آشنایی با خواص بخور آلوئه‌ورا در مراقبت و درمان ناراحتی‌های پوستی

آشنایی با خواص بخور آلوئه‌ورا در مراقبت و درمان ناراحتی‌های پوستی

آشنایی با خواص بخور آلوئه‌ورا

“آلوئه‌ورا” که ما به آن “صبر زرد” می‌گوییم را شاید بتوان به جرأت اکسیر زندگی در هزاره سوم نامید، چرا که انسان را در موار د متعدد و متفاوتی از به کار بردن مواد گوناگون بی نیاز کرده و به تنهایی حاوی موادی است که هم در استعمال خارجی و هم به صورت خوراکی برای انسان مفید است و البته مقرون به صرفه!

آلوئه‌ورا گیاهی است که به احتمال زیاد منشأ و خاستگاه آن آفریقای جنوبی بوده است اما از آنجا که بشر دوست دارد هر چیز خوب و بدرد بخوری را جهت مصارف مفید خود تا هر جای دنیا با خود ببرد، آلوئه‌ورا نیز در اکثر نقاط گرمسیر و بیابانی به سرعت تکثیر شد و امروزه در اغلب نواحی که شرایط زیست محیطی گرم و بیابانی دارند، کشت این گیاه حتی به صورت حرفه‌ای و تجاری رونق چشمگیری دارد.

بخور این گیاه تسکین دهنده درد سینوزیت می باشد.

سبب تحرک ماهیچه ها وصحت کارکرد مفاصل می شود.

آشنایی با خواص بخور آلوئه‌ورا,آلوئه‌ورا در مراقبت و درمان ناراحتی‌های پوستی,فواید روغن یا کرم آلوئه ورا آلوورا,خواص بخور آلو‌ورا,فواید خواص بخور آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در مراقبت و درمان ناراحتی‌های پوستی :
ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) به دلیل نزدیک بودن  PH آن PH انسان می‌تواند چهار برابر سریع‌تر از آب در بدن انسان نفوذ کند و به فیزیولوژی بدن آسیب نمی‌رساند ژل آلوئه‌ورا شامل بیش از 75 نوع ماده مغذی از لحاظ غذایی و 200 ترکیب فعال 20 نوع ماده معدنی و 8 نوع آمینواسید و 12 نوع ویتامین که فعالیت‌های متعددی را در بدن انسان انجام می‌دهند ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) به دلیل دارا بودن منابع بسیار با ارزش باعث گردید تا مورد توجه قرار گیرد و تحقیقات زیادی انجام شده که در ذیل به اختصار به برخی از این موارد اشاره می‌شود:

1-‌ محرک رشد و ترمیم پوست :
ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) حاوی پلی ساکارید است که در رشد و ترمیم پوست را تحریک می‌کند.آشنایی با خواص بخور آلوئه‌ورا

2-‌ مقابله با پیری پوست :
از آنجایی که هر 21 تا 28 روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می‌شود و مصرف خوراکی آلوئه‌ورا ( آلوورا ) می‌تواند با منبعی از مواد سازنده به شما کمک کند تا همواره پوستی سالم و شاداب داشته باشید و با اثرات پیری پوست مقابله کنید. همچنین ژل آن به علت داشتن کلاژن و ویتامین E نرمی پوست را افزایش داده از پیر شدن جلوگیری می‌:ند و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می‌گردد.

3-‌ جلوگیری و درمان ضایعات پوستی :
آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان تبخال و زگیل و خال‌های پوستی بسیار مؤثر است و همچنین از بیماری‌های پوستی به عنوان مثال اثرات سوء ناشی از اشعه ایکس جلوگیری می‌کند.

4-‌ ترمیم زخم‌ها و درمان جراحات پوستی :
ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) دارای آنزیم‌های کلوکوماناز، آرابیناخز، گالاکتاز است که در درمان سوختگی و جراحات پوستی زخم‌ها بریدگی‌ها خراش‌ها و سوزش‌های ناشی از گزیدگی‌های سمی را التیام می‌بخشد.

5-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان ترک‌های پوستی و خشکی پوست :
آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان ترک‌های پوستی و خشکی پوست بخصوص اگزمای دور چشم یا پوست‌های بسیار حساس و موثر می‌باشد ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) برای پوست‌های خشک مناسب بوده و سبب نرم و براق شدن پوست می‌گردد.

6-‌ اکسیژن رسانی به پوست :
آلوئه‌ورا ( آلوورا ) با اکسیژن رساندن به سلول‌های پوست سبب ترمیم بافت پوست می‌گردد و در نتیجه باعث شادابی و سلامت پوست می‌گردد.

