تمیزکردن ظروف چینی به طوریکه مثل روز اول تازه و نو بدون لک بمونه

تمیزکردن ظروف چینی به طوریکه مثل روز اول تازه و نو بدون لک بمونه

تمیزکردن ظروف چینی , شستشوی ظروف چینی , نگهداری ظروف چینی و تمیزکردن آنها ظروف چینی, ظروف چینی و تمیزکردن آنها, شستشوی ظروف چینی, شستشو ظروف چینی,برای تمیزکردن

?ترفند

برای تمیزکردن ظروف چینی بایدآنها را داخل دیگی که پر از آب سرد و پودر لباسشویی است،قرار دهید وزیردیگ را روشن کنید تا آب به جوش آیدو چند دقیقه به همان حالت بجوشد

تمیزکردن ظروف چینی , شستشوی ظروف چینی , نگهداری ظروف چینی و تمیزکردن آنها ظروف چینی, ظروف چینی و تمیزکردن آنها, شستشوی ظروف چینی, شستشو ظروف چینی,برای تمیزکردن

ظروف غذاخوری چینی سفید یا رنگ روشن رنگ، کلاسیک هستند: این ظرف‌ها تجملی، زیبا و تمیز می‌باشند. تنها مشکل آن‌ها این است که بعد از چند سال استفاده کردن، سطح این ظروف تعداد زیادی لکه خاکستری رنگ که حاصل برخورد قاشق، چنگال و چاقو با سطح این ظروف است، می‌گیرد.

این مسئله سبب می‌شود تا فرد وسوسه شده تا این ظرف‌ها را اهدا و به جای آن‌ها کاسه و بشقاب‌های جدید تهیه کند؛ اما حقیقت این است که شما می‌توانید بشقاب و کاسه‌های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه همانند روز اول براق سازید.

ظروف چینی لک دار در دیگ بگذارید تا آب آن بجوشد .

جوش شیرین، کرم تارتار (طرطیر)

ثابت شده است که شما می‌توانید این لکه‌ها را به آسانی توسط پودرهای ساینده از قبیل آنچه در بالا ذکر شد از بین ببرید. وسیله‌ی پاک کننده خود را انتخاب کرده و آن را به وسیله‌ی آب به شکل خمیر درآورید. سپس از انگشتان خود، یک اسفنج یا یک تکه پارچه استفاده کنید تا لکه‌های موجود را توسط خمیر آن قدر بمالید تا پاک و ناپدید شوند.

به خاطر داشته باشد که این عمل تنها بر روی لکه‌ها جواب می‌دهد. اگر ظرف غذا خوری شما دچار شکستگی یا خراش شده است، این پاک کننده‌ها کمک زیادی به شما نخواهند کرد و ممکن است در صورتی که محکم آن را پاک کنید، خراش‌ها بدتر شوند.

 طریقه ی صحیح شستن ظروف چینی

شستن بشقاب‌های چینی پس از صرف شام کاری ملا‌ل‌آور است. ظروف چینی چرب، بسیار لیز و شکننده هستند و لکّه‌های چربی در برخی از موارد پس از شست وشو همچنان باقی می‌مانند.

محفظه ی مخصوص شست وشوی ظروف در آشپزخانه را از آب تمیز پر کنید و چند قاشق غذاخوری سرکه وپودر ظرفشویی درون آن بریزید حالا ظرف‌های چرب را درون محلول خیس کنید. سرکه لکّه چربی را حل می‌کند و بشقاب‌ها شفاف و براق می‌شوند.

ارسال شده در تاریخ 14 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 13,076
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.