مضرات سشوار موی کودکان بررسی عوارض استفاده از سشوار

مضرات سشوار موی کودکان بررسی عوارض استفاده از سشوار

مضرات سشوار موی کودکان

هرگزموی کودکان راسشوار نکنید‼️

?سشوار گرم سبب ضعیف شدن مو،سستی و ریزش مو میشود❗️
?سشوار سرد سبب موخوره،ایجاد الکتریسیته در مو وخشکی مو میشود❗️
?تراشیدن موی کودک، آنرا پر پشت نمیکند!
?بلند بودن موی دختربچه ها از رشد قد کودکان نمیکاهد و این یک خرافات بیشتر نیست!
?رنگ کردن موی کودکان ممکنست سبب آلرژی و حتی مرگ کودک شود!
?کرکی،نازک و کم پشتی موی کودکان تا 5سالگی کاملا طبیعیست و جای نگرانی ندارد. ساختار مو پس از 5سالگی شکل واقعی خود را نشان میدهد

مضرات سشوار موی کودکان,عوارض استفاده از سشوار,استفاده از سشوار,سشوار موی کودکان,استفاده از سشوارو ضررهای آن,سشوار مضر برای مو,عوارض سشوار برای مو و مغز

مضرات سشوار موی کودکان

امواج الکترومغناطیسی که از ضعیف‎ترین سشوارها صاتع می شود 300 برابر امواجی است که از گوشی‎های تلفن همراه ارسال می‎شود و غیر از ضرری که سشوار برای مو دارد برای مغز هم می‎تواند مضر باشد. به همین دلیل است که توصیه می‎کنیم برای کودکان تا جای ممکن از سشوار استفاده نکنید و موی آنها را در هوای آزاد خشک کنید. غیر از مبحث امواج، کودکان در مقایسه با بزرگسالان موهای ضعیف‎تری دارند و میزان مراقبت آنها از مو کمتر است و موهای آسیب دیده بیشتری دارند و استفاده از سشوار می‎تواند صدمات بیشتری به موهایشان بزند. بهتر است ساعاتی از روز بچه‎ها را حمام ببرید که هوا گرم‎تر است و بچه‎ها در خانه هستند و فرصتی هست که مو در هوای آزاد خشک شود. اما اگر مجبور به استفاده از سشوارید نکات مربوط به حفاظت از مو را رعایت کنید. یعنی سشوار را در فاصله 20 تا 30 سانتی‎متری مو بگیرید و مرتب حرکت دهید و ثابت روی یک نقطه از سر نگه ندارید. مو را کامل خشک نکنید و اجازه بدهید درصدی از رطوبت در مو باقی بماند و درجه حرارت سشوار و شدت باد آن در حد متوسط باشد .

سشواری انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید. برخی از انواع سشوار دارای حسگر هستند و وقتی مو داغ می‌شود، خود به خود خاموش می‌شوند. این نوع برای کسانی که مرتب مجبورند از سشوار استفاده کنند، انتخاب بهتری است و آسیب کمتری به مو می‌رساند.
مضرات سشوار موی کودکان

فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) را توصیه می‌کنند اما در کل UV برای مو چندان مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمی‌دهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند.
برای کسانی که موهایشان الکتریسیته ساکن دارد، به جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)،استفاده از سرم‌ها و اسپری‌های مخصوص ضد زبری مو توصیه می‌شود. کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار می‌تواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیب‌دیده هستند.
مضرات سشوار موی کودکان,عوارض استفاده از سشوار,استفاده از سشوار,سشوار موی کودکان,استفاده از سشوارو ضررهای آن,سشوار مضر برای مو,عوارض سشوار برای مو و مغز

باد سرد سشوار هم مضر است

بسیاری از افراد فکر می‌کنند باد سرد سشوار مشکلی ایجاد نمی‌کند اما باد سرد سشوار هم باعث ایجاد الکتریسیته در مو می‌شود و عامل خشکی مو است. اگر شدت باد سشوار زیاد باشد، تفاوتی نمی‌کند که با باد سرد سشوار بکشید یا از دمای گرم سشوار استفاده کنید. به هر حال مو را شکننده می‌کند. در صورتی که از شدت پایین همراه با باد سرد استفاده کنید، میزان آسیب تا حدی کمتر است اما حتی در این شرایط نیز در اثر استفاده مکرر، مو آسیب می‌بیند. شاید بهترین راه این است که حداقل برای خشک کردن روزانه مو از سشوار استفاده نکنید و حوله‌های میکروفیبر که قدرت خشک‌کنندگی بالاتری دارند، به کار برید و هر از گاهی برای حالت دادن به مو سشوار بکشید.مضرات سشوار موی کودکان
عوارض استفاده از سشوار
گفته می شود سشوار عاملی برای ریزش مو و صدمه دیدن ریشه ها نیست، اما خیلی از این جمله برداشت اشتباهی می کنند و می گویند چون سشوار به ریشه کاری ندارد، پس هیچ مشکلی هم ایجاد نخواهد کرد. در صورتی که به گفته دکتر احسانی، کسانی که زیاد موهایشان را سشوار می کشند یا وقتی موها هنوز خیس است و قبل از خشک شدن این کار را انجام می دهند و همین طور آنهایی که از سشوارهای قوی و داغ استفاده می کنند، آسیب بیشتری به موهایشان وارد خواهند کرد. این عضو هیات علمی دانشگاه می استفاده نادرست و بیش از حد از سشوار می تواند باعث ایجاد دانه هایی روی تنه مو، ناصافی، بی نظمی و شاخه شاخه شدن موها شود که تمام این موارد بر شادابی و زیبایی موها تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال شده در تاریخ 2 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 2,376
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.