7-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در مراقبت از آفتاب :
آلوئه‌ورا ( آلوورا ) پوست‌های آفتاب سوخته را ترمیم و نرم می‌کند. همچنین از آلوئه‌ورا  ( آلوورا ) به علت داشتن خواص ضد سوختگی می‌توان به عنوان کرم ضد آفتاب استفاده نمود.

8-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در برطرف کردن سلول‌های مُرده :
ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) سلول‌های پوستی مرده و آسیب دیده را از بین می‌برد و سبب جایگزین شدن سلول‌های جوان می‌شود از این رو پوست تازه و درخشان می‌گردد.

9-‌ آلوئه‌ورا  ( آلوورا ) در لکه‌های پوستی :
آلوئه‌ورا ( آلوورا ) شدت رمگدانه‌های پوستی را کاهش می‌دهد بنابراین سبب کم‌رنگ شدن لکه‌های پوستی می‌شود و همچنین می‌تواند لکه‌های سرسیاه را از بین ببرد.

10-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در قدرت جذب رطوبت :
آلوئه‌ورا ( آلوورا ) سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست گردیده، آنرا انعطاف‌پذیر می‌سازد. همچنین آلوئه‌ورا به علت داشتن کلاژن ویتامین E الاستیسیته و نرمی پوست را افزایش داده و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می‌گردد.، بنابراین آلوئه‌ورا ( آلوورا ) بهترین مرطوب کننده برای پوست می‌باشد.آشنایی با خواص بخور آلوئه‌ورا
آشنایی با خواص بخور آلوئه‌ورا,آلوئه‌ورا در مراقبت و درمان ناراحتی‌های پوستی,فواید روغن یا کرم آلوئه ورا آلوورا,خواص بخور آلو‌ورا,فواید خواص بخور آلوئه‌ورا
11-‌ خاصیت ضد قارچی باکتری :
آلوئه‌ورا ( آلوورا ) به دلیل داشتن درصد بالای قند و ماده آنتروکینون که خاصیت ضد قارچی باکتری در درمان ترک بین انگشتان که یک بیماری قارچی است مؤثر می‌باشد.

12-‌ درمان آکنه (جوش) :
مصرف خوراکی و خارجی ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان جوش‌ها بسیار مؤثر می‌باشد.

13-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) یک لوسیون پاک‌کننده :
ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) حاوی ساپوئین‌هایی می‌باشد که این مواد صابونی‌اند که به میزان سه درصد در ژل آلوئه‌ورا  ( آلوورا ) موجود است و به طور طبیعی خاصیت پاک‌کنندگی دارند و علاوه بر آن دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی نیز می‌باشد.

14-‌ خواص خنک کننده آلوئه‌ورا( آلوورا ) :
از ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) می‌تواند جایگزین خوبی برای کرم‌های سرد باشد.

15-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان خارش‌های پوستی :
لاکتات منیزیم موجود در آلوئه‌ورا ( آلوورا ) با مهار هیستیدین دکربوکسیلاز که تبدیل هستیدین به هیستامسن را در Mastcells کنترل می‌کند به عنوان یک ضد خارش عمل می‌کند. از این رو هنگام خارش‌های پوستی استفاده از ژل آلوئه‌ورا بسیار مؤثر می‌باشد.

16-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان و جلوگیری از ریزش مو :
آلوئه‌ورا ( آلوورا ) حاوی آنزیم‌هایی است که باعث کنترل و درمان کم پشتی موی سر استفاده از آلوئه‌ورا ( آلوورا ) می‌باشد. امروزه بسیاری از مردم جهت ضخیم شدن مو و سلامت آن محصولات گوناگون آلوئه‌ورا ( آلوورا ) را مورد مصرف قرار می‌دهند که در این میان استفاده از ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) یکی از روش‌های مفید و مؤثر می‌باشد.

همان طور که پیش از این اشاره شد آلوئه‌ورا ( آلوورا ) حاوی آنزیم‌هایی متعددی می‌باشد که برخی از آنها به عنوان یک محرک برای تولید و رشد موهای جدید شناخته شده‌اند. مکانیسم انها بدین صورت است که سرعت جریان گردش خون را افزایش می‌دهند و بنابراین پاپیلای پوستی ( زائده بافتی ریشه موی سر ) را فعال می‌نمایند و سبب افزایش تغذیه فولیکول‌های مو می‌گردند در واقع آلوئه‌ورا به عنوان یک ماده جادویی در جهت افزایش و رشد موهای شناخته شده است از سوی دیگر آلوئه‌ورا ( آلوورا ) به علت خواص ضد باکتری و قارچی مانع ایجاد شوره سر می‌گردد.

