پارک ملت یا بوستان ملت در تهران خیابان ولیعصر

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

پارک ملت یا بوستان ملت در تهران خیابان ولیعصر

پارک ملت یا بوستان ملت ، بوستانی در تهران است که از شرق به خیابان ولیعصر، از جنوب به بزرگراه نیایش، از غرب به مجموعه ورزشی انقلاب و از شمال به ساختمان مرکزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران محدود می‌شود. این بوستان از سال ۱۳۴۵ به ابتکار فرح پهلوی در شمال شهر تهران ساخته شد. این بوستان پیش از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ پارک شاهنشاهی نامیده می‌شد.

معرفی

بوستان ملت از قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین پارک‌های تهران است که همه روزه، از سالیان بسیار دور پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. این پارک به لحاظ تاریخچه، قدمت، قرار گرفتن در منطقه‌ای زیبا و خوش آب و هوا، معماری اصولی و امکانات از اهمیت بالایی برخوردار است و شهرداری تهران هم به وضعیت آن با کیفیت خوبی رسیدگی می‌کند.

پارک ملت

نمای دریاچه پارک ملت در یک روز بهاری

آدرس

پارک ملت در خیابان ولیعصر و جنب بزرگراه نیایش قرار دارد.

 

موقعیت پارک ملت بر روی نقشه

دسترسی

برای رسیدن به بوستان ملت می‌توانید از اتوبوس‌های BRT خط هفت استفاده کنید (اتوبوس‌های مسیر تجریش – راه‌آهن و یا چهارراه پارک وی – راه‌آهن) و در ایستگاه نیایش یا ایستگاه پارک ملت از اتوبوس پیاده شوید تا به پارک ملت برسید. همچنین از نقاط مختلف شهر می‌توانید با تاکسی‌هایی که به پایانه ونک می‌روند به میدان ونک رفته و از آنجا هم با اتوبوس‌های یاد شده به سمت شمال رفته و در ایستگاه نیایش یا پارک ملت پیاده شوید.

mellat-park

بوستان ملت در سال ۱۳۵۳ به طور کامل به بهره‌برداری رسید و از آن دوران تاکنون بسیاری از مردم تهران و سایر شهرها برای گذراندن ساعاتی دور از هیاهوی شهری، به این پارک می‌روند. این پارک میزبان خاطرات بسیاری از بزرگان ما و خود ما بوده و هست و به همین دلیل در نگهداری آن دقت مناسبی می‌شود. اگر شما هم از این پارک زیبا خاطره‌ای دارید آن را با کجارو  و خوانندگان ما در میان بگذارید.

ارسال شده در تاریخ 15 ژوئن 2016 توسط پاناب با موضوع گردشگری
بازدید : 2,868
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.