طرز تهیه کتلت عدس آموزش انواع کوکو و کتلت های خونگی

طرز تهیه کتلت عدس که هر چه قدر از اهمیت عدس برای سلامتی بگم کم گفتم, با عدس انواع غذاها از جمله عدس پلو, غدسی و از دیگر استفاده هاش در رشته پلو , آش ها و سوپ ها است.

کوکوی عدس هم بسیار خوشمزه میشه و هم برای سلامتی و به خصوص رشد بچه ها مفید است.

خوردن عدس به ویژه در وعده صبحانه بسیار بهش تاکید شده چرا که باعث کاهش کلسترول خون میشود. مواد معدنی عدس و آهن آن بسیار زیاد است و برای مصرف کودکان و سالمندان بسیار توصیه شده است.

همینطور فیبر های موجود در عدس از یبوست و مشکلات روده ای جلوگیری می کند.

مواد لازم برای تهیه کتلت عدس چیست ؟

عدس ۲ لیوان

سیب زمینی ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

هویج نیمه پخته (کاملا دلخواه) ۱ عدد

تخم مرغ ۳ عدد

آرد سوخاری به مقدار لازم/

نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت عدس

آماده سازی و طرز تهیه کتلت عدس :

ابتدا عدس رو از چند ساعت قبل در آب خیس دهید، عدس خیس خورده رو همراه سیب زمینی چرخ کنید.

پیاز رو رنده کنید و با دست کمی آبش رو بگیرید سپس عدس و سیب زمینی چرخ شده و هویج نیمه پخته رنده شده ،تخم مرغ ، نمک و فلفل و زردچوبه رو با هم‌ مخلوط کنید تا مایه کتلت یکدست شود.

سپس آرد سوخاری رو اضافه کنید (تا اندازه ای آرد اضافه کنید که مایه سفت نشود و بتونید با دست به کتلت شکل دهید).

پس از اینکه مایه آماده شد داخل ماهی تابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط بزارید، دستتان را مرطوب کنید و مقداری از مایه کتلت رو بردارید و به شکل دلخواه حالت دهید و داخل روغن سرخ کنید و یا اینکه داخل قالب بریزید و شکل دهید.

نکته : می تونید به جای آرد سوخاری از آرد نخودچی استفاده کنید.

اینستاگرام شاپ پاتوق

ارسال شده در تاریخ 29 آگوست 2020 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 20
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.