این گیاه برای کنترل عفونت‌های قارچی مثل بیماری کچلی (کرم حقله دار) نیز مفید است با توجه به مطالب مذکور آلوئه‌ورا ( آلوورا ) برای رشد، تقویت، ایجاد نرمی، مراقبت و کنترل ریزش و خشکی موی سر استفاده نمود. در این راستا تجربه نشان داده است که استفاده از این نوع محصولات سبب تسریع جریان خون و در نتیجه کاهش استرس و هیجانات روحی نیز می‌گردد.

معمولاً محصولات حاوی آلوئه‌ورا برای انواع مختلف موها نظیر خشک، نازک، چرب و معمولی مناسب می‌باشد و به گفته تولید کنندگان شامپو، اسیدیته معادل 5/4 گیاه آلوئه‌ورا  ( آلوورا ) سبب ایده‌آل شدن این گیاه برای ساخت انواع شامپوها و نرم کننده‌های مو شده است.آشنایی با خواص بخور آلوئه‌ورا

از آلوئه ورا ( آلوورا ) در کرمهای مرطوب کنننده پوست و کرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از کرمهای موضعی استفاده می‌شود.

آلوئه ورا ( آلوورا ) بعلت داشتن خواص ضد میکروبی در درمان بسیاری از زخمها و جراحتها و سوختگیها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه موثر است. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در کرمهای موضعی بلکه در کنترل بسیاری از بیماریها و اختلالات پوستی سودمند می‌باشد.

مزایایی که سبب می‌شود آلوئه ورا ( آلوورا ) برای مصارف پوستی استفاده گردد عبارتند از:
1- در درمان ترکهای پوستی و خشکی پوست موثر می باشد، بخصوص اگزمای دور چشم یا پوستهای بسیار حساس.

2- روغن یا کرم آلوئه ورا ( آلوورا ) برای پوستهای خشک مناسب بوده و سبب نرم شدن و براق شدن پوست می‌گردد.

3- با رساندن اکسیژن  بیشتر به سلولهای پوست، سبب ترمیم بافت پوست می‌گردد.
4- پوستهایی که در اثر آفتاب ، سوختگی  پیدا کردند را نرم می‌کند.

5- سلولهای پوستی مرده را  از بین می‌برد و سلولهای جوان جایگزین شده بنابراین پوست را تازه و درخشان می‌سازد.

6- مانع از پیری پوست و چروک آن می‌گردد.

7- شدت رنگدانه های پوستی راکاهش داده بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می‌شود و می‌تواند لکه‌های سر سیاه را نیز از بین ببرد.

8- آلوئه ورا ( آلوورا ) سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست گردیده و پوست را انعطاف پذیر ساخته بنابراین بهترین مرطوب کننده  برای پوست می‌باشد.

9- در پیشگیری از بیماریهای پوستی موثر می‌باشد.
10- بعلت داشتن کلاژن و ویتامین E الاستیسیته و نرمی‌ پوست را افزایش داده و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می‌گردد.

11- pH آن نزدیک به pH پوست است.

12- از آلوئه ورا ( آلوورا ) بعلت داشتن خواص ضد سو ختگی می‌توان در کرمهای ضد آفتاب استفاده کرد.

13- در درمان ترک بین انگشتان پا که یک بیماری قارچی است موثر است (بر گرفته از یک مقاله در مجله انگلیسیBritish Journal of General Practice ).

14- لوسیون آلوئه ورا ( آلوورا ) بعنوان پاک کننده برای پوست کاربرد دارد.
15- تاثیر خنک کنندگی بر روی پوست دارد بنابراین در کلد کرمها ( cold cream )کاربرد دارد.

در واقع استفاده از  آلوئه ورا ( آلوورا ) در  محصولات آرایشی – بهداشتی بخصوص کرمهای ضد چروک – مرطوب کننده های پوستی- رژ لب ها- ماسکها ی صورت و کرمهای پاک کننده و کلد کرمها (cold cream) بسیار مناسب و مفید می‌باشد.

آلوئه ورا (صبر زرد)، مرهم زخمهای دیرین بشر دوای دردهای هزاره سوم

انواع صابون، شامپو، کرمها و لوسیونهای گوناگون، ژلهای مختلف، کنسرو و نوشابه، پاک کننده‌های آرایشی و فرآورده‌های بهداشتی مخصوص کودکان و نوزادان و محصولات متعدد دیگری، امروزه در بازارهای جهانی یافت می‌شود که با حروف درشت و متفاوتی بر روی آنها نوشته شده است: “حاوی آلوئه‌ورا”

ارسال شده در تاریخ 8 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 3,790
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.