بهترین ظرف برای پختن چه نوع ظرفی برای پخت و پز مناسب است ؟

بهترین ظرف برای پختن چه نوع ظرفی برای پخت و پز مناسب است ؟

بهترین ظرف برای پختن , مناسب ترین ظروف برای پخت و پز  , ظروف پیرکس مناسب پخت و پز , چه نوع ظرفی برای پخت و پز مناسب است ؟ ظرف مناسب طبخ غذا

#ترفند_خانه‌داری

میدونید بهترین ظرف برای پختن غذا کدوم ظرفه ؟ ?

با استفاده از راهنمای تصویری زیر خیلی راحت بفهمید بهترین ظرف کدومه.

بهترین ظرف برای پختن , مناسب ترین ظروف برای پخت و پز , ظروف پیرکس مناسب پخت و پز , چه نوع ظرفی برای پخت و پز مناسب است ؟ ظرف مناسب طبخ غذا

ظروف استیل، چدن، رویی، مسی، سفالی، پیرکس یا شیشه‌ای نشکن، سیلارگان ، تفلون و… از جمله ظروف متداول برای طبخ غذا هستند.

ظروف پیرکس: این ظروف از شیشه‌های با قابلیت تحمل دماهای بالا تهیه شده‌اند و به خوبی حرارت را منتقل می‌کنند ودر مایکروویو و فر قابل استفاده هستند. همچنین به راحتی پاک شده و به غذاهای اسیدی واکنش نمی‌دهند. برای محافظت از این ظروف باید بعد از خروج از فر مدت زمانی را برای خنک کردن آن صرف کرد و سپس آنها را درون یخچال و یا فریزر قرار داد.

هرچند که در بیشتر خانه ها  ظروف پیرکس وجود دارد اما کمتر پیش می آید که افراد از این ظروف برای پخت وپز استفاده کنند.از نظر متخصصان تغذیه ظروف پیرکس  مناسب ترین ظروف برای پخت وپز هستند زیرا می توان  انواع غذاها را در آنها تهیه کرد و  مواد اسیدی ومواد  بازی، بر روی این ظروف  تاثیری ندارند. یون‌های مضر هم در اثر حرارت وارد غذا نمی‌شوند اما باید به این نکته توجه کرد که  پیرکس حرارت را به خوبی ولی به‌طور غیر یکنواخت منتقل می‌کند بنابراین باید این ظروف با المنت‌های برقی و حرارت بسیار زیاد به‌صورت مستقیم تماس نداشته باشند و به طور غیر مستقیم  در ماکرویو و یا اجاق گاز حرارت نبیند و هنگامی که بسیار داغ است بر روی سنگ و جسم سرد گذاشته نشود.

بدترین ظروف جهت و پخت وپز

سیلارگان: Silargan  فولاد با روکش سرامیک و ترکیبات نقره است. چند لایه بسیار محکم و مقاوم در برابر حرارت بالا و سرامیک صنعتی با هسته فلزی فرومغناطیسی ذوب شده در حرارت 860  درجه سانتی گراد به شکل یک ترکیب جدا نشدنی قالب شده‌اند.

Silargan  فوق العاده سخت، ضدخش و ضدخراش، ضدساییدگی است و در نتیجه ظرف‌هایی بسیار مقاوم و نچسب را از آن می‌سازند. برعکس سایرمواد سرامیکی، سرامیک سطح خارجی ظروف بسیار صیقلی و براق است، و از مواد خنثایی است که با مواد غذایی ترکیب نمی‌شود و کاملا مناسب و بهداشتی است.

سطح بسیار براق Silargan  بسیار آسان تمیز می‌شود و برای استفاده در پخت و پز در آشپزخانه‌های مدرن امروزی ایده‌آل است. استحکام بالا، یکپارچگی با هسته مرکزی استیل و سطح صیقلی، بهترین ظروف برای نگهداری مواد غذایی و توزیع حرارت برای پخت و پز را ایجاد می‌کند.

Silargan برای استفاده روی هر نوع اجاقی (گازی، برقی، تابشی و…) مناسب است. ظروف ساخته شده از  Silargan فاقد نیکل است به همین جهت برای افرادی که آلرژی دارند بسیار مناسب و ضروری است.. به‌علاوه،  ظرف‌های Silargan  اولین ظروف پخت و پز آنتی باکتری در جهان هستند. پس ظروف  Silargan نه تنها برای آشپزی عالی هستند بلکه برای سرو و نگهداری غذا در آنها هم مناسبند.

ارسال شده در تاریخ 6 ژوئن 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 12,368
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.