند است و همین امر موجب تمایز آن نسبت به سایر فرآورده های کاکائویی شده است. کاکائو دارای فواید بسیار زیادی برای سلامت مغز انسان است. مصرف شکلات تلخ می تواند سبب پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری مغزی شود.

لاغری با شکلات تلخ کاهش وزن با شکلات تلخ

ترکیبات پلی فنیلی موجود در کاکائو تلخ باعث بهبود روند خون رسانی بدن به ویژه بهبود خون رسانی به مغز و در نتیجه عملکرد مغز می‌شود به علاوه کافئین موجود در آن برای افزایش تمرکز نیز مفید است.

کاکائو تلخ از پوست در برابر تاثیرات پیر کننده نور خورشید محافظت می‌کند. و خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش می‌دهد.

ارسال شده در تاریخ 27 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,944
